کد خبر: 193940
A

دلیل مخالفت زاکانی با ۷ ساله شدن شورای شهر تهران چیست؟

شنیده‌های دیده‌بان ایران حاکی از آن است که اعلام شده اگر زاکانی برکنار شود، با ۷ ساله شدن شورای شهر تهران موافق خواهد شد.

دلیل مخالفت زاکانی با ۷ ساله شدن شورای شهر تهران چیست؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران به ۷ ساله شدن شوراهای شهر واکنش نشان داده و در صفحه ایکس خود نوشت: «با برخی تلاش‌ها در مجلس شورای اسلامی برای هفت ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر مخالف هستم. باید این حق را به مردم داد که براساس ارزیابی دوره چهارساله شوراهای شهر و شهرداری‌ها، برای اداره شهرها در پایان این دوره تصمیم‌گیری کنند. هفت ساله شدن شورای شهر، یک حق انتخاب مهم را از مردم سلب می‌کند و از طرفی دیگر سه سال رجوع و بهره‌مندی از آرا و نظرات جمعی مردم را برای مدیریت شهرها به تاخیر می‌اندازد. از به ظهور رساندن مردم سالاری دینی در هر زمان و شرایطی باید استقبال کرد. تصمیم و اراده مردم هر چه باشد از هر مصلحت‌سنجی و حساب و کتابی بالاتر است».

شنیده‌های دیده‌بان ایران حاکی از آن است که اعلام شده اگر زاکانی برکنار شود، با ۷ ساله شدن شورای شهر تهران موافق خواهد شد. شاید این شایعه به گوش شهردار تهران رسیده که به این موضوع این واکنش را نشان داده است. از سوی دیگر برخی از منتقدان زاکانی می‌گویند که «او به دنبال بستن لیستی برای انتخابات دوره هفتم شورای شهر تهران تا در شهرداری بماند» و واکنش زاکانی به ۷ ساله شدن شورای شهر تهران را به بستن لیستش گره می‌زنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر