کد خبر: 191440
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۵۶؛

۲۴۰ هزار خانه خالی و نیمه تمام در تهران برای فروش و اجاره عرضه می‌شود

تهیه فهرست خانه های خالی در تهران و شهرستان‌ها و خبرهایی با این مضمون که دفاتر ویژه اجاره دادن خانه های خالی در شهرداری‌ها تأسیس میشود و ۲۴۰ هزار خانه خالی و نیمه تمام در تهران برای فروش و اجاره عرضه می‌شود و شهرداری‌ها خانه اجاره خواهند داد و فهرست واحدهای مسکونی خالی با استفاده از اطلاعات همسایگان تهیه می‌شود، خبر اول امروز شنبه ۱۱ تیر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است.

۲۴۰ هزار خانه خالی و نیمه تمام در تهران برای فروش و اجاره عرضه می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تهیه فهرست خانه های خالی در تهران و شهرستان‌ها و خبرهایی با این مضمون که دفاتر ویژه اجاره دادن خانه های خالی در شهرداری‌ها تأسیس میشود و ۲۴۰ هزار خانه خالی و نیمه تمام در تهران برای فروش و اجاره عرضه می‌شود و شهرداری‌ها خانه اجاره خواهند داد و فهرست واحدهای مسکونی خالی با استفاده از اطلاعات همسایگان تهیه می‌شود، خبر اول امروز شنبه ۱۱ تیر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است.

خبر داغ دیگر روزنامه به تقاضای اعدام برای مهاجمان مهر ویلا اختصاص دارد و تصویری از صحنه محاکمه آنها در دادگاه.

IMG_20240701_074656_754

اطلاعات از برگزاری امتحان تازه اعزام دانشجو در روز ۱۴ مرداد خبر داده و از اوامر محمدرضا پهلوی برای پرداخت وام ضروری به کشاورزان نوشته است.

به صفحه سوم روزنامه می رویم خبری در رابطه با افزایش هزینه قبر و سالنهای سوگواری در بهشت زهرای تهران در این صفحه چاپ شده است که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که ملاحظه میفرمایید؛

قیمت قبرهای خصوصی و رزرو سالن‌های سوگواری در بهشت زهرا گران شد.

علت گرانی را مسئولین سازمان بهشت زهرا بالا رفتن دستمزد کارگران و افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر قید کرده اند.

در حال حاضر برای دفن در قبرهای خصوصی ۱۰۰۰ تومان دریافت می‌شود در حالی که نرخ قبلی به خاک سپردن فوت شدگان در این قبیل قبرها ۵۰۰ تومان بود.

نرخ برگزاری مجلس ترحیم در سالن‌های سوگواری سازمان بهشت زهرا سابقا ۶۰۰ تومان بود که اکنون به ۱۰۰۰ تومان رسیده است. این مبلغ شامل پذیرایی و پول سخنرانی وعاظ نیز می باشد.

مسئولین سازمان بهشت زهرا در زمینه قیمت سالن‌های سوگواری به گران بودن برگزاری مجالس ترحیم در مسجدهای مختلف پایتخت استناد کردند و متذکر شدند  سایر مساجد برای پذیرایی از شرکت کنندگان در مجالس ترحیم هیچگونه تسهیلاتی فراهم نمی کنند. ضمنا  پول سخنرانی وعاظ نیز بطور جداگانه از سوی صاحب عزا پرداخت می‌شود. با وجود این برای یک جلسه سوگواری مبلغی در حدود ۲ تا ۵ هزار تومان دریافت می کنند‌.

لازم به ذکر است به خاک سپردن فوت شدگان در بهشت زهرا به پنج صورت انجام می‌شود؛

اول آن گروه که بطور رایگان دفن می‌شوند و بیشتر کسانی هستند که خویشاوندان آنها مشخص نیستند و از سوی پزشکی قانونی برای دفن به بهشت زهرا فرستاده می‌شوند.

گروه دو درگذشتگان بی بضاعت هستند که برای دفن آنها مبلغی بین ۴۰ تا ۸۰ تومان دریافت می‌شود.

گروه سوم که اکثریت را در بر می گیرد در قطعات عمومی و با دریافت مبلغی در حدود ۵۰۰ تومان دفن می‌شوند‌. مسئولین در این زمینه می گویند کار سازمان بهشت زهرا برای خرج کفن و دفن و آماده کردن قبرهای این گروه مبلغی در حدود ۴۰۰ تومان نیز از جانب خود سازمان می پردازد.

IMG_20240701_074701_504

گروه چهارم نیز کسانی هستند که در قبرهای خصوصی دفن می‌شوند. بهشت زهرا برای خانواده هایی که به منطور دفن مردگان خود تقاضای مقبره های خانوادگی می کنند مبلغی در حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان دریافت می کند که این مبلغ نیز نسبت به گذشته ترقی چشمگیری داشته است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر