کد خبر: 195210
A

نگرانی مهمانان المپیک پاریس از احتمال وقوع خرابکاری‌های امنیتی

احتمال وقوع عملیات‌های خرابکاری در شهر پاریس هنگام برگزاری المپیک موجب نگرانی مهمانان این شهر شده است.

نگرانی مهمانان المپیک پاریس از احتمال وقوع خرابکاری‌های امنیتی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، در نخستین روزهای برگزاری المپیک پاریس، کار خطوط مخابراتی و ارتباطی متعدد در فرانسه با وقفه مواجه شد و مشخص شد این اختلال توسط گروه‌های خرابکاری در این شهر صورت گرفته و این مسئله به خاطر برگزاری المپیک بوده است. پلیس فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که شبکه فیبر نوری چندین اپراتور در ۶ منطقه فرانسه هدف قرار گرفته است.

همچنین مشکلاتی در مخابرات منطقه اطراف شهر مدیترانه‌ای مارسی که میزبان مسابقات فوتبال و قایقرانی المپیک است، گزارش شد. اپراتورهای مخابراتی تأیید کردند که خدمات آنها تحت تأثیر عملیات خرابکاری قرار گرفته و رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که تاسیسات متعلق به یک شرکت مخابراتی فرانسوی تخریب شده است.

مارینا فراری، وزیر امور خارجه و مسئول امور دیجیتال، روز دوشنبه خرابکاری‌های صورت گرفته را در پست صفحه مجازی خود تایید کرد و گفت: حملات خرابکارانه در چندین منطقه یک شبه رخ داده و تأثیرات محلی بر دسترسی به خطوط اینترنت و تلفن ثابت و تلفن همراه داشته است.

تخریب شبکه های ارتباطی و مخابراتی از آن زمان شروع شد که صدها هزار مسافر مترو به خاطر آتش سوزی‌های متعدد در شبکه قطار شهری فرانسه سرگردان شده بودند. این خرابکاری روز جمعه رخ داد که هم‌زمان با افتتاحیه المپیک بود. مسافران و ورزشکاران پاریس به خاطر چنین خرابکاری نگران شدند.

تحقیقات ملی فرانسه در مورد این حملات آغاز شده است و جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر دستگیری‌هایی را در روز یکشنبه در نرماندی، در شمال غربی فرانسه، تأیید کرد.

پس از حملات خرابکارانه قطار شهری، وزیر کشور فرانسه عنوان کرد: ۵۰ پهپاد، ۲۵۰ مامور امنیتی ریلی و ۱۰۰۰ کارگر تعمیر و نگهداری برای تشدید امنیت در امتداد ۲۸۰۰۰ کیلومتر شبکه قطار مستقر شده‌اند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر