کد خبر: 193454
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از شکایت فرماندهان نیروی انتظامی از واگذاری برخورد با دانشجویان به سپاه ثارالله

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۷۸ نوشت: تیمسار هدایت الله لطفیان فرمانده نیروی انتظامی و تیمسار محسن انصاری معاونش آمدند. گزارشی کامل از جریانات آشوب‌ها را دادند. از لحظه شروع درگیری در کوی دانشگاه تا این لحظه و از حمایت من از ناجا در حوادث دانشگاه تشکر کردند و گفتند کمی از یاس و رنجیدگی آنان در اثر تبلیغات و حملات وسیع به ناجا در حوادث دانشگاه جبران شده و از واگذاری کار به قرارگاه ثارالله سپاه راضی نیستند و مدعی‌اند حوادث کوی دانشگاه با شرارت و تحریک و تخلف دانشجویان آغاز شده و بخشی از خرابی‌های کوی را خودشان انجام دادند.

روایت هاشمی رفسنجانی از شکایت فرماندهان نیروی انتظامی از واگذاری برخورد با دانشجویان به سپاه ثارالله

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه یکشنبه ۲۷ تیر  ۱۳۷۸، حمله نظامیان ترکیه به یک پاسگاه در پیرانشهر در مرز ایران و کشته و زخمی شدن ۲۵ نفر از عشایر و نظامیان را روایت کرده است.

تیمسار هدایت الله لطفیان فرمانده نیروی انتظامی و تیمسار محسن انصاری معاونش آمدند. گزارشی کامل از جریانات آشوب‌ها را دادند. از لحظه شروع درگیری در کوی دانشگاه تا این لحظه و از حمایت من از ناجا در حوادث دانشگاه تشکر کردند و گفتند کمی از یاس و رنجیدگی آنان در اثر تبلیغات و حملات وسیع به ناجا در حوادث دانشگاه جبران شده و از واگذاری کار به قرارگاه ثارالله سپاه راضی نیستند و مدعی‌اند حوادث کوی دانشگاه با شرارت و تحریک و تخلف دانشجویان آغاز شده و بخشی از خرابی‌های کوی را خودشان انجام دادند. از آقای عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور و آقای مصطفی معین وزیر علوم، آقای محمدکاظم کوهی مدیر کوی دانشگاه و آقای مصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزیر کشور شکایت دارند و نگران دادن نشان از سوی آقای خاتمی به تاج‌زاده و کوهی بودند که آن‌ها را مقصر می‌دانند.

شب میهمان رهبری بودم بیشتر مذاکرات درباره حوادث اخیر و آشوب‌ها بود‌. آیت الله خامنه‌ای نظرشان این است که حساب آشوب‌های خیابانی را باید از حساب تحرکات اولیه دانشجویی جدا کرد. ولی به تخلف افرادی از دانشجویان که در آشوب‌ها موثر بوده‌اند باید رسیدگی کرد. گفتند آقای خاتمی از موضع ضعف همکاری می‌کنند و مشکلی با ایشان ندارند ولی از امثال تاج‌زاده‌ها دفاع می‌کنند که به ایشان تذکر داده شده و گفتند با ملاقات دفتر تحکیم وحدت موافقت نکرده‌اند چون آن‌ها می‌خواهند خودشان را نماینده دانشجویان معرفی کنند. توضیحی دادند از اصلاح ترکیب کمیسیون رسیدگی به مساله کوی دانشگاه در شورای عالی امنیت ملی که یک طرفه نباشد. 

نظامیان ترکیه به یک پاسگاه در پیرانشهر در مرز ایران تجاوز هوایی کرده‌اند و ۲۵ نفر از عشایر و نظامیان را شهید و مجروح کرده‌اند. مساله مهمی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر