کد خبر: 187361
A
۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از دیدار با پیر دراویش قادریه و نقشبندیه کردستان

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ پیش در چنین روزی؛ ۴ خرداد ۱۳۷۹ نوشت:آقای انورهاشمی پیر دراویش قادریه و نقشبندیه کردستان آمد. سید است و افکارش بسیار نزدیک به شیعه. شافعی است گفت مساجد زیادی به نام ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) ساخته و یک دخترش را به مردی شیعه داده و نوه اش با دست بسته و با مهر برای سجده نماز می خواند به او به شوخی گفته پدرسوخته مهر را برای پدر و دو دست بسته را برای مادر می خواهی؟

روایت هاشمی رفسنجانی از دیدار با پیر دراویش قادریه و نقشبندیه کردستان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات چهارشنبه، ۴ خرداد ۱۳۷۹ خود نوشت:...آقای انورهاشمی پیر دراویش قادریه و نقشبندیه کردستان آمد. سید است و افکارش بسیار نزدیک به شیعه. شافعی است گفت مساجد زیادی به نام ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) ساخته و یک دخترش را به مردی شیعه داده و نوه اش با دست بسته و با مهر برای سجده نماز می خواند به او به شوخی گفته پدرسوخته مهر را برای پدر و دو دست بسته را برای مادر می خواهی؟

در مورد عملیات حیرت انگیز و غیر قابل تشخیص عوامل مادی آنها پرسیدم که در دراویش قادریه رایج است و نمونه های آنرا در زمان جنگ در شهر بانه دیده بودم گفت در اثر ذکر و تکرار ذکر و توجه به خدا و استمداد از علی (ع) بر روح خود مسلط می‌شوند و حساب روح از جسم جدا می‌شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در خاطرات ۲۴ سال پیش هاشمی رفسنجانی آمده است: گفت یک پزشک محقق چندی پیش برای تحقیق آمد و در حضور خود او تعداد زیادی تیغ ژیلت به یکی از آنها داد و او همه‌ را بلعید. پزشک گفت معده اش را پاره می کند و می میرد ولی خود درویش با چاقو معده اش را باز کرد و تیغ ها را بیرون آورد سپس محل پارگی را با حوله ای گرفت و بعد از نیم ساعت خوب شد!

گفت در ترکیه و عراق هم مریدان زیاد و خانقاه های زیادی دارند و امسال برای اولین بار مریدان او در ایام محرم برای امام حسین(ع) عزا گرفته اند و سیاه پوش شده اند. در گذشته محرم‌ را جشن می گرفته اند.

اظهار ارادت زیادی نسبت به من نمود و گفت فقط برای زیارت آمده است و کاری ندارد. در روستای زنبیل از توابع سقز زندگی می کند و از راه کشاورزی معاش خود را تامین می نماید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر