کد خبر: 153950
A

چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

یکی از مواردی خیلی ضروری در خریدها بین فروشنده و خریدار فاکتور است. بسیاری از افراد در هنگام خرید خود نیاز به چاپ فاکتور رسمی دارند که این فاکتور ها در بسیاری جاها به کار می‌آید و لازم می‌شود.

چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکی از مواردی خیلی ضروری در خریدها بین فروشنده و خریدار فاکتور است. بسیاری از افراد در هنگام خرید خود نیاز به چاپ فاکتور رسمی دارند که این فاکتور ها در بسیاری جاها به کار می‌آید و لازم می‌شود.

به همین خاطر باید با مطالب و قوانینی که در این رابطه وجود دارد آشنا شوید برای همین تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای  در این رابطه آماده کنیم امیدواریم که برای شما عزیزان مفید باشد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. مجموعه دفتر فنی مرسدس کار طراحی و چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی را انجام می دهد شما عزیزان می توانید کار خود را به این مجموعه بپسارید.

ویژگی‌های فاکتور رسمی مورد تایید دارایی چیست؟

مشخصات چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی به شرح ذیل است:

نوع کاغذ برای این فاکتورها به انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی کاغذ ۸۰ گرمی اندونزی برای استفاده کردن داخل پرینتر و یا کاغذ ۶۰ گرمی برای نوشتن به صورت دستی و استفاده نمودن از کاربن و همین طور استفاده از کاغذ کاربن لس باشد.

تعداد نسخه ها یا تعداد برگها  هم با نتخاب اشخاص می‌باشد که می‌تواند این فاکتورها بین دو برگی و یا سه برگی باشد و همین طور در رابطه با اندازه کاغذ معمولا سلیقه اشخاص حقیقی و حقوقی اندازه A4 است اما انتخاب کردن اندازه کاغذ A5 هم بلا مانع است.

مهم‌ترین مورد برای چاپ فاکتور رسمی (نوع چاپ شماره سریال آن است که باید به شیوه چاپ افست یا به صورت ملخی با رنگ قرمز و مقداری برجسته تر صورت گیرد، که به سادگی قابل تشخیص باشد و به طور کامل با چاپ دیجیتال و همین طور شماره زنی به صورت دستی متمایز باشد .

از آنجا که بخش‌های تجاری صورتحساب فروش محصول و خدمات و همین طور ارائه خدمات دریافتی از بقیه واحدهای تجاری را داخل حسابهای هزینه و دارایی ثبت می‌کنند برای مشخص کردن قابل پذیرش بودن هزینه‌های پرداختی ، توصیه می‌شود ماده ۱۴۷ مالیتهای مستقیم و ماده ۱۴۸ باز هم همین  قانون را مطالعه نمایید.

طبق ماده ۱۴۷ مالیتهای مستقیم: مخارج قابل قبول برای مشخص کردن درآمد مشمول ‌مالیات به صورتی که ضمن قوانین تعیین می‌شود عبارت ‌است از مخارجی که به اندازه متعارف متکی به مدارک می‌باشد و تنها مربوط به کسب درآمد مجموعه در دورة مالی همراه با رعایت کردن حد نصاب‌های تعیین شده باشد. در مواردی که مخارج در این ‌قانون پیش‌بینی نگردیده یا این که بیش از نصاب‌های تعیین شده در این قانون است اما پرداخت این ها طبق قانون و یا مصوبة وزرا انجام شده باشد قابل قبول می‌باشد.

 در ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم هم به طور مفصل و کامل انواع مخارج قابل قبول از جنبه کفایت مدارک و از نظر عرف آمده است و ممیزین وزارت دارایی هم بنا به استناد تبصره‌های این ماده و همین طور دستورات صادر شده در این رابطه ، مخارج واحدهای تجاری را رد می‌کنند و یا این که می‌پذیرند.

چه اشخاص و شرکت‌هایی باید فاکتور رسمی تهیه کنند؟

در رابطه با فاکتور رسمی لازم به یادآوری می‌باشد ، تمام واحدهای تجاری مثل نظام مالیات بر ارزش افزوده مجبور به ارائه کردن فاکتور رسمی به مشتریان خود هستند بنابراین صدور فاکتور رسمی هیچ ربطی به بزرگ بودن و یا کوچک بودن واحد تجاری نخواهد داشت و هر مشتری می‌تواند در قبال پولی که پرداخت کرده است درخواست فاکتور رسمی کند و اگر فروشنده از دادن فاکتور رسمی ابا ورزید شامل جرایم مربوطه می‌شود.

با توجه به دستورات و قوانین مالیاتی در رابطه با استفاده کردن از دستگاه صندوق مکانیزه داخل فروشگاه ها الان بیشتر صورتحسابهایی که صادر می‌شوند مشخصه‌های یک صورتحساب قانونی را دارند اما نبود فاکتور دلیل کافی برای پذیرش نکردن هزینه نیست و ملاک پذیرش از طرف ممیزین مالیاتی است.

امکان صادر کردن و چاپ نمودن فاکتور در فرمت‌ دارایی و در هر مدل فرمتی مطابق با سلیقه شما و همین طور برنامه‌ی صادر کردن فاکتور غزال که از نرم افزارهای خوب می‌باشد، وجود دارد.

امکاناتی مثل چاپ و مدیریت کردن فاکتور، پیش فاکتور، فاکتور خرید، تنظیم کردن گزارش از تمام فاکتورها، ثبت کردن سندهای حسابداری، فرستادن پیامک، کالرآیدی و غیره در این اپلیکیشن مد نظر قرار گرفته است.

دفتر فنی مرسدس نیز کار چاپ و طراحی فاکتور را با کیفیت عالی انجام می دهد عزیزانی که طرحی ندارند و یا طرحی دارند و امکاناتی برای چاپ ندارند می تواند کار خود را به این مجموعه بسپارند.

روش‌های آماده کردن فاکتور

فاکتور عموما به دو شیوه ماشینی و دستی اماده می‌شود که هر یک از این دو شیوه در جاهای مختلفی کارایی دارند و بسیاری از فروشگاه ها فاکتورهای خود را به صورت ماشینی و با استفاده از نرم افزارهایی که در این رابطه وجود دارند صادر می‌کنند و خیلی ها هم هستند که در فروشگاه‌های خود این فاکتورها را به صورت دستی می‌نویسند.

اعتبار این دو شیوه به یک اندازه است و تفاوتی در این رابطه با هم ندارند. بنابراین اگر در جایی فاکتور به صورت دستی داده می‌شود نگویید که این اعتباری ندارد بلکه اعتبار این دو به یک برابر است.

نرم افزاهای زیادی وجود دارد که کار صدور فاکتور را انجام می‌دهند از هر یک از این ها که استفاده کنید کار شما را راه می‌اندازند. ما در این جا یکی از این نرم افزارها را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم. امیدواریم رضایت شما را هم جلب نماید.

در اپلیکیشن صادر کردن فاکتور غزال ضمن این که فرمت مورد تأیید دارایی وجود دارد، روش‌های مختلفی برای چاپ کردن فاکتورهای شما مطابق با تجارت و نیازی که دارید وجود دارد.

نحوه تهیه فاکتور رسمی فروش

الان با وجود این که امکان استفاده گسترده از اپلیکیشن‌های حسابداری وجود دارد صدور انواع فاکتوررسمی تبدیل به یک کار راحتی شده است. به این خاطر که با بهره گیری از سیستم حسابداری، این توانایی را دارید که به شکل اتوماتیک فاکتور را بنویسید و آن را چاپ نمایید.

با استفاده کردن از اپلیکیشن‌های حسابداری الان می‌توانید انواع فاکتور ها مثل فاکتور فروشگاهی، تهیه کردن فاکتورهای رسمی، آماده نمودن فاکتور شرکتی، نوشتن و چاپ پیش فاکتورها، تهیه دیدن فاکتورهای غیر رسمی، فاکتورهای که مالیاتی هستند، فاکتورهای مربوط به انبار و ... را خیلی سریع انجام داد.

صادر کردن فاکتور رسمی برای چه افرادی ضرورت دارد؟

اولین سوالی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود در رابطه با ضرورت صادر کردن فاکتور رسمی برای اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد. بعضی فکر می‌کنند صادر کردن فاکتور رسمی، فقط برای شرکت‌ها و موسسه‌های بزرگ نیاز است ، در صورتی که این تفکر در رابطه با شیوه صادر کردن فاکتور رسمی اشتباه می‌باشد.

ارائه کردن فاکتور رسمی به مشتریان برای همه بنگاه‌های اقتصادی چه واحدی کوچک باشد یا بزرگ که شامل نظام مالیات بر ارزش افزوده است کاملا الزامی می‌باشد.

در واقع تفاوتی ندارد که مخاطب محصول شما افراد حقیقی یا بنگاه‌های اقتصادی هستند یا کالا و خدمت شما دارای قیمت کم یا زیادی باشد؛ به هر شکل اگر مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده هستند باید در مقابل پرداخت خریداران خود به این افراد فاکتوررسمی صادر کنید. در صورتی که از ارائه و صادر کردن فاکتور استاندارد اجتناب کنید ، جرم انجام شده و مطابق قانون با این واحد تجاری خاطی برخورد خواهد شد.

مسئله دیگر این که صادر کردن فاکتور رسمی فقط برای فروش محصولات فیزیکی الزامی نیست بلکه برای فروش خدمات هم باید فاکتور را صادر کرد.

فاکتور صوری چیست؟

صادر کردن فاکتورهای صوری یک کار کاملا غیر قانونی به حساب می‌آید، اما بعضی از بنگاه‌های اقتصادی همواره از این روش استفاده می‌کنند و کار خرید فاکتور صوری را در برنامه خود دارند. در صورتی که صادر کردن فاکتور صوری یک کار خیلی پرخطر می‌باشد و سازمان امور مالیاتی قدرت تشخیص دادن فاکتورهای صوری را نیز دارد.

 اما پرسشی که پیش خواهد آمد این است که امور مالیاتی از چه شیوه‌هایی می‌تواند فاکتور رسمی که این فاکتور مورد تایید دارایی است را از بقیه فاکتورهای تقلبی و صوری تشخیص بدهد؟

این کار را با بررسی کردن و کنترل نمودن فروشندگان محصولات و خدمات صوری بودن یا نبودن این مجموعه ها را تشخیص خواهد داد.

بررسی خواهد کرد که فروشندگان فاکتوری که صادر کرده را به وسیله واحدهای تجاری که کنار گذاشته شده یا این که این موسسات غیر فعال هستند صادر نکرده باشد و صحیح بودن شناسه ملی را هم مورد بررسی قرار می‌دهند.

این کار را به وسیله اعتبار گواهی ارزش افزوده مورد بررسی قرار خواهند داد.

مطابقت بین محصول و خدمات ارائه گردیده داخل فاکتور را به کمک فعالیت صادر کننده فاکتور مطابقت می‌دهند.

سندهای حمل بار همانند بیجک‌ها و بارنامه‌ها را مورد بررسی قرار داده و کنترل خواهند کرد.

مستندات مخارج انجام شده همانند چک‌های بانکی، قبوض واریزی و بقیه سندهای مالی را بررسی خواهند کرد.

حالا که جواب این سوال که فاکتور صوری چه چیزی است و شرایط اصالت محصول را هم دانستید ، زمان آن است که به پرسش‌های رایج در رابطه با فاکتور زدن و قوانینی که مربوط به فاکتور فروش و استاندارد آماده کردن فاکتور رسمی است را بدانید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی مطالبی بیان شد. یک تصوری که عموما مردم دارند این است که تنها از واحدهای تجاری بزرگ می‌توانند در قبال خریدهای زیاد درخواست فاکتور کنند و واحدهای تجاری کوچک در قبال خرید کم نمی‌توان درخواست فاکتور کرد.

 در حالی که این تصور نادرستی است و شما می‌تواند از هر کسی که از قوانین امور مالیاتی پیروی می‌کنند درخواست فاکتور کنید و او هم موظف است که فاکتور صادر کند و در صورتی که از این کار امتناع ورزد مرتکب جرم شده و با او برخورد می‌شود. کسانی که تمایل به طراحی و چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی دارند می توانند با همکاران ما در دفتر فنی مرسدس ارتباط برقرار نمایند و از خدمات ما استفاده کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر