کد خبر: 201276
A

هشدار پلیس فتا به کاربران شبکه «شاد» درباره کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا پایتخت، به کاربران شبکه «شاد» هشدار داد که مورد سو ء استفاده کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

هشدار پلیس فتا به کاربران شبکه «شاد» درباره کلاهبرداران سایبری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرهنگ معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت، گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، این خطر وجود دارد که برخی کلاهبرداران اینترنتی اقدام به سوء استفاده از برنامه مخصوص دانش‌آموزان و معلمان که «شاد» نام دارد؛ کنند. 

وی افزود: به این طریق که این افراد با ارسال پیامک به تلفن همراه والدین یا دانش‌آموزان، خود را پشتیبان برنامه شاد معرفی می‌کنند. به این معنا که یک درگاه جعلی ایجاد کرده و عنوان می‌کنند که اگر می‌خواهید اکانت شما از دسترس خارج نشود؛ نام کاربری و رمز خود را وارد کنید.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: اگر افراد فریب بخورند و اطلاعات خود را در این درگاه‌های جعلی وارد کنند؛ قطعا کلاهبرداران از اطلاعات این افراد سوء استفاده خواهند کرد.

گودرزی گفت: ما پرونده‌هایی داشتیم که یک کلاهبردار از همین طریق به اطلاعات یک دانش‌آموز دسترسی پیدا کرده و توانسته بود با نام این دانش‌آموز، سایر دانش‌آموزان را نیز ترغیب کند که اطلاعات خودشان را در آن درگاه جعلی وارد کنند.

وی افزود: وقتی افراد روی این لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند؛ کلاهبرداران به اطلاعات تلفن همراه این قربانیان دسترسی پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند اطلاعات حساب بانکی افراد را برداشته و موجودی آن را صفر کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد که روی هیچ لینک مشکوکی کلیک نکنند و از وارد کردن اطلاعات شخصی خود بر روی هر سایت یا درگاهی که نماد اعتماد الکترونیک ندارد؛ خودداری کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر