کد خبر: 188206
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۵۵؛

ساختمان مترو تهران به مرحله اجرا رسید

صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۱۳ خرداد سال ۱۳۵۵ را مشاهده می نمایید. تیتر یک این روزنامه اختصاص دارد به جایگزینی نمرات دبیرستانی برای کنکور و شرایط جدید پذیرش و گزینش دانشجو. این جریده عصرگاهی از قیمت جدید ۲۰ نوع اتومبیل مدل ۷۶ خبر داده و از دوازده اشتباه بزرگ در فیلم زندگانی محمد(ص) خبر داده است. اطلاعات از نابودی کامل شهر بیروت در پی حمله سوریه به لبنان نوشته و اعتصاب ده‌ها هزار لبنانی علیه این حمله. خبر مهم دیگر این روزنامه اختصاص دارد به چاپ ویژه نامه ماندگار ۲۸ هزار روز تاریخ ایران و جهان توسط این موسسه که از روز شنبه ۱۵ خرداد بمدت هفتاد روز منتشر خواهد شد.

ساختمان مترو تهران به مرحله اجرا رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۱۳ خرداد سال ۱۳۵۵ را مشاهده می نمایید. تیتر یک این روزنامه اختصاص دارد به جایگزینی نمرات دبیرستانی برای کنکور و شرایط جدید پذیرش و گزینش دانشجو.

این جریده عصرگاهی از قیمت جدید ۲۰ نوع اتومبیل مدل ۷۶ خبر داده و از دوازده اشتباه بزرگ در فیلم زندگانی محمد(ص) خبر داده است.

اطلاعات از نابودی کامل شهر بیروت در پی حمله سوریه به لبنان نوشته و اعتصاب ده‌ها هزار لبنانی علیه این حمله.

خبر مهم دیگر این روزنامه اختصاص دارد به چاپ ویژه نامه ماندگار  ۲۸ هزار روز تاریخ ایران و جهان توسط این موسسه  که از روز شنبه ۱۵ خرداد بمدت هفتاد روز منتشر خواهد شد.

اما سوژه امروز ما از این شماره روزنامه، اختصاص دارد به مرحله اجرا رسیدن ساختمان مترو در تهران که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240602_065432_363

عملیات نقشه برداری و شناسایی زمین برای احداث راه آهن زیر زمینی (مترو) تهران به مناقصه گذاشته شد و تا ده روز دیگر قرارداد عملیات حفاری اولین خط آن با برنده مناقصه امضاء میشود.

عملیات خاکبرداری اولین خط مترو در آتیه نزدیک در شهستان پهلوی آغاز می‌شود و تا حدود یکسال دیگر ساختمان آن به اتمام می رسد.

از طرف دیگر امروز اعلام شد یکشنبه هفته آینده مهندس مرعشی مدیر عامل شرکت مترو به اتفاق مهندس بهنیا یکی از اعضای هیات عامل این شرکت برای بررسی و مطالعات موقعیت خطوط مترو در دیدار از میلان، مونیخ، پاریس، مکزیک، کانادا و آمریکا بررسی‌های لازم‌ را از لحاظ قیمت، کیفیت، آسایش ، طرز اجرا و چگونگی عملیات خطوط مترو در نقاط فوق به عمل خواهند آورد و ضمن بازدید از کارخانه سازنده واگن های راه آهن شهری و سایر وسایل الکتریکی و مکانیکی آن ازقبیل پله های متحرک و کنترل کننده‌ها و غیره با مهندسان مشاور و سازندگان مترو در هر یک از کشورها بویژه در ممالکی که مهندسان مشاور کارهای اساسی ساخت و نصب مترو را خود انجام داده اند مذاکره و گفتگو می کنند تا با مقایسه با کشورهایی که وسایل و ابزار آلات لازم را خود ساخته اند مناسبترین روش انتخاب شود.

IMG_20240602_065432_489

مدیر عامل شرکت مترو در این مورد به خبرنگار اطلاعات گفت، در بازگشت به ایران از تجاربی که در سایر ممالک بدست خواهد آمد می‌توان طرحی پیاده کرد که از نظر ارزانی و رعایت صرفه جویی های بودجه مملکتی نیز بهترین روش باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر