حداد عادل: کلمه «جنسی» از حالت ممنوعه خارج شود
جلسه ۱۲۴ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه دکتر غلامعلی حداد عادل گفت: معاونت دانشجویی دبیرخانه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی تأسیس شده و مسئول آن نیز تعیین شده است.
وی در تشریح وظایف این معاونت افزود: تعداد زیاد دانشجوی شاغل به تحصیل در رشتههای علوم انسانی احتیاج به ساماندهی دارد و علاوه بر این موضوع استعدادیابی و تشکیل انجمنهای علمی علوم انسانی از اهم وظایف این معاونت است.
پس از سخنان دکتر حداد عادل، گزارش اقدامات صورت گرفته در کارگروه مربوط به رشته درسی خانواده و سلامت جنسی توسط معاون ارتباط با حوزه ارائه شد و اعضاء ضمن تقدیر از این کارگروه، بر لزوم استمرار ارتباط و همکاری با حوزههای علمیه نیز تأکید کردند.
در ادامه نیز با توجه به تأکید اعضای شورا مبنی بر کاربردی بودن این رشته بر اصلاح سرفصلهای درسی به منظور نیل به هدف، نیز تأکید شد.
اعضای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی همچنین با توجه به حساسیت حوزه فعالیت فارغالتحصیلان این رشته درسی، بر لزوم احراز صلاحیتهای اخلاقی این افراد نیز تأکید کردند.
حداد عادل هم با اشاره به برخی از حساسیتهای عنوان شده در مورد عنوان این رشته درسی گفت: باید کلمه «جنسی» از حالت ممنوعه خارج شود و بحث علمی و با هدف اصلاح در مورد مسائل جنسی در جامعه علمی رواج پیدا کند.
وی افزود: به همین دلیل باید عین عبارت سلامت جنسی در عنوان این رشته درسی باشد، تا نقش خطیر این مبحث در استحکام خانواده مطرح شود.
پس از ارائه نظرات اعضاء، کلیات این رشته درسی از تصویب گذشت.
دستور بعدی جلسه ۱۲۴ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، بررسی سرفصلها و برنامه درسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بود که با توجه به ارائه قبلی این سرفصلهای جلسات گذشته و اعمال نظرات اعضاء مجدداً در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی مطرح شد.
پس از ارائه این گزارش، اعضای شورا ضمن تأکید بر آمایش این رشته درسی از لحاظ جنسیت افراد پذیرش شده تأکید کردند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضاء همچنین بر موارد ذیل نیز تأکید کردند: استفاده از منابع به روز و جدید، دقت در نحوه اسلامیسازی سرفصلها، معطوف بودن سرفصلهای درسی به حل مشکلات کشور، ترسیم سیاستهای کلی توسط شورا و اعطای سایر اختیارات به دانشگاهها و بررسی جزئی و دقیق اجزای روابط کار.
پس از بحث و بررسی اعضاء کلیات این رشته درسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز تصویب شد.