کد خبر: 189881
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

زاکانی رکورد دار وعده‌های بی سرانجام / ۱۱ وعده نجومی زاکانی؛ از دو طبقه کردن بازارهای میوه تا حل مشکل مسکن تهرانی ها در جهار سال!

دیده بان ایران در گزارشی تحلیلی ۱۱ وعده بی سرانجام علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری را در سه سال گذشته بررسی کرده است.

زاکانی رکورد دار وعده‌های بی سرانجام / ۱۱ وعده نجومی زاکانی؛ از دو طبقه کردن بازارهای میوه تا حل مشکل مسکن تهرانی ها در جهار سال!
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «مشکل مسکن را در ۴ سال حل می‌کنم» این تازه ترین شعار انتخاباتی علیرضا زاکانی شهردار تهران و نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری آن را مطرح کرد نوید آن را در صورت انتخاب شدن به مردم داد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران که هنوز از حواشی گسترده وعده انتخاباتی »تحویل گوشت درب منازل» خارج نشده بود با دادن وعده «حل مشکل مسکن ظرف مدت ۴ سال» برای خود چالش جدیدی ایجاد کرد و بازتاب رسانه ای سخنان و شعارهای غیر منطقی و پوپولیستی وی موجب شده است زاکانی بیش از گذشته شاهد کاهش مقبولیت خود در بین آحاد جامعه باشد.

وعده نخست: صدور پروانه طرف مدت ۲ ماه

برای تایید و اثبات پوپولیستی بودن شعارهای انتخاباتی علیرضا زاکانی شهردار تهران باید به عقبه وعده های او در مدیریت شهری پایتخت نگاهی انداخت، جایی که تنها چند روز پس از تکیه بر مسند ساختمان بهشت از شعارها و وعده های رویایی خود با وعده «اعطای پروانه ساختمانی ظرف مدت ۲ ماه» رونمایی کرد.

شعاری که از همان ابتدا کارشناسان امر ساخت و ساز، شهرسازی و معماری عملی شدن آن را محال دانستند و اعلام کردند در حوزه مقرارت صدور پروانه هیچ گاه بر اساس ضوابط نمی‌توان ظرف مدت ۲ ماه پروانه ای صادر کرد چرا که طی کردن تنها یک بخش آن مانند «تاییدیه سازمان  آتش‌نشانی» بالغ بر یک ماه زمان نیاز دارد.

با گذشت زمان مدیران و معاونان معماری و شهرسازی شهرداری تهران با استفاده ترفند بازی با کلمات و تحریف قوانین و اصطلاحات شهرسازی در مصاحبه های خود سعی بر آن داشتند که بگویند وعده صدور ۲ ماهه پروانه عملی شده است اما در این حوزه واقعیت نشان دهنده چیز دیگری بود.

IMG_20240617_134653_337

*وعده دوم:دوطبقه کردن میادین تره بار و شهروند و کیف پول شهروند

یکی دیگر از وعده های زمین مانده علیرضا زاکانی در شهرداری تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران دوطبقه کردن میادین میوه و تره بار و ادغام فروشگاه های شهروند در آن بود تا به وسیله آن شهروندان بتوانند تمام مایحتاج مورد نیاز خود را با یک بار حضور در میادین و مراکز خرید متعلق و وابسته به شهرداری تامین کنند.

این وعده علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز بعد گذشت ۳ سال از حضور وی در شهرداری تهران روی زمین‌ماند و در عمل این ایده هیچ‌گاه عملیاتی نشد.

یکی دیگر از وعده های علیرضا زاکانی ایجاد حساب و کارت شهروندی بود تا شهروندان تهرانی بتوانند با استفاده از آن از مزایای خرید بلند مدت و اقساطی بهره ببرند که این وعده زاکانی در شهرداری تهران عملیاتی نشد.

IMG_20240617_134653_833

*وعده سوم:  جمع آوری معتادان متجاهر ظرف مدت دوماه

یکی دیگر از وعده های زاکانی در شهرداری تهران جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی تهران از این آسیب بود که نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۰ وعده داد ظرف مدت ۲ ماه آن را عملیاتی کند و به سرانجام برساند که با گذشت سه سال از مدیریت علیرضا زاکانی شهردار تهران بازهم شاهد درگیری مدیریت شهری پایتخت با این آسیب هستیم.

IMG_20240617_134653_502

*وعده  چهارم: هوشمند سازی تهران

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یکی دیگر از وعده های زمین مانده علیرضا زاکانی شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری «تهران شهر هوشمند» بود که به شهروندان تهرانی این نوید را داد تهران را پایتخت شهرهای هوشمند خواهد کرد و برای این وعده خود بوستان ولایت را هسته مرکزی این اقدام برای ایجاد کارخانه هوشمندسازی انتخاب و معرفی کرد.

حال با گذشت بیش از ۳۳ ماه هنوز نه تنها هنوز رد و نقشی از هوشمند سازی در شهر تهران مشاهده نشده است بلکه پسرفت تهران در این حوزه صدای متخصصان امر و اعضای شورای شهر تهران را نیز دراورده است.

در دوره مدیریت علیرضا زاکانی شهردار تهران برای اولین بار شهرداری تهران هک شد و اطلاعات شهروندان که به واسطه خدمات شهری با شهرداری تهران در ارتباط بودند از دست رفت.

علیرضا زاکانی که در حوزه هوشمندسازی بر روی داماد خود حساب ویژه ای باز کرده بود با موجی از مخالفت ها و اعتراضات اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.

برخی از اعضای شورای شهر تهران دخالت ها و عزل و نصب های حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی در بخش های مختلف سازمان فاوا شهرداری تهران را موجب این اشفتگی در در بخش هوشمند سازی تهران عنوان می‌کنند.

IMG_20240617_134653_595

*وعده پنجم: احداث ال ارتی

احداث‌ ال ار تی همت یکی دیگر از وعده های علیرضا زاکانی شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که بدون در اختیار داشتن پیوست های فرهنگی، ترافیکی و اجتماعی احداث آن را وعده داد و نتوانست به این وعده خود نیز رنگ واقعیت ببخشد.

IMG_20240617_134653_513

*وعده ششم: تکمیل خطوط مترو تنها ظرف ۵ سال

یکی دیگر از وعده های عجیب علیرضا زاکانی شهردار تهران تکمیل خطوط مترو تهران (خطوط ۸،۹،۱۰،۱۱) ظرف مدت ۵ سال بود.

علیرضا زاکانی اعتقاد داشت می توان جلوتر از طرح جامع حمل و نقل که سال ۱۴۲۰ را موعد تکمیل خطوط ریلی پایتخت اعلام کرده بود ظرف مدت پنج سال آن را ساخت. کارشناسان و مدیران حوزه حمل و نقل این وعده علیرضا زاکانی شهردار تهران را هم نشدنی اعلام کردند زیرا این وعده هیچ سنخیتی با اصول ساخت و فنی و عمران در حوزه هلدینگ متر ندارد.

IMG_20240617_134654_030

*وعده هفتم:برفی سازی موتورهای کار 

یکی دیکر از وعده های علیرضا زاکانی شهردار تهران برقی سازی ناوگان موتور سیکلت کار تهران بود.شهردار تهران با اعلام اینکه ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت کار در تهران وجود دارد وعده داد تمام این تعداد موتور سیکلت را برقی کند که باز هم شاهدیم در این بخش نیز تا به امروز توفیقی نداشته است.

IMG_20240617_134653_266

 

*وعده هشتم: افتتاح ماهانه یک ایستگاه مترو

یکی دیکر از وعده های علیرضا زاکانی شهردار تهران وعده افتتاح ماهانه یک ایستگاه مترو در پایتخت بود .نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روزهای ابتدایی آغاز به کار خود در شهرداری وعده داد که ماهانه یک ایستگاه مترو در تهران افتتاح شود که باز هم با غیر عملی بودن آن این وعده رنگ و لعابی دیگر به خود گرفت و کم کم به دست فراموشی سپرده شد.

IMG_20240617_134653_602

*وعده نهم: واردات اتوبوس دست دوم

وارادات اتوبوس های دست دوم یکی دیکر از وعده‌ها علیرضا زاکانی شهردار تهران بود که از همان زمان مطرح شدن صدای مخالفان خود را دراورد.مخالفت سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد و دیگر کارشناسان گواه این بود که این وعده نیز به مانند سایر وعده های علیرضا زاکانی شهردار تهران ناشدنی است و در ادامه باند رسانه ای شهردار تهران در گام نخست تلاش کردند در رسانه های هم سوی خود نام اتوبوس دست دوم را به «اتوبوس کم کارکرد» تبدیل کنند و آن را بین مردم جا بندازد و در ادامه نیز پرونده آن بسته شد.

IMG_20240617_134654_177

*وعده دهم: توزیع گوشت درب منازل

این‌ها تازه بخش کوچکی از وعده های علیرضا زاکانی شهردار تهران بود که به آن اشاره شد و زاکانی نتوانست جامه عملی بر آن بپوشاند، حال در همین شرایط وعده توزیع گوشت درب منازل را می‌دهد.

طرحی که در دل اپلیکشن‌ شهرزاد متعلق به حسین حیدری داماد او قرار گرفته و به نوعی فروش آنلاین محصولات و ارایه خدمات وابسته به شهرداری تهران است.اپلیکشینی که علیرضا زاکانی به واسطه قدرت گرفتن آن در تلاش است برنامه «تهران من» که شهروندان تهران سال‌هاست خدمات شهری خود را با آن دریافت می کنند را از دور خارج کند.

IMG_20240617_134654_177

*وعده یازدهم: حل مشکل مسکن ظرف مدت ۴ سال

در بخش آخر این گزارش علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی وعده حل مشکل مسکن در کشور را می دهد که وی از سال ۱۴۰۰ وعده داد در تهران سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن می سازد و بر اساس این وعده امروز باید ۳۶۰ هزار واحد مسکن ساخته بود؟ آیا توانست بسازد؟

علیرضا زاکانی را می‌توان استاد وعده های بی سرانجام‌معرفی کرد که با همان دست فرمان شهرداری تهران در تبلیغات ریاست جمهوری نیز حضور پیدا کرده است.

زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گویا مخاطبان خود را بسیار کم حافظه می‌داند که اینگونه جهادی در حال وعده دادن است «آن هم وعده‌ها ی بر باد هوا»

منبع: سایت دیده بان ایران 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر