کد خبر: 172913
A

وزارت ارشاد: به کیفیت کتاب استاد شفیعی کدکنی کاری نداریم؛ مجوزش را می‌دهیم

در حالی که اظهارات مدیرکل کتاب وزارت ارشاد درباره صدور مجوز کتاب استاد شفیعی کدکنی پس از خوانده شدن توسط کارشناسان ادبیات، مخاطب را به اشتباه انداخته، معاون فرهنگی این وزارتخانه می‌‌گوید: «به کیفیت کتاب کاری نداریم و مجوزش طی روزهای آینده صادر می‌شود.»

 وزارت ارشاد: به کیفیت کتاب استاد شفیعی کدکنی کاری نداریم؛ مجوزش را می‌دهیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تاخیر در صدور مجوز کتاب شعر محمدرضا شفیعی کدکنی باعث شد تا رسانه ها با محمدعلی مرادیان، مدیرکل کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد تماس بگیرند و این پاسخ را دریافت کنند: «ما هیچ نظری در مورد کتاب نداریم. کتاب در حال خواندن است و ما آن را به چند نفر در شعر داده ایم تا بخوانند و نظرشان را بگویند.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: در مورد کیفیت کتاب ها هیچ اظهار نظری نمی کنیم. و صدور مجوز این کتاب مانند سایر کتب وارداتی مراحل قانونی خود را طی می کند.»

به گفته مرادیان، «سالانه 120 هزار عنوان کتاب برای بررسی و صدور مجوز به واحد کتاب و مجموعه شعر «نام تا آسمان» می آید. یکی همان 120 هزار عنوان است. وی در عین حال گفت: در گروه شعر تغییراتی داشتیم و به همین دلیل مراحل صدور مجوز زمان برد.

احمدوند نیز با تایید این تغییرات می گوید: برخی کارگروه ها در معاونت کتاب حرکت کرده و تغییر کرده اند. او البته مدعی بی اطلاعی از جزییات موضوع است: «گاهی بین ناشر و ارشاد رفت و آمد می شود که به دلیل خرابی پرونده هاست و می تواند روند صدور مجوز را طولانی کند.

مرادیان پیش از این در گفت وگو با فارس از پیگیری های بعدی و لغو مجوز کتاب های دارای مجوز با گزارش های مردمی خبر داده بود. این سخنان او در رسانه ها و بین سردبیران و نویسندگان حاشیه هایی ایجاد کرده بود.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر