کد خبر: 194542
A

رونمایی از عروسک بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴

نام این عروسک «فیریجی» است و طراحی آن الهام گرفته از کلاه فرانسوی‌هاست

رونمایی از عروسک بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کلاه فریژی به‌عنوان نماد و عروسک بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه رونمایی شد.

از زمانی که «شوس» با طراحی مردی کوچک بر روی اسکی برای نخستین‌بار با رنگ‌های قرمز، سفید و آبی به‌عنوان نماد و سمبل بازی‌های المپیک زمستانی گرنوبل ۱۹۶۸ فرانسه ظاهر شد، نمادها سفیران جشن و سرگرمی جنبش المپیک شدند؛ عروسک‌های بسیار محبوبی که علی‌رغم اهمیت پیامی که منتقل می‌کنند، به‌صورت ساده و با رنگ‌های شاد و روشن متناسب با فضای جشن بازی‌های المپیک طراحی شده‌اند.

همیشه همه ورزشکاران حاضر در تورنمنت‌های بزرگ و هواداران حاضر در ورزشگاه‌ها، لطف و محبت خاصی به عروسک مخصوص رقابت‌ها دارند و در رقابتی مثل المپیک این حس بیش از پیش احساس می‌شود. 

هنوز هم که هنوز است، خیلی‌ها چهره عروسک کوبی بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا را به یاد دارند. حالا مسئولان سازماندهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس درنظر دارند تا یک گام تازه رو به جلو برداشته و در هنگام توزیع مدال‌های قهرمانان رشته‌های ورزشی شاهد حضور عروسک سمبل رقابت‌ها در مراسم و حتی برروی سکوی توزیع مدال خواهیم بود تا آنها هم در کنار قهرمانان تحقق رویاهای ورزشی و اهدافشان را جشن بگیرند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، هر ورزشکاری که به مدال می‌رسد، علاوه بر دریافت مدالش، پوستر یادبودی که در مراسم افتتاحیه از آن رونمایی می‌شود را نیز دریافت می‌کند و در عین حال یک عروسک سمبل بازی‌ها هم به او هدیه داده خواهد شد.

پوستر یادبود و عروسک سمبل رقابت‌ها

عروسک المپیک پاریس، یادآور کلاه‌های سنتی فرانسوی فریگی است. در حال حاضر و با همکاری گروه Doudou & Compagnie، نسخه‌های ویژه‌ای از این عروسک‌ها برای مدال آوران طراحی شده که با توجه به عنوان کسب شده، رنگ مدال نصب شده روی لباس عروسک و همچنین رنگ کفش‌هایشان متفاوت خواهد بود.

مشابه همین مدال‌ها هم برای قهرمانان بازی‌های پاراالمپیک با ظاهری متفاوت طراحی شده است.

Capture

پوستر یادبود المپیک پاریس ۲۰۲۴ نیز نوآوری دیگری است که با همکاری طراح Ugo Gattoni و برگزارکنندگان المپیک پاریس، طراحی شده است و از چهارشنبه شب قابل خریداری است. اوگو در صحبت‌هایی اعلام کرده که در اثر یک اشتباه، به طرح فعلی و جذاب پوستر رسیده؛ آن هم در شرایطی که به صورت غیرعمد، رنگ‌ها را معکوس کرده و همین اشتباه منجر به خلق منظره‌ای شبانه و عرفانی از پایتخت فرانسه شده است که نور آن را روشن کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر