کد خبر: 190592
A

دستگاه های VARمنتظر واریز پول توسط شرکت توسعه اماکن ورزشی

با وجود وعده‌های وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال مبنی بر استفاده از VAR در لیگ برتر آینده، هنوز 110 میلیارد تومان پول خرید این سیستم توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی واریز نشده است.

دستگاه های VARمنتظر واریز پول توسط شرکت توسعه اماکن ورزشی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هفته گذشته وزیر ورزش و جوانان و به دنبال آن فدراسیون فوتبال رسما اعلام کردند که در فصل آینده لیگ برتر سیستم VAR استفاده می‌شود.

کیومرث هاشمی پس از فینال جام حذفی درون زمین ورزشگاه آزادی در گفت و گو با رسانه‌ها عنوان کرد: خوشحال هستیم که فینال جام حذفی با VAR برگزار شد و از فدراسیون خواسته بودم این اتفاق بیفتد. انشاءالله در سال جدید هم 7 دستگاه خریداری خواهد شد و با 2 دستگاهی که وجود دارد، 9 دستگاه در لیگ برتر استفاده می‌شود. کارهای اداری لازم انجام شده و فدراسیون با پیگیری که انجام می‌دهد، کارهای مربوطه نهایی می‌شود. تاکید کردم اگر VAR بیاید، مردم و فوتبال دوستان بدون دغدغه بازی‌ها را می‌بینند و اگر صحنه مشکوک هم وجود دارد، با این سیستم بررسی خواهد شد.

پس از این تاکیدات وزیر ورزش قرار بود روز گذشته 110 میلیارد تومانی که دولت برای خرید سیستم VAR تخصیص داده در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد که اکنون باید از مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این سوال را طرح کرد که آیا این کار را انجام داده‌اند؟

پروسه استفاده از VAR زمانبدی خاصی دارد و کوچک‌ترین اهمال در هر یک از مراحل اداری این روند، می‌تواند به قیمت برگزار نشدن بازی‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ با این سیستم تمام شود. به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر تمام مراحل لازم را در این زمینه پشت سر گذاشت.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر