کد خبر: 13127
A

فدراسیون شطرنج در مخمصه برگزاری رقابت های جهانی شطرنج بانوان

فدراسیون شطرنج برای برگزاری رقابت‌های جهانی شطرنج بانوان با کسری بودجه روبروست و باید دید در فاصله چند روز مانده به آغاز این مسابقات، پهلوان‌زاده می‌تواند این مبلغ هنگفت را فراهم کند یا خیر.

فدراسیون شطرنج در مخمصه برگزاری رقابت های جهانی شطرنج بانوان

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان از 22 بهمن‌ماه به میزبانی کشورمان آغاز می‌شود و تا ادامه خواهد داشت. رقابتی که اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند نقطه عطفی در ورزش کشور باشد.

بدون شک کسب چنین میزبانی‌هایی کار بسیار سختی است آن هم در شرایطی که مسائل سیاسی هم در اخذ میزبانی سایه انداخته و همین مسئله کار را برای برگزاری مسابقات مهم ورزشی در کشورمان مشکل‌تر کرده است.

با وجود این شرایط، برگزاری یک تورنمنت مهم در ایران نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها و همچنین داشتن بودجه مناسب است. در غیر این صورت می‌تواند باعث آبروریزی ورزش کشور شود. رئیس فدراسیون شطرنج که تصور نمی‌کرد برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان تا این حد مشکل و سخت باشد با مشکلات مالی زیادی روبرو شده است. 

شنیده می شود فدراسیون شطرنج برای برگزاری این مسابقات حدود 3 میلیارد تومان کسری بودجه دارد. هر چند در این میان اسپانسرهایی حضور دارند اما فدراسیون شطرنج همچنان با کسری بودجه روبروست و باید دید در فاصله چند روز مانده به آغاز این مسابقات، پهلوان‌زاده می‌تواند این مبلغ هنگفت را فراهم کند یا خیر. شاید اگر پهلوان‌زاده پیش‌بینی چنین روزهایی را می‌کرد هرگز این میزبانی را قبول نمی‌کرد. چون به‌طور واضح مشخص است که وی با چشمانی بسته و تحت تاثیر این میزبانی را پذیرفته است. باید دید برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان در تهران پایانی خوش خواهد داشت یا خیر اما باید مراقب بود در برگزاری چنین مسابقات معتبری آبروی ورزش کشور به خطر نیفتد در غیر این صورت باید قید میزبانی این مسابقات را زد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر