کد خبر: 149621
A

اعتراض آیت‌الله مکارم شیرازی به گرانی کتاب

آیت الله مکارم شیرازی: افزایش قیمت کاغذ تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت کتاب ها دارد. در این فشار اقتصادی و تورم، گرانی کتاب عامل نخریدن آن و در نتیجه کاهش آمار کتابخوانی و تمایل بیشتر جوانان به سمت فضای مجازی است. مولفه‌ای که می‌تواند فرهنگ یک کشور را غنی کند میزان مطالعه‌ و آگاهی‌بخشی از طریق کتاب‌ها است.

اعتراض آیت‌الله مکارم شیرازی به گرانی کتاب

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، ارگان رسانه‌ای وابسته به حوزه‌های علمیه پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درباره‌ی درخواست از مسئولین فرهنگی و دولتی که چاره‌ای برای ضعف فرهنگ کتابخوانی بیاندیشند، نوشت:کتاب و قلم و آنچه از آن می‌تراود در نگاه دین اسلام، مقدس و متعالی است چنانکه خداوند به قلم و آنچه بدان نگاشته می‌شود، سوگند یاد می‌کند و در کلام اهل بیت علیهم السلام کتاب‌ها به باغ‌های اهل علم تشبیه می‌شود گویی، چون به آن پای می‌گذارند مبتهج شده و بهره‌ها می‌برند.

 آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ضعف فرهنگ کتاب‌خوانی و عدم ترویج مناسب آن در میان نسل جوان و جایگزینی رسانه‌های جدید و گوناگون به همراه هزینه‌ی بالای تهیه‌ کتاب از موانع اساسی در این باره است که می‌بایست مسئولان امر چه در دولت و چه در نهادهای فرهنگی دیگر در این باره چاره‌ای بیندیشند تا مردم کتاب را به عنوان مهم‌ترین همراه خویش برگزینند.روشن است که کتاب مهم‌ترین وسیله‌ی انتقال علم از پیشینیان به آیندگان بوده و نسلی که به کتاب و کتاب‌خوانی، اهمیت ندهد از میراث غنی گذشتگان محروم است و آینده چندان روشنی نخواهد داشت.

بنابر گزارش سایت دیده‌بان ایران به نقل از حوزه‌نیوز نوشت: البته ضعف فرهنگ کتاب‌خوانی و عدم ترویج مناسب آن در میان نسل جوان و جایگزینی رسانه‌های جدید و گوناگون به همراه هزینه‌ی بالای تهیه‌ کتاب از موانع اساسی در این باره است که می‌بایست مسئولان امر چه در دولت و چه در نهادهای فرهنگی دیگر در این باره چاره‌ای بیندیشند تا مردم کتاب را به عنوان مهم‌ترین همراه خویش برگزینند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر