کد خبر: 194012
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱ مرداد ۱۳۵۴؛

طرح ضربتی خانه سازی؛ ۲۰۰ هزار خانه‌ در۳۰ ماه ساخته می شو

حضور ارتش ایران در ارتفاعات جولان برای پاسداری صلح زیر پرچم سازمان ملل متحد تیتر یک شماره چهارشنبه ۱ مرداد سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات است. نقل قولی از هویدا تیتر دیگر این روزنامه است که گفته است حرف آخر حزب با حزب است نه جناح‌.

طرح ضربتی خانه سازی؛ ۲۰۰ هزار خانه‌ در۳۰ ماه ساخته می شو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حضور ارتش ایران در ارتفاعات جولان برای پاسداری صلح زیر پرچم سازمان ملل متحد تیتر یک شماره چهارشنبه ۱ مرداد سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات است. نقل قولی از هویدا تیتر دیگر این روزنامه است که گفته است حرف آخر حزب با حزب است نه جناح‌.

 

بسته شدن ۲۰۰ مغازه گرانفروش و افزایش نرخ رسمی دلار و اعلام رسمی قیمت مصالح ساختمانی که نرخ آجر فشاری هزاری ۱۴۵ تا ۱۵۴ تومان شد‌، تیترهای دیگر این جریده عصرگاهی هستند.

اما دو خبر جلوگیری از بازار سیاه پیکان و اینکه پیکان بدون واسطه به فروش می رسد و اعلام‌ طرح ضربتی خانه سازی در حضور نخست وزیری که ۲۰۰ هزار خانه‌ در۳۰ ماه ساخته می‌شود هم در این صفحه قابل مشاهده است.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" به نصب خانه های آماده برای کارشناسان خارجی اختصاص دارد که سه هزار خانه اجاری در تهران خالی خواهد شد. که متن خبر را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

در اراضی غرب تهران یک شهرک مخصوص کارشناسان خارجی احداث می‌شود و با انتقال خارجیان مقیم تهران به این شهرک، یک عامل موثر در گرانی کرایه خانه از میان برداشته می‌شود و عرضه سه هزار خانه خالی احتمالا موجب تقلیل کرایه خانه در تهران خواهد شد.

یک مقام وزارت مسکن و شهرسازی امروز در مورد نصب بیش از سه هزار واحد مسکونی آماده و بسته بندی شده توضیح داد.

IMG_20240722_071130_572

وزارت مسکن و شهرسازی هم‌ اکنون مشغول بررسی قیمت این خانه ها است و ارزانترین و مناسبترین آنها را انتخاب می کند و ظرف روزهای آینده سفارش خرید خانه های مذکور را خواهد داد‌‌.

مقام‌ مذکور افزود؛ بررسی هایی که تاکنون انجام شده نشان می دهد که بیش از شش هزار خانواده خارجی که در استخدام سازمان‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی هستند در تهران زندگی می کنند. این گروه در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و چون اکثرا اجاره خانه آنان را موسساتی که در آنها به کار اشتغال می پردازند و از اجاره بها بدون دلسوزی و با دست و دلبازی زیاد پرداخت می‌شود و بالمال اجاره خانه ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

همین مقام گفت؛ با محاسباتی که صورت گرفته است می‌توانیم فقط از محل اجاره ۱۸ تا ۳۶ ماهه یک کارشناس خارجی یک خانه آماده بسته بندی شده بسازیم.

IMG_20240722_071108_579

خانه های مذکور در اراضی دولتی غرب تهران نصب می‌شود و یک شهرک خارجیان بوجود می آید این خانه ها بسته بندی شده است و بوسیله یک یا دو فروند کشتی وارد خواهد شد و بدون کوچکترین فشاری به مصالح ساختمانی موجود و یا نیروی انسانی داخلی بیش از سه هزار خانه تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد با تخلیه سه هزار خانه موجود در زمان واحد احتمالا موجبات تقلیل کرایه خانه در تهران فراهم می آید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر