کد خبر: 201622
A

چرخ‌های مریخ‌نورد ناسا سوراخ شد

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا از سال ۲۰۱۲ در دهانه گیل (Gale) مریخ مشغول کاوش است. این زمان زیادی برای تحمل طوفان‌های شن، راندن در یک کوهپایه و حرکت روی سنگ‌های نوک‌تیز فراوان است. چرخ‌های آلومینیمی این ماشین تحت فشار زیادی بوده‌اند. حالا تصاویر جدید ناسا چند سوراخ بسیار بزرگ را روی چرخ‌های مریخ‌نورد کنجکاوی نشان می‌دهند. اما ناسا می‌گوید جای نگرانی نیست.

چرخ‌های مریخ‌نورد ناسا سوراخ شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا از سال ۲۰۱۲ در دهانه گیل (Gale) مریخ مشغول کاوش است. این زمان زیادی برای تحمل طوفان‌های شن، راندن در یک کوهپایه و حرکت روی سنگ‌های نوک‌تیز فراوان است. چرخ‌های آلومینیمی این ماشین تحت فشار زیادی بوده‌اند. حالا تصاویر جدید ناسا چند سوراخ بسیار بزرگ را روی چرخ‌های مریخ‌نورد کنجکاوی نشان می‌دهند. اما ناسا می‌گوید جای نگرانی نیست.

کنجکاوی شش چرخ دارد و وضع چندتای آن‌ها از بقیه خیلی بدتر است. چرخ وسط سمت راست داغان به‌نظر می‌رسد، اما مهندسان ناسا می‌گویند علی‌رغم آسیب‌های شدیدی که از مریخ دیده، همچنان استحکام خود را حفظ کرده است. این چرخ سوراخ بسیار بزرگی دارد که از داخل آن می‌توانیم مکانیسم داخلی چرخ را ببینیم.

کنجکاوی بیش از ۳۰ کیلومتر روی مریخ حرکت کرده و ناسا در این مدت چیزهای زیادی را درباره سیاره سرخ فهمیده است. با توجه به زمین بسیار ناهموار و زمخت مریخ، که پر است از سنگ‌های نوک‌تیز، این مریخ‌نورد کار بسیار قابل‌توجهی انجام داده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر