کد خبر: 197394
A

سوپراسپرت ۱۰۰۰ اسب بخار ناران؛ ماه آینده رونمایی می‌شود

رایان یک سوپراسپرت چهارصندلی ساخت انگلیس است و همراه پیشرانه توئین توربو تولید می‌شود. جدیدترین پروژه بلندپروازانه صنعت خودروهای تولیدمحدود به زودی دردسترس خریداران قرار می‌گیرد.

سوپراسپرت ۱۰۰۰ اسب بخار ناران؛ ماه آینده رونمایی می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رایان یک سوپراسپرت چهارصندلی ساخت انگلیس است و همراه پیشرانه توئین توربو تولید می‌شود. جدیدترین پروژه بلندپروازانه صنعت خودروهای تولیدمحدود به زودی دردسترس خریداران قرار می‌گیرد.

 چندی پیش نمونه اولیه ناران رونمایی شد که نشان ورود یک سوپراسپرت قدرتمند داشت؛ سوپراسپرتی که با الهام از خودروهای GT3 طراحی شده بود اما از چهار صندلی سود می‌برد. حال سازنده این خودور اعلام کرده که زمان رونمایی رسمی آن فرا رسیده است و تا دو هفته دیگر در رویداد «سالن پرایو» از آن پرده‌برداری خواهد کرد.

این سوپراسپرت که طراحی نسبتا دلچسب دارد برخلاف جریان آب حرکت کرده و به‌جای بهره‌مندی از ترند روز دنیای خودرو یعنی پیشرانه برقی، از یک موتور ۵ لیتری توئین توربوی V8 سود می‌برد که توان تولید ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱,۰۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. سازنده انگلیسی این خودرو مدعی است که ناران برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند شتاب‌گیری را تا سرعت ۳۶۸کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. بنابراین این محصول در تلاش است تا مانند سوپراسپرت تازه نیلو۲۷، ابرخودروها را به چالش بکشد.

طراحی ناران برعهده «ژووین وونگ» بوده است که پیشتر کار طراحی مدل‌های برجسته‌ای چون آپولو IE و دی‌توماسو P72 را انجام داده بود. در بخش جلو شاهد طراحی به‌روز و کشیده چراغ‌ها هستیم که درکنار اجزای تهاجمی سپر جلو کاپوت پایین‌آمده، فراری SF90 را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای جانبی میزبان خطوط مختلفی شده است که زیبایی ناران را دوچندان کرده و فرم یک سوپر GT مانند فراری F12 را به آن داده است. وونگ در طراحی بخش عقب به سادگی بسنده کرده و به بال و دیفیوزر بزرگ عقب اجازه داده تا خودنمایی کنند. اگزوزهای این خودرو در کناره‌های سپر قرار گرفته‌اند و چراغ‌های کشیده و یکپارچه آن هم بخش مرکزی نمای عقب را پر کرده‌اند.

شرکت سازنده اولین مدل ناران را با رنگ‌بندی بنفش و رگه‌های طلایی در سراسر بدنه رونمایی خواهد کرد که حس اطمینان و لوکس‌بودن را به بیننده‌های متمول رویداد سالن پرایو القا خواهد کرد. البته این مجموعه پا را از این هم فراتر گذاشته و برای هر چه خاص‌تر کردن سوپراسپرت خود اعلام کرده که تنها ۳۹ دستگاه از آن تولید خواهد شد. قیمت حدودی هر کدام هم حدود ۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. نظر شما درباره این سوپراسپرت قدرتمند چیست؟ آیا آن را به نیلو۲۷ ترجیح می‌دهید؟

منبع: پدال

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر