کد خبر: 201324
A

پاسخ امیر عابدینی به معمای بزرگ دربی؛ آیا نتایج بازی استقلال و پرسپولیس دستوری است؟

امیر عابدینی، مدیر عامل سابق پرسپولیس به دیده بان ایران گفت: هر کس ادعا کند نتایج دربی دستوری تعیین می‌شود دروغ می‌گوید.

پاسخ امیر عابدینی به معمای بزرگ دربی؛ آیا نتایج بازی استقلال و پرسپولیس دستوری است؟

دیده بان ایران_علی ولی اللهی: در آستانه دربی ۱۰۴ هستیم و جو این بازی همه هواداران را درگیر خود کرده است. با این حال هنوز عده‌ای بر این عقیده هستند که نتایج دربی بر اساس اتفاقات و سیاست‌های روز از بیرون تعیین می‌شود. مثلا در سال‌هایی نیاز بوده که دربی همیشه مساوی شود و این اتفاق رخ داده یا مثلا برخی دولت‌ها دوست داشتند استقلال یا پرسپولیس برنده بازی شوند بنابراین حمایت‌هایی در نهان از تیم محبوبشان انجام داده‌اند.

امیر عابدینی که هم سابقه ریاست فدراسیون فوتبال را دارد هم مدیرعاملی پرسپولیس، ضمنا در بدنه دولت و حاکمیت هم حضور داشته در مورد این دیدگاه به دیده‌بان ایران گفت: مردم همیشه بر اساس آنچه زبان به زبان می گردد برداشت‌هایی می‌کنند. وقتی فلان مدیرعامل می‌آید می‌گوید من در فلان وزارتخانه کار می‌کردم یا آدم فلان جا هستم این شبهه ایجاد می‌شود که سیستم می‌تواند از این مدیرعامل و تشکیلاتش حمایت کند و اگر قهرمانی هم رقم می‌خورد بگوید دیدید؟ به خاطر آن حمایت‌ها بوده!

عابدینی ادامه داد: یک روزی قرار بود در این مملکت نه استقلالی بماند نه پرسپولیسی. یک گروهی تصمیم گرفتند این دو تیم را نابود کنند. آن گروه دیگر امروز در فوتبال نیستند. نه تیم‌هاشان نه خودشان. اما تصمیم‌شان در سال 73 حادثه آفرید. درگیری استقلال و پرسپولیس وقتی در سال 72 تمام برنامه‌های اینها به هم خورد و استقلال برگشت به لیگ برتر و پرسپولیس نیفتاد به لیگ سه به هم خورد و آنها جنگ 73 را شروع کردند. که بهانه داشته باشند و نابود کنند دو تا تیم را. حرفشان هم این بود که دوقطبی باید از بین برود تا فوتبال رشد کند. همه‌شان هم باشگاه‌دار شده بودند. وصل هم بودند به قدرت. اما امروز نه باشگاه‌هاشان هست نه خودشان.

عابدینی تصریح کرد: هر کس آمد به این دو تیم ضربه بزند خودش ضربه خورد. هیچج موقعی هیچ گاه کسی نمی‌تواند جلوی شوت بازیکنی که می‌تواند بزند توی دروازه را بگیرد. حیثیت هر مدیری هر سیستمی از بین می‌رود که به فرشاد پیوس یا مثلا صمد مرفاوی بگوید نزن توی گل. از قدیم تا به امروز. اصلا چنین چیزی نداریم. هر کس گفته دروغ گفته است. با صداقت می‌گویم دروغ می‌گویند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر