پایگاه های امداد هوایی کشور تا کنون به 30 پایگاه رسیده است
سرپرست اورژانس کشور گفت:پایگاه های امداد هوایی کشور تا کنون به 30 پایگاه رسیده و تا پایان سال بر تعداد ان ها افزوده خواهدشد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت :یکی از محور های اصلی راه های اصلی مس از تروما است مانند صربه به سر و محور بعدی صرب پس از ترما است و بعد از ان تازه ترین بحث های ترافیکی بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد:در ادامه بحث موانع ترافیکی در امداد رسانی مطرح و راهکارهایی برای ان ارایه می شود مهم ترین بخش اموزش همگانی تروما است که باید به صورت جدی تر پیگیری شود زمانی که حادثه رخ میدهد اورژانس باید به سرعت به ان رسیدگی کند.
سرپرست اورژانس کشور گفت: در این جلسه باید به بررسی اساس کار آموزش همگانی بپردازیم. در بحث بعدی به بررسی راه های کشور میپردازیم و ایمنی موتورسواران را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.همچنین به تجزیه تحلیل سطح رانندگی خواهیم پرداخت.
وی افزود: در این جلسات اهمیت طب اورژانس در حوادث جاده ای بررسی خواهد شد و راهکارهایی برای افزایش راهکارها ارائه خواهیم کرد.
وی در پایان تاکید کرد: پایگاه های امداد هوایی به 30 پایگاه رسیده تا عید چند پایگاه اضافه خواهد شد که تاثیر به سزایی در کاهش اسیب های مغزی خواهد داشت.
سردار تقی مهری در ابتدای این نشست خبری گفت: در کشور ما در سال 84 بیش از 27 هزار نفر در تصادفات سالانه جان خود را از دست میدادند در پایان سال 94 ما شاهد کاهش این رقم به 16 هزار 600 بودیم و این نشان دهنده عزم خوبی در کشور است تا خسارت جانی و مالی کابران ترافیک کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد:امروزه همه جوامع مشکل ترافیک و حمل و نقل دارند و در زندگی شهر نشینی استفاده از وسایل نقلیه افزایش پیدا کرده و به دلیل افزایش روز افزون خودر از جهان سازمان ملل به سازمان بهداشت جهانی این ماموریت را واگذار کرد که سال 2010 تا 2020 را اقدام برای ایمنی نامیده و طی آن الزاماتی از کشور ها خواسته شد.
.....گفت: نیروی انتظامی پلیس راهنمایی رانندگی اقدام مناسبی در اصلاح قانون انجام داد در سال 89 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بازنگری قرار داده شد و تغییرات مناسبی در ان ایجاد شد.امروزه نیز برای به روز کردن ان پیشنهادات جدیدی را ارایه کردیم.
وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در دهه 80 مورد توجه قرار گرفت بستن کمربند ایمنی بود که از رفتار خوب ترافیکی به شمار میرود اما هنوز سرنشینان عقب خودرو کمتر از کمربند ایمنی استفاده میکنند. بر اساس اماری که در 9 ماه امسال توسط پزشکی قانونی اعلام شده است شاهد کاهش 2.7 درصدی کشته شدگان بوده ایم.
با توجه به اینکه حدود یک میلیون گواهینامه در کشور صادر شده است و بیش از 1.5 میلیون خودو به چرخه ترافیک اضافه شده است . در حال حاضر 19 میلیون خودو و 25 میلیون راننده فعال در کشور داریم.طبق امار 9 ماهه سال 95 نزدیک 59 درصد کسانی که در تصادفات بعدداز صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند و در این زمینه باید برای مجروحان بعد از صحنه تصادف برنامه ریزیهایی را در نظر گرفت .پلیس راهنمایی رانندکی در سال های اخیر اقدامات مناسبی را جهت هماهنگی بیشتر دستگاهی اورزانس،اتش نشانی و امداد و نجات و... انجام داده است و همین طور ما با به کار گیری توان نیروی انتظامی در مقاطعی مانند تعطیلات عید نوروز ،تعطیلات تابستانه د زمستانه توانستیم برای کنترل رفتار رانندگان اقداناتی انجام دهیم.
سه عامل مهم در تصادفات نقش اصلی دارند که پلیس وظیفه دارد به نقش راه نقش خودرو و سهم راننده رسیدگی کند استانداردهای خودرو نسبت به سال گذشته بهتر شده است اما باید برای بهتر شدن ان نیز تلاش کنیم.
73 درصد جانباختگان در کصور ایران در خارج از شهر ها اتفاف می افتد در 9 ماهه 5 هزار 300 فقره تصادف داشتیم که بیش از 300 هزار نفر طی آن ها جان خود را از دست دادند.
در حال حاضر 1000 تا دورببن در سطح کشور وجود داشت که در حال حاضر 1800 تا شده است ان شالله به سمتی میش میرویم که سامانه ها به سمت هوشمند شدن برود.
گزارش : نوگل تاجدوزیان