کد خبر: 192419
A

ایلان ماسک: واتس‌اپ ابزار جاسوسی است

ایلان ماسک واتس‌اپ را ابزاری برای جاسوسی نامید.

ایلان ماسک: واتس‌اپ ابزار جاسوسی است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛  راشاتودی نوشت: ایلان ماسک، مالک X (توئیتر سابق) بار دیگر به واتس اپ به دلیل مدیریت اطلاعات شخصی حمله کرده است. سک در مورد پستی در X در پاسخ به یک کاربر گفت: اگر پیام‌های واتس‌اپ رمزگذاری شده است، چرا من بدون هشدار قبلی هنوز تبلیغات می‌بینم؟ چون یک جاسوس افزار است.

ماسک قبلاً در ماه مه امسال با واتس اپ که متعلق به شرکت متای مارک زاکربرگ است، درگیر دعوای آنلاین شده بود. در آن زمان، او به پست دیگری در X پاسخ داد که ادعا می‌کرد «واتس‌اپ داده‌های کاربر را هر شب تحلیل و ارسال می‌کند و برای تبلیغات هدفمند تجزیه استفاده می‌شود و کاربران را به محصول تبدیل می‌کند، نه مشتری».

ویل کاتکارت، رئیس واتس اپ در پاسخ ماسک گفت: بسیاری قبلاً این را گفته اند، اما ارزش تکرار دارد: این درست نیست. ما امنیت را جدی می گیریم و به همین دلیل است که پیام های شما را رمزگذاری سرتاسری می کنیم. آنها هر شب برای ما ارسال نمی شوند یا برای ما صادر نمی شوند.

با این حال، تامی مایسک، محقق امنیتی که او نیز به این بحث پیوست، تصریح کرد که در حالی که پیام‌های واتس‌اپ ممکن است سرتاسر رمزگذاری شوند، «داده‌های کاربر فقط مربوط به پیام‌ها نیستند».

او گفت: «فراداده‌هایی مانند موقعیت مکانی کاربر، که مخاطب با کاربر در حال ارتباط است، الگوهای زمانی که کاربر آنلاین است و غیره. این ابرداده طبق خط‌مشی رازداری شما در واقع برای تبلیغات هدفمند در سراسر سرویس‌های متا استفاده می‌شود.

ماسک که قبلاً آسیب‌پذیری‌های داده‌ای را در محصولات تیک تاک، فیس‌بوک و اپل کشف کرده بود، نوشت: «پس حق با ایلان ماسک است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر