کد خبر: 190715
A

پورمحمدی : با وجود این که ۱۰ روز است برای تبلیغات انتخابات تلاش می‌کنیم ولی در نظرسنجی‌ها احساس نمی‌شود که مشارکت افزایش پیدا کرده است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از رد صلاحیت های شورای نگهبان انتقاد کرد.

پورمحمدی : با وجود این که ۱۰ روز است برای تبلیغات انتخابات تلاش می‌کنیم ولی در نظرسنجی‌ها احساس نمی‌شود که مشارکت افزایش پیدا کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛اهم اظهارات پورمحمدی به شرح زیر است:

*همه می‌دانیم سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است و برای پرداخت به آن از هر جهت باید توانمند باشیم. وقتی به به اهداف سیاست خارجی دست پیدا می‌کنیم که به اهداف سیاست داخلی دست پیدا کنیم و مشکلات را حل کنیم.

*الان بحث انتخابات ریاست جمهوری است، الان همگی دور نیز جمع شدیم، مناظره هم مناظره سیاسی است کجا بحث سیاست داخلی شد؟ این همه جلسه و بحث و گفتگو اما از سیاست داخلی صحبت نشد. موضوع مهم کشور انتخابات و مشارکت مردم است.

*رهبری فرمودند با مشارکت می‌توان دشمن را دفع کرد و مشکلات داخلی را حل کرد. نظرسنجی‌ها در مورد مشارکت این را نمی‌گوید. هیچ حس و حال جدیدی در جامعه نمی بینیم و باید به این برگردیم.

*انتخابات ناموس سیاسی کشور است جمهوری اسلامی با حضور مردم شکل گرفته است.وقتی وزیر کشور شدم دیدم انتخابات مشکل جدی دارد باید فکر بکنیم، لذا اوایل سال ۸۷ به رهبری نامه نوشتم و مشکلات انتخابات را گفتم، ایشان به مجمع تشخیص فرستادند و مجمع تایید کرد. ۸ سال طول کشید تا سیاست های کلی انتخابات نوشته شود به هاشمی رفسنجانی گفتم چرا این اندازه طول کشیده گفت سال۸۸ و صلاح ندانستند اما سال ۹۵ تصویب شد. حتی هنوز هم قانون جامع انتخابات نوشته نشده است. سال ۸۸ بسیاری از مشکلات به این دلیل بود که سیاست‌های انتخاباتی درست نبود.

*در این انتخابات افرادی مثل جهانگیری، لاریجانی و حسینی که در مجلس است، تایید نشدند. چه فرقی بین ما و آنها است؟ چرا ما باشیم و آنها نباشند؟ البته به اعضای شورای نگهبان حق می‌دهم، آنها میگویند قانون گفته و ما باید انجام بدهیم و من هم قاضی بودم و متوجه هستم.

*دوستانی اینجا نشستند الان بگوییم برای مثال قالیباف نماینده کدام جریان سیاسی است به صورت مشخص او خودش است. حتی پزشکیان هم برنامه خود را دارد و حتی گفت که عده‌ای به من رو آوردند. تا اینها حل نشود این یخ جامعه و عدم تمایل به مشارکت حل نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر