کد خبر: 201392
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

امیر عابدینی: هیچ‌وقت نتیجه دربی هماهنگ نشده است/ عده‌ای می‌خواستند نه استقلال باقی بماند و نه پرسپولیس + فیلم

عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با تاکید بر این که هیچ‌وقت نتیجه دربی هماهنگ نشده است و هرکسی گفته که این کار در گذشته انجام شده، دروغ گفته است، گفت: در اوایل دهه ۷۰، عده‌ای در این مملکت می‌خواستند نه استقلالی بماند، نه پرسپولیسی و تصمیم گرفتند که این دو تیم را از بین ببرند. آن‌ها به زعم خود خیال می‌کردند که باید دوقطبی از بین برود تا فوتبال کشور پیشرفت کند. همه آن‌ها هم باشگاه‌دار شده بودند و به قدرت وصل بودند، اما امروز نه باشگاه‌های آن‌ها در فوتبال کشور حضور دارد و نه خودشان.

امیر عابدینی: هیچ‌وقت نتیجه دربی هماهنگ نشده است/ عده‌ای می‌خواستند نه استقلال باقی بماند و نه پرسپولیس + فیلم

«امیر عابدینی»، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران، با اشاره به برگزاری مسابقه دربی در عصر امروز (چهارشنبه ۴ مهر)، توضیح داد: روزی قرار بود که در این مملکت نه استقلالی بماند، نه پرسپولیسی. یک گروه تصمیم گرفتند که این دو تیم را از بین ببرند. البته امروز آن گروه دیگر در فوتبال حضور ندارند، اما تصمیم آن‌ها در سال ۷۳ حادثه آفرید. وقتی در سال ۷۲ تمام برنامه‌های این‌ها به هم خورد و استقلال به دسته اول بازگشت و پرسپولیس به دسته سوم نیفتاد، جنگ سال ۷۳ را شروع کردند که این دو تیم را نابود کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: آن‌ها به زعم خود خیال می‌کردند که باید دوقطبی از بین برود تا فوتبال کشور پیشرفت کند. همه آن‌ها هم باشگاه‌دار شده بودند و به قدرت وصل بودند، اما امروز نه باشگاه‌های آن‌ها در فوتبال کشور حضور دارد و نه خودشان. این نشان می‌دهد هرکسی که می‌خواست به جامعه فوتبال یا دیگر جوامع اجتماعی و کانون‌های فکری منطقی ضربه بزند، در نهایت خودش ضربه خورد. 

وی در پایان تصریح کرد: حیثیت یک مدیر یا سیستم از بین می‌رود که مثلا بخواهد به فرشاد پیوس بگوید که توپ را داخل دروازه نزن، یا به مرفاوی یا حسن روشن بگوید که گل نزن. از زمان‌های دور تا امروز اصلا چنین چیزی وجود نداشته است؛ یعنی هیچ‌وقت نتیجه دربی هماهنگ نشده است و هرکسی گفته که این کار در گذشته انجام شده، دروغ گفته است.

volumeVideo: 16.62M | durationVideo: 00:03:06
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر