اینستاگرام روی قابلیت «ریلز آزمایشی» برای تولیدکنندگان محتوا کار میکند
اینستاگرام درحال کار روی روشی برای تولیدکنندگان محتوا است تا ویدیوهای آزمایشی خود را بدون اینکه به فالوورهای آن اکانت نشان داده شوند، برای دیگر کاربران بهنمایش بگذارند.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اینستاگرام درحال کار روی روشی برای تولیدکنندگان محتوا است تا ویدیوهای آزمایشی خود را بدون اینکه به فالوورهای آن اکانت نشان داده شوند، برای دیگر کاربران بهنمایش بگذارند. این قابلیت شاید به اینستاگرام یک برتری احتمالی در رقابت با شبکههای اجتماعی دیگر مثل تیک تاک بدهد.
به گزارش «تککرانچ»، اینستاگرام این هفته تست جهانی این ویژگی جدید را که «Trial Reels» نام دارد، آغاز کرده است. هدف از این تست، ارائه راهی برای کشف انواع مختلف محتوا یا ارائه شرایط بهتر برای افزایش خلاقیت در ویدیوها است. با اعمال این قابلیت، ویدیوها منتشر میشوند، اما برای فالوورهای آن اکانت نمایش داده نمیشوند؛ بنابراین تولیدکننده محتوا میتواند این ویدیو را در معرض دید افراد غیرفالوور خود قرار دهد تا بازخوردهای لازم را دریافت کند.
با استفاده از این ویژگی، اینستاگرام اطلاعاتی در مورد عملکرد این ویدیو ازجمله مواردی مانند میزان نمایش، لایک، نظرات و اشتراکگذاری را به سازنده نمایش میدهد. بر اساس این موارد، کاربر میتواند انتخاب کند که ویدیو را با دنبالکنندگان خود بهاشتراک بگذارد یا آن را بایگانی کند.
Trial Reels احتمالاً نسخه تکمیلشده Experiment Mode اینستاگرام است
در ماه آوریل گذشته، کاربری به نام «الساندرو پالوزی»، موفق به کشف قابلیتی آزمایشی بهنام «Experiment Mode» شد که به خالقان محتوا اجازه میداد تا ریلهایی را پست کنند که برای فالوورها نمایش داده نمیشود؛ بهنظر میرسد قابلیت Trial Reels یا همان ویدیوهای آزمایشی، نسخه تکاملیافته ویژگی Experiment Mode است.
بر همین اساس، نسخه نهایی این ویژگی - با فرض اینکه به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد - همچنان میتواند تغییر کند. اینستاگرام فعلاً از اظهارنظر رسمی در مورد این قابلیت خودداری کرده است.
یکی از سخنگویان متا میگوید: «ما همیشه درحال بررسی راههای مختلفی هستیم تا سازندگان محتوا بهتر بتوانند در اینستاگرام با کاربران تعامل داشته باشند، اما درحالحاضر موضوعی برای اشتراکگذاری وجود ندارد.»