کد خبر: 200057
A

آلمان فعالیت "مرکز اسلامی السلام" را ممنوع اعلام کرد

میشائیل شتوبگن، وزیر امور داخلی ایالت براندنبورگ روز پنجشنبه ۲۲ شهریور فعالیت "مرکز اسلامی السلام" در شهر فورستن‌والده را به دلیل "افراط گرایی" ممنوع اعلام کرد.

آلمان فعالیت "مرکز اسلامی السلام" را ممنوع اعلام کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ میشائیل شتوبگن، وزیر امور داخلی ایالت براندنبورگ روز پنجشنبه ۲۲ شهریور فعالیت "مرکز اسلامی السلام" در شهر فورستن‌والده را با اتهاماتی همچون "افراط گرایی" ممنوع اعلام کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: به گفته این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) "انجمنی که حامی این مرکز است، جهت‌گیری‌هایی علیه تفاهمات بین‌المللی و نظم قانون اساسی دارد".

شتوبگن تاکید کرد: «ظهور فرهنگ متعصبانه و عصر حجری اسلام‌گرایی باید در نطفه از بین برود تا از بروز یک بحران گسترده جلوگیری شود.»

بر اساس گزارش‌ها، پلیس فدرال تمامی اماکن متعلق به این مرکز و آپارتمان‌های شخصی اعضای آن را در براندنبورگ و برلین تفتیش کرده است. 

گفته می‌شود که "مرکز اسلامی السلام" با گروه اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین و گروه تروریستی حماس ارتباط دارد.

نیروهای پلیس آلمان بامداد چهارشنبه ۳ مرداد ماه نیز به مرکز اسلامی هامبورگ و همچنین سایر مراکز اسلامی وابسته به آن در ده ایالت این کشور حمله کرده بودند.

رسانه‌های آلمان اوایل شهریور با استناد به مقامات وزارت امور داخلی ایالت هامبورگ گزارش دادند حکم اخراج محمد هادی مفتح، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ از این کشور صادر شده و او باید ظرف ۱۴ روز خاک آلمان را ترک کند. مفتح شامگاه سه‌شنبه ۲۰ شهریور خاک آلمان را ترک کرد.

در ادامە ممنوعیت فعالیت مرکز بزرگ اسلامی هامبورگ و شاخەهای وابستە بە آن در سراسر آلمان، از ورود نصیر نیک‌نژاد، امام جماعت مرکز اسلامی برلین به خاک آلمان نیز جلوگیری شد.

به گزارش روزنامه بیلد، محافل امنیتی آلمان نصیر نیک‌نژاد، را "خطری برای امنیت و نظم عمومی" این کشور دانسته بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر