کد خبر: 203669
A

امام جمعه شیراز: مسیحیان و یهودیان به دنبال نابودی اسلام هستند

دژکام؛ امام جمعه شیراز: دشمنان اسلام و خصوصاً یهود و نصارا به صورت یک برنامه و طرح مشخص به دنبال این هستند که اسلام، تمدن اسلامی و امت اسلامی را در جهان از میان بردارند، چون رسم آن‌ها این‌گونه است

امام جمعه شیراز: مسیحیان و یهودیان به دنبال نابودی اسلام هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۲۷ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مباحثی که رهبر معظم انقلاب در چند هفته اخیر به آن توجه دادند، مسئله توجه به امت اسلامی و امت‌سازی بود. البته مخاطب سخنان معظم‌له تمام جهان اسلام است و وظیفه امت‌سازی و توجه به مقتضیات امت بودن وظیفه یک یا دو کشور اسلامی نیست و چیزی نزدیک به ۶۰ کشور اسلامی داریم که اگر آن‌ها به وظیفه خود عمل کنند، دشمنان بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند به ما مسلمانان آسیبی برسانند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه شیراز گفت: دشمنان اسلام و خصوصاً یهود و نصارا به صورت یک برنامه و طرح مشخص به دنبال این هستند که اسلام، تمدن اسلامی و امت اسلامی را در جهان از میان بردارند، چون رسم آن‌ها این‌گونه است؛ چیزی را که می‌خواهند انجام دهند به عنوان سیر طبیعی قضیه در نوشته‌های خود قرار می‌دهند، در این طرح و پروژه نظریه‌پردازی کرده و گفتند جنگ تمدن‌ها رخ خواهد داد و تمدن اسلامی نابود خواهد شد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در گذشته تاریخ ۲۵۰ سال اخیر که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها برای اینکه امت اسلامی را نابود کنند، نقشه‌های خود را شروع کرده و انجام دادند؛ در همین یکی دو روز پیش اروپایی‌ها دوباره با برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس هماهنگ کرده و بحث مالکیت سه جزیره را پیش آوردند. در حالی که همه می‌دانند تا عمق چند صد کیلومتر ایران بوده و نقشه آن هم موجود است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: با فشار انگلیس و آمریکا دولت شاه بحرین را واگذار کرد و در دوره شاه پهلوی این کار انجام شد، اول آنگونه زورشان رسید و کشور را تقسیم کردند و بعد کاری کردند تا تحریک کنند و دعوا راه بیندازند تا ما خودمان را بزنیم و آن‌ها از دعوای ما بهره ببرند، این نقشه در بین‌الملل بوده است.

وی آیات قرآن کریم را در خصوص اهمیت حفظ وحدت مسلمانان یادآور شد و افزود: امت امام می‌خواهد و این ریسمان امام است و آنکه همه را دور هم جمع می‌کند امام است لذا باید قدر امامت و ولایت را بدانیم. نیابت از امام زمان(عج) یعنی امت، امام و نائب امام وجود دارد و دور نائب امام جمع شده‌اند و ولایت فقیه این است.

لبیک ملت به امام امت در نماز جمعه نصر

عضو مجلس خبرگان رهبری به نماز جمعه نصر اشاره کرد و گفت: در این نماز جمعه بدون نائب‌الامام فراخوان دهد، بیش از دو میلیون نفر جمعیت آمد و در تمام کشور آن روز جمعیت نمازگزار افزایش پیدا کرد و مردم نشان دادند پای کار هستند. امت شدن یعنی دور امام جمع شدن و نتیجه این است که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید به مسئله امامت‌پذیری و ولایت‌پذیری در تمام جنبه‌های کارهای خود توجه داشته باشیم و آن را رها نکنیم، گفت: نتیجه چنگ زدن به ریسمان الهی و امت بودن برای دنیا این می‌شود که سایر امت‌ها و تمدن‌هایی که دشمن مسلمانان هستند، نابود خواهند شد و این وعده خداوند در قرآن است که حزب‌الله پیروز می‌شود.

وی با ذکر این نکته که امت بودن یک جنبه آخرتی هم دارد، گفت: کار در این دنیا تمام نمی‌شود و ما می‌خواهیم در جهان دیگری زندگی کنیم و برای آن جهان دیگر امت بودن تاثیر دارد. امروز در اوج دوره اطلاع‌رسانی هستیم و هر ساعت یک خبر خوشایند یا ناخوشایند می‌آید و همه را درگیر کرده است مثل خبری که در مورد یحیی السنوار مطرح شد و این اخبار برای انسان نگرانی و دغدغه ایجاد می‌کند و صحنه عجیبی است اما چیزی که امروز مشاهده می‌کنیم به نسبت آنچه که در مقابل داریم اصلا به حساب نمی‌آید، جوانان مراقب باشند هر کاری اینجا انجام می‌دهیم باید در روز قیامت جوابگو باشیم.

 دژکام در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در ارتش جمهوری اسلامی به مسائل عقیدتی ـ سیاسی اهمیت داده می‌شود. یعنی اینکه می‌خواهیم سربازمان در ارتش وقتی تفنگ به دست می‌گیرد بداند که این تفنگ در جمهوری اسلامی برای فرمان خدا در دست گرفته است و جز اطاعات از دستور الهی چیزی مدنظرمان نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انگیزه ارتش و سپاه ما انگیزه دینی و انسانی است، افزود: برای خلق خدا احترام قائل هستیم و به این سادگی حق کسی را تضییع نمی‌کنیم یا کسی را مورد فشاری قرار دهیم که حق او نیست.

وی همچنین به در پیش رو بودن روز صادرات اشاره کرد و افزود: این روزها معمولاً افرادی آمار ارائه می‌دهند که سال‌هاست ۱۵ درصد رشد صادرات داریم؛ اگر آمار این است، پس چرا وضعیت اینگونه است. این آمارها باید دقیق‌تر و درست‌تر شود، طوری برای مردم صحبت نکنیم که مشخص نباشد چه می‌گوییم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: صادرات یعنی تولید کرده‌ایم و مصرف داخلی خود را انجام داده‌ایم و اضافه را صادر کردیم پس تولید، محور صادرات است و اگر تولید نکنیم چه چیزی را صادر کنیم؟ امسال سال جهش تولید است و همان‌طوری که بارها تاکید کردیم ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و اگر اخبار جبهه مقاومت را داریم از این مسائل هم نباید غافل شویم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید در تمام ابعاد رشد کنیم وگرنه کشور به و ملت به مشکل برمی‌خورد، گفت: تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند؛ نمی‌خواهیم به محیط زیست آسیب برسانیم و به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود مناسب استفاده کنیم. تولید زیاد شود صادرات هم زیاد می‌شود.

وی با ذکر این نکته که تحریم شکسته نمی‌شود چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است اما می‌توان آن را خنثی کرد، به سخنرانی اخیر رئیس جمهور در خصوص خنثی‌سازی تحریم به وسیله تقویت ارتباط با همسایگان اشاره کرد و گفت: ایران قریب ۱۶ کشور در اطراف خود دارد و ملت‌ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالاها را تبادل کنند و سود ببرند، شرایط درست می‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه صادرات امروز ما وابسته به نفت است اما اگر تولیدات دیگر ما بازار جهانی را بگیرد، این قصه عوض خواهد شد، بر ضرورت حمایت ملت از دولت در این زمینه تأکید کرد و گفت: این کار به تنهایی دست دولت نیست و ملت هم باید تلاش کرده و از دولت حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با یادآوری اینکه هفته آینده سالروز تاسیس سازمان ملل است، گفت: سازمان ملل شعارهای انسان‌دوستانه و حقوق بشری دارد اما تشکیلش بعد از جنگ جهانی دوم به وسیله قدرت‌هایی انجام شده بود که ادعا داشتند فاتح جنگ هستند و ما مسلمانان آنجا نبودیم و آن‌ها از همان جا گفتند مسلمانان نابود شده‌اند اما خواب این قضیه را ببینند و ما آینده جهان را متعلق به خودمان می‌دانیم چراکه امام زمان(عج) می‌آید. مسلمانان قوی و امیدوار به آینده هستند در حالی که همه دنیای کفار، ناامیدی فراگرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل نقش و کارآیی خود را از دست داده است، افزود: رئیس سازمان ملل می‌خواست به سرزمین‌های اشغالی برود ولی گفتند که اجازه ورود به او نمی‌دهند. یک سال است که رژیم صهیونیستی جنایات متعددی در کشتار مسلمانان در غزه و لبنان انجام می‌دهد اما رئیس سازمان ملل را راه نمی‌دهند و به مصوبه سازمان ملل بی توجه هستند و این یعنی سازمان ملل نمی‌تواند نقشی ایفا کند و شما باید حق خود را با قدرت بگیرید.

امام جمعه شیراز در عین حال این نکته را متذکر شد که نمی‌گوییم این حق را با جنگ بگیریم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمود ما طالب جنگ نیستیم اما اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید، در مقابل زور می‌ایستیم. ما جنگ طلب نیستیم ولی فشار، ظلم و زورگویی دشمن را به هیج وجه نمی‌پذیریم.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش‌رو بودن کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و گفت: در این ایام کارهای بسیار پاکیزه‌ای در راستای کنگره انجام می‌شود از جمله برپایی نمایشگاه «روایت اقتدار» در شیراز که خوب است جوانان و دانش‌آموزان از آن بازدید کنند تا بدانند که اقتدار ایران از کجا آمده است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی برای بازدید از این نمایشگاه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم تأکید کرد و گفت: در روزهای ۲ و ۳ آبان‌ماه سال جاری سالگرد شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) را در حرم مطهر برگزار می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر