کد خبر: 203634
A
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید

صوفی، عضو کمیسیون عمرات مجلس گفت: مطابق آماری که کارشناسان وزارت مسکن ارائه کردند ما حدود ۷ میلیون ناترازی در حوزه مسکن داریم که ۲ میلیون واحد آن در حال ساخت است.

ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، عباس صوفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در یک برنامه رادیویی گفت: موضوع مهم مسکن از مطالبات جدی این روزهای شهروندان تهرانی و ایرانیان در همه نقاط کشور اعم از روستا و شهر است اما از آنجایی که ناترازی بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و همچنین به علت تقاضای زیاد و عرضه کم مسکن و عدم حل مشکل ناترازی حوزه مسکن توسط دولت‌های قبلی متأسفانه حوزه مسکن به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

وی افزود: مطابق آماری که کارشناسان وزارت مسکن ارائه کردند ما حدود ۷ میلیون ناترازی در حوزه مسکن داریم که ۲ میلیون آن در حال ساخت است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مطابق برنامه پنج ساله هفتم کشور ما باید ۵,۵ میلیون واحد مسکونی بسازیم و این درحالیست که ما هر سال حدوداً باید ۸۰۰ هزار واحد مسکن برای رفع ناترازی و به دلیل ازدواج‌های جدید هم بسازیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به گرانی مصالح و تأمین زمین، دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد این حوزه مسکن شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در گذشته با تسهیلات مسکن که ۶۵۰ میلیون تومان بود صدمتر آپارتمان با متری ۳ میلیون تومان ساخته می‌شد اما الان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان شده درصورتیکه الان یک آپارتمان صد متری بدون در نظر گرفتن شبکه آب و برق و گاز متری ۱,۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

صوفی تصریح  کرد: ما از یک طرف با ناترازی و مشکل تأمین زمین مواجهیم و از طرف دیگر طبق «قانون جهش مسکن» باید به اراضی شهرها نیز اضافه شود اما الان حدود ۱۷۰ هزار هکتار در شهرهای مختلف بافت ناکارآمد داریم که برای تأمین مسکن باید لحاظ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزارت مسکن و شهرسازی درخواست کرد شرایط و تسهیلاتی را فراهم کند تا سرمایه گذاران و بخش خصوصی به این حوزه وارد شوند و مشکل ناترازی مسکن نیز با ساخت واحدهای مسکونی حل شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر