کد خبر: 190897
A

معاون وزارت خارجه: هیچ مانعی برای امضای توافقنامه ایران و روسیه وجود ندارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که مضمون توافقنامه جامع ایران و روسیه آماده شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون وزارت خارجه: هیچ مانعی برای امضای توافقنامه ایران و روسیه وجود ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  مهدى صفرى، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با "اسپوتنیک" بیان کرد که هیچ مانعی برای امضای توافقنامه جامع بین فدراسیون روسیه و ایران وجود ندارد.

وی در این خصوص اظهار داشت: در خصوص قرارداد همکاری جامع ایران و روسیه مضمون این قرارداد آماده شده است، هیچ مشکلی درباره‌اش وجود ندارد.

پیش از این نیز "آندری رودنکو"، معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص توافقنامه همکاری همه جانبه با ایران گفت: طرف روسی انتظار دارد در آینده بسیار نزدیک توافقنامه همکاری همه جانبه با ایران را امضا کند.

وی افزود: کار بر روی متن توافق در حال تکمیل است، تمام فرمولبندی‌ها انجام شده است.

چند روز قبل آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه و سید علی موسوی مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، درباره موافقتنامه جامع راهبردی مسکو تهران تبادل نظر کردند.

در این دیدار که در مسکو انجام شد، دستور کار دوجانبه کنونی ایران و روسیه با تاکید بر گسترش بیشتر چارچوب حقوقی مناسبات دوجانبه و دستیابی به سطح مشارکت راهبردی جامع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار توافق کردند که به هماهنگی نزدیک در مورد موضوعات حقوقی بین المللی مورد علاقه دوجانبه ادامه دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر