کد خبر: 186420
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۵۳؛

نرخ سفر حج ۶۶۵۰ تومان تعیین شد

مجهز شدن ارتش عراق به اشعه لیزر و سیل موشک و سلاح‌های فرانسوی به سوی کشورهای عربی خلیج فارس تیتر اول روزنامه اطلاعات ۴ اردیبهشت سال ۱۳۵۳ است.

نرخ سفر حج ۶۶۵۰ تومان تعیین شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مجهز شدن ارتش عراق به اشعه لیزر و سیل موشک و سلاح‌های فرانسوی به سوی کشورهای عربی خلیج فارس تیتر اول روزنامه اطلاعات ۴ اردیبهشت سال ۱۳۵۳ است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که عراق برای جنگ با کردها سفارش‌های بزرگ اسلحه به فرانسه داده است. شاه هم گفته است ۲ میلیارد دلار برای تقویت نیروی هوایی و دریایی ایران خرج می‌شود و با احداث پایگاه چابهار نیروی دریایی ایران تا ۱۰ درجه عرض جغرافیایی اقیانوس هند را زیر نظر خواهد داشت و ایران حضور در اقیانوس هند را حق طبیعی  خود می داند. 

اطلاعات، همچنین از اختلاف شهرداری با شرکت‌های خارجی بر سر قیمت زمین‌های عباس آباد تهران خبر داده و از تاریخ و محل اعزام مشمولان دیپلمه و لیسانسه نوشته است‌. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به پیروزی درخشان سوریه در کوه حرمون که جاده ارتباطی ارتش اسرائیل با حرمون در لبنان را قطع کردند. 

اما اعلام نرخ سفر حج به ۶۶۵۰ تومان یکی از تیترهای صفحه نخست امروز اطلاعات است که متن خبر فوق به شرح زیر است:

photo_2024-04-23_05-39-49

نرخ سفر حج امسال درجه بندی نمی‌شود و تمام حجاج مبلغ ۶۶۵۰ تومان از مزایا و شرایط یکسان برخوردار خواهند شد. بر اساس تصمیمات شورایعالی حج در سال‌جاری پذیرایی از تمام زائران بیت الله الحرام یکنواخت خواهد بود برخلاف سال گذشته درجه بندی نخواهد شد و تمام زائران ایرانی خانه خدا از امکانات و تسهیلات یکسان بهره مند می‌شود. تعداد زائران امسال خانه خدا ۴۰ هزار نفر خواهند بود که حدود ۳۵ هزار نفر اختصاص به داوطلبان کشور و ۵ هزار نفر متقاضیان ایرانی مقیم خارج از کشور می باشند. 

بعلت اینکه دولت سعودی کلیه خانه های مسکونی را در منا به منظور تعریض خیابان‌ها خراب کرده در سال جاری کلیه زائران در منا زیر چادر به سر خواهند برد و چون از یک نحو پذیرایی در طول سفر برخوردار هستند نرخ مسافرت حج برای همه بطور یکسان ۶۶۵۰ تومان تعیین گردیده است. وسایل پذیرایی زائران هم در هر یک از مناطق جده، مدینه و مکه ثابت خواهد بود و مدیران کاروانها این وسایل را نقل و انتقال نخواهند داد.  در ضمن مقدار ارزی که بانک ملی برای زائران تعیین خواهد کرد فقط در اختیار شخص زائر گداشته خواهد شد هر زائر فقط حق حمل ۳۵ کیلو بار با خود دارد که ۲۵ کیلو آن مجانی و بابت ۱۰ کیلوی دیگر باید کرایه پرداخت کند.

photo_2024-04-23_21-13-13

شورایعالی حج به منظور ایجاد یک ترمینال ترمینال حجاج توصیه کرد آشیانه حج توسعه یابد و تصمیمات مزبور امروز برای اجرا به ستاد عملیات حج ابلاغ شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر