کد خبر: 199385
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۶؛

احداث چاه‌های عمیق در پارک‌های تهران آغاز شد

روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه، ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۶ در تیتر اول خود از مقررات کامل خانه سازی خارج از محدوده تهران و شهرستانها در جلسه دیشب کمیته ویژه توسعه محدوده خبر داده که طبق آن اجازه خانه سازی در اراضی جنوب غربی تهران داده می‌شود و پروانه ساختمانی مناطق خارج محدوده که شهرسازی شده، فورا صادر و برای صاحبان زمین‌های خارج محدوده تهران در دو مرحله و در محدوده شهرستانها برای کمک به طبقات کم درآمد تجدیدنظر خواهد شد. این روزنامه از تهدید مسافران ایرانی توسط گانگسترها در خارج خبر داده که وسایل، پول و اشیاء قیمتی مسافران ایرانی را به سرقت می برند.

احداث چاه‌های عمیق در پارک‌های تهران آغاز شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه، ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۶ در تیتر اول خود از مقررات کامل خانه سازی خارج از محدوده تهران و شهرستانها در جلسه دیشب کمیته ویژه توسعه محدوده خبر داده که طبق آن اجازه خانه سازی در اراضی جنوب غربی تهران داده می‌شود و پروانه ساختمانی مناطق خارج محدوده که شهرسازی شده، فورا صادر و برای صاحبان زمین‌های خارج محدوده تهران در دو مرحله و در محدوده شهرستانها برای کمک به طبقات کم درآمد تجدیدنظر خواهد شد.

این روزنامه از تهدید مسافران ایرانی توسط گانگسترها در خارج خبر داده که وسایل، پول و اشیاء قیمتی مسافران ایرانی را به سرقت می برند.

IMG_20240907_071550_724

وزیر نیرو هم اعلام‌ کرده برای عادی شدن برنامه تلویزیون برق داریم و خاموشی برق تهران از هفته گذشته بعلت تامین برق، لغو شده است.

اطلاعات در تیتری قرمز از کنترل مرزهای ایران علیه وبا نوشته و از بسیج عمومی کشورهای عربی علیه شیوع وبا خبر داده است.

روزنامه را ورق زده به صفحه چهارم آن می رویم به خبری در رابطه با آغاز احداث چاه‌های عمیق در پارک‌های تهران بر میخوریم  که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

احداث چاه عمیق در پارک‌ها شروع شد و سازمان آب تهران و شهرداری تهران مشترکا تامین آب پارک‌ها را از منابع آب چاه‌های عمیق آغاز کردند.

مصرف آب پارک‌ها بر اساس آمار و ارقام سازمان آب تهران سالانه ۶ تا ۸ میلیون متر مکعب است که این رقم در سال‌های اخیر بعلت ایجاد پارک‌های جدید و گسترش پارک‌های موجود مداوما افزایش یافته است

IMG_20240907_071551_022

بدنبال اعلام کمبود منابع آب کافی برای تامین آب مصرفی شهر تهران، چند ماه پیش بین سازمان آب تهران و شهرداری پایتخت مذاکراتی انجام شد که بر اساس آن بتدریج آب مصرفی پارکها، از منابع آب سازمان آب تهران حذف می گردد و آب پارک‌ها منحصرا از چاه‌های عمیق در این مناطق تامین می‌شود.

بر این اساس در طی یکماه گذشته محل احداث چاه‌های عمیق در پارک‌ها تعیین‌ گردید و از شهریورماه جاری عملیات احداث این چاه‌ها شروع شد. تعدادی از این چاه‌ها را سازمان آب تهران و برخی دیگر را شهرداری تهران راسا احداث خواهند کرد.

از طرف دیگر سازمان آب تهران اقداماتی را آغاز کرده تا ساختمان تصفیه خانه آب تهرانپارس یکسال زودتر از موعد مقرر آماده بهره برداری شود. این تصفیه خانه ۳۵۰ هزار متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد و قرار بود که در سال ۱۳۵۸ آماده بهره برداری گردد که با تصمیم تازه، این تصفیه خانه تا اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. ظرفیت تصفیه خانه های فعلی تهران حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است که با بهره برداری از تصفیه خانه جدید، این رقم به یک میلیون و ۵۵۰ هزار متر مکعب خواهد رسید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر