کد خبر: 187479
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ خرداد ۱۳۵۸؛

تغییر آرایش ارتش در کشور/ سرلشکر فربد: ارتش اسلامی شده است

ضاربین هاشمی اطلاعات وسیعی بدست آمده است‌‌. این تیتری است که روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۶ خرداد سال ۱۳۵۸ در صفحه نخست خود چاپ کرده است. آمریکا هم اعلام‌ کرده در سوءقصد به هاشمی رفسنجانی مداخله نکرده است. رهبر انقلاب نیز درباره سوء قصد برای هاشمی پیامی صادر کرده اند. گویا یک گروه مسلح هم به خانه آیت الله مفتح حمله کرده اند که با هشیاری محافظان نتوانستند وارد خانه آیت الله شوند. این روزنامه همچنین از نحوه مجازات وزراء و نمایندگان در ۱۵ سال گذشته خبر داده که بجز آنها که به امر امام استعفا کردند بقیه مادام العمر از مشاغل دولتی و نمایندگی محروم هستند.

تغییر آرایش ارتش در کشور/ سرلشکر فربد: ارتش اسلامی شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ از ضاربین هاشمی اطلاعات وسیعی بدست آمده است‌‌. این تیتری است که روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۶ خرداد سال ۱۳۵۸ در صفحه نخست خود چاپ کرده است. آمریکا هم اعلام‌ کرده در سوءقصد به هاشمی رفسنجانی مداخله نکرده است. رهبر انقلاب نیز درباره سوء قصد برای هاشمی پیامی صادر کرده اند. گویا یک گروه مسلح هم به خانه آیت الله مفتح حمله کرده اند که با هشیاری محافظان نتوانستند وارد خانه آیت الله شوند.

این روزنامه همچنین از نحوه مجازات وزراء و نمایندگان در ۱۵ سال گذشته خبر داده که بجز آنها که به امر امام استعفا کردند بقیه مادام العمر از مشاغل دولتی و نمایندگی محروم هستند.

وزارت خارجه هم از تمام سازمان‌های دولتی درخواست کرده که کلیه قراردادهای محرمانه رژیم سابق با اسرائیل را اعلام کنند.

اما سوژه امروز ما به سخنان سرلشکر فربد رئیس ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره پخش یگان‌های ارتش در سراسر کشور و درخواست از رهبران احزاب برای نوسازی این نهاد اختصاص دارد که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240526_071653_631

هیچ لزومی ندارد که تراکم ارتش‌ ما در یک نقطه خاص باشد که وابسته به یک تعهد سیاسی خارجی است ما ارتش غیر متعهد هستیم‌ ارتش ما باید در سطح مملکت بطور متناسبی تقسیم شود و ارتش در هر استان ممکن است یک تیپ یا لشگر باشد و ارتش ایران در آینده بر پایه ایدئولوژی اسلامی و سیاست عدم تعهد ایران گسترش خواهد یافت.

این مطلب را دیشب سرلشگر فربد رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد‌. وی در این گفتگو روشن ساخت که از رهبران حزب و دسته های سیاسی دعوت می‌شود تا از نقطه نظرهای آنان نیز برای نوسازی ارتش استفاده شود.

سرلشگر فربد همچنین گفت نظامیان می توانند در خارج از سربازخانه هر نوع ایدئولوژی داشته باشند اما در داخل ارتش باید در جهت یکپارچگی و اطاعت از دولت ملی بکوشند.

فربد در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت؛ پرسنل نظامی مانند هر فرد دیگری حق دخالت در سرنوشت مملکت را دارد اما در مورد تعصبات حزبی تصور منطقی این است که وظیفه افرادی که در ارتش قرار می گیرند یکپارچگی است زیرا ارتش که نیروی انتظامی و امنیتی مملکت است باید بطور یکپارچه در اختیار دولتی باشند که نماینده مملکت است.

وی ادامه داد از تمامی رهبران حزبی مملکت، صاحبان جراید و کسانی که بتوانند برای نوسازی ارتش فکری ارائه دهند دعوت خواهند کرد و نوسازی ارتش بر پایه نتیجه همه افکار مملکت ایران انجام خواهد شد.

IMG_20240526_071654_362

فربد در پایان‌ گفت، هیچ لزومی ندارد که تراکم ارتش ما در یک نقطه خاص باشد اما اگر غیر متعهد هستیم ارتش مان باید در سطح مملکت بطور متناسب تقسیم شوند و ارتش در هر استان ممکن است یک تیپ یا یک لشکر باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر