کد خبر: 202783
A

وزیر ارتباطات: دوسوم مشترکین همراه از فیلترشکن استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات با اشاره به استفاده دوسومی مشترکین همراه از ظرفیت فیلترشکن‌ها، دسترسی از طریق مجاری غیررسمی به فیلترشکن‌ها را عاملی در جهت آسیب و حمله به زیرساخت‌ها و سامانه‌های داخل کشور عنوان کرد.

وزیر ارتباطات: دوسوم مشترکین همراه از فیلترشکن استفاده می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد رفع فیلتر ابراز امیدواری کرد و گفت که بحث مرتبط با فیلترینگ یک مطالبه عمومی است. طبق وعده‌هایی که دولت داده این موضوع به‌طور جدی در دستور کار وزارت ارتباطات به عنوان بازوی فنی حوزه فضای مجازی قرار دارد.

ستار هاشمی در ادامه گفت: ما با تمام توان برای گشایش در این خصوص موضوع را دنبال می‌کنیم و از ابتدا کارگروه‌های ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

با توجه به طرحی که ارائه‌ داده‌ایم به‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک جمع‌بندی مناسبی را در مرکز ملی فضای مجازی داشته‌ باشیم و بتوانیم خبرهای خوبی را به مردم تقدیم کنیم.

طبق آمار دوسوم از مشترکین همراه از ظرفیت فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند که خیلی از این فیلترشکن‌ها از مجاری غیررسمی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود گوشی‌ها به عنوان بستری برای حمله به زیرساخت‌ها و سامانه‌های داخل کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

بحث استفاده از فیلترشکن‌ها باعث شده هزینه‌ای در سبد خانوار اضافه کند و گردش مالی که در این خصوص وجود دارد غیرشفاف است.

بررسی ما نشان می‌دهد که بعضی از این اقتصاد غیرشفاف از جیب دولت خارج شده است. هزینه‌ای که برای توسعه زیرساخت‌ها از آن استفاده می‌شد اکنون در یک فضای غیرشفاف قرار دارد.

از نظر فرهنگی، فرزندان ما عملا در معرض انواع محتوا قرار گرفته‌اند. قبل از سال ۱۴۰۱ این موضوع را شاهد نبودیم. کیفیت شبکه‌ها متاثر از این موارد شده است و عملا مردم هم نسبت به کیفیت شکایت داشته باشند که گلایه‌های به حقی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر