انتقاد شدید کیهان از پلتفرم «فیلیمو»: ولنگارید
روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» در یادداشتی تند به یکی از سامانههای شبکه نمایش خانگی حمله کرد!
به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در یادداشتی تند به یکی از سامانههای شبکه نمایش خانگی حمله کرد! این روزنامه نوشت: پخش با سانسورِ «از کرخه تا راین» در یکی از سامانههای شبکه نمایش خانگی یادآور ولنگاری در این سامانهها و عدم نظارت دقیق بر محتویات منتشر شده در آنهاست.
نشانهای از ولنگاری در سامانههای پخش فیلم و سریال؛ در پی انتقادات وارده به سانســور صحنههــای انقلابی فیلم «از کرخه تا راین» در یکی از ســامانههای شبکه نمایش خانگی، این ســامانه حوزه هنری را مقصر دانست و حوزه هنری نیز تهیهکننده فیلم را مقصر اعلام کرد! روز گذشــته در همین ســتون به نقل از منابع خبری نوشتیم که فیلم «از کرخه تا راین» به صورت سانســورشــده و با حــذف صحنههای انقلابی در این سامانه منتشر شده اســت.
این اتفاق در حالی قابل توجه است که طی ســالهای اخیر، بسیاری از سامانههای مجازی نمایش فیلم و سریال در محصولات اختصاصی خودشان، تلاش مذبوحانه و زیادی برای تحریف تاریخ و ارائه روایتهای انحرافی و آلوده از چالشهای اجتماعی و سیاسی داشتهاند و سانســور ارزشهای انقلابی توســط یکی از این سامانهها چندان هم دور از انتظار نبود.
اما این سامانه با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد: ما فیلم «از کرخه تا راین» را به طور مســتقیم از حوزه هنری خریداری کرده و محتوای خریداری شــده را که دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بدون دخل و تصرف منتشر کردهایم.»
روابــطعمومی حوزه هنری نیــز در واکنش به این اطلاعیه، توضیحی را منتشــر کرد که در آن آمده اســت: «نسخهای که از این فیلم توسط موسسه هنرهای تصویری ســوره عرضه شده، همان نســخهای است که تهیهکننده محترم فیلم، آقای منوچهر محمدی تحویل دادهاند و محتوای دریافت شــده بدون دخل و تصرف در پلتفرمها توزیع شده است.»
این اتفاقات باز هم یادآور ولنگاری در سامانههای نمایش فیلم و سریال و عدم نظارت دقیق بر محتویات منتشر شده در آنهاست. سامانههایی که بیش از هر چیزی در پی رسیدن به سود مادی بیشتری هستند و در این میان حقوق مخاطب و مصالح فرهنگی برای آنها جایگاه چندانی ندارد.