کد خبر: 201108
A

دادستان کرمانشاه: هیچ کارفرمایی در استان حق بکارگیری اتباع «افاغنه» را ندارد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن استفاده از واژه «افاغنه» به‌جای «افغانستانی‌ها» برای صحبت درباره مهاجران افغانستانی، گفت: ورود اتباع افغانی به استان کرمانشاه ممنوع است و برخورد شدید در انتظار کارفرمایانی است که اتباع «افاغنه» را به‌کارگیری کنند.

دادستان کرمانشاه: هیچ کارفرمایی در استان حق بکارگیری اتباع «افاغنه» را ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، حمیدرضا کریمی روز شنبه با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع افغان به کرمانشاه، اظهار کرد: طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع غیر مجاز افاغنه، وزارت کشور و همچنین شورای تامین استان حضور اتباع افغانی در استان کرمانشاه ممنوع است.

وی افزود: باوجود ممنوعیت ورود اتباع افغانستانی به کرمانشاه، گزارش هایی دریافت می شود مبنی براینکه در بسیاری از نقاط استان اعم از شهری و روستایی نسبت به بکارگیری شهروندان افغانی اقدام می شود.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا تمام دستگاه های متولی به ویژه فرمانداری ها، بخشداری ها، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و سایر دستگاه ها مکلف هستند با محوریت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و حمایت فرماندهی انتظامی استان نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف اتباع افغانی در سطح استان کرمانشاه اقدام کنند. وی با تاکید بر اینکه هیچ کارفرمایی در استان حق بکارگیری اتباع افغانی را ندارد، عنوان کرد: در صورت مشاهده تخلف کارفرمایان توسط اداره کار در راستای ماده ۱۸۱ قانون کار نسبت به معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام شود تا برای آنها تشکیل پرونده و برخورد قضایی صورت گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: به همه دادستان های شهرستان های تابعه نیز دستور داده شده با مهاجرین غیرقانونی برخورد شود و با کسانی که به این اتباع غیرمجاز کار یا منزل مسکونی اجاره می دهند، برخورد قضایی صورت گیرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر