کد خبر: 191575
A

محمد درویش، فعال و کارشناس محیط زیست: طرح سعید جلیلی برای منابع آبی بسیار خطرناک است

محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست گفت: آقای سعید جلیلی صحبت از فرصت ۱۱ میلیارد دلاری کرده که بر اثر اختلاف بین اوکراین و اتحادیه اروپا رخ داده و می‌تواند به فرصتی برای صادرات صیفی جات تبدیل شود. این نوع نگاه به نظرم بسیار خطرناک آمد.

محمد درویش، فعال و کارشناس محیط زیست: طرح سعید جلیلی برای منابع آبی بسیار خطرناک است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست گفت: آقای سعید جلیلی صحبت از فرصت 11 میلیارد دلاری کرده که بر اثر اختلاف بین اوکراین و اتحادیه اروپا رخ داده و می تواند به فرصتی برای صادرات صیفی جات تبدیل شود. این نوع نگاه به نظرم بسیار خطرناک آمد به ویژه با توجه به این که ایشان طرفدار عمق استراتژیک است. ایشان خود را ادامه دهنده راه ابراهیم رئیسی می داند اما آقای رئیسی «سند امنیت غذایی ایران» را هم تصویب کرد.

وی افزود: مطابق این سند قرار است مصرف آب تا سال 1411 در بخش کشاورزی 30 میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کرده و از 81 میلیارد متر مکعب به 51 میلیارد متر مکعب برسد و میزان ناترازی آبخوان ها به 105 میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کند. پس ما باید شاهد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و خدمات باشیم تا بتوانیم ناترازی را جبران کنیم. در چنین شرایطی، صحبت آقای جلیلی به معنای فشار بسیار زیاد به منابع آب زیرزمینی است. گویی اهدای خون را برای فرد دچار خونریزی مستحب بدانیم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر