دفاتر استانی جلیلی؛ گفتمان سازی برای انقلاب یا زمینه سازی برای انتخابات/ هزینه های این دفاتر از کدام منابع تامین میشود؟
سعید جلیلی یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات پیشروست؛حامیانش در حلقه پرتو و موسسه امام خمینی قم، او را اصلحتر از اصلح در بین زمین و آسمان میدانند و معتقدند جلیلی در انتخابات 92 با یکماه کار، 4 میلیون رای آورد، بنابراین حالا که دو سال است بر انتخابات متمرکز است قطعا سبد رایش چندین برابر شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید جلیلی یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات پیشروست؛حامیانش در حلقه پرتو و موسسه امام خمینی قم، او را اصلحتر از اصلح در بین زمین و آسمان میدانند و معتقدند جلیلی در انتخابات 92 با یکماه کار، 4 میلیون رای آورد، بنابراین حالا که دو سال است بر انتخابات متمرکز است قطعا سبد رایش چندین برابر شده است.
با این همه، پدرخوانده های جریان اصولگرا، چندان روی خوشی به جلیلی نشان نمی دهند و معتقدند او یکی از مقصران شکاف برداشتن آرای اصولگرایان در انتخابات 92 است؛ کنشگران عمدتا سنتی جریان راست، جلیلی را یک مهره سوخته می دانند؛ باهنر که به قول خودش کارگردان اصولگرایان در موعد انتخابات است، چندی پیش اعلام کرده بود که اصولگرایانی که در انتخابات گذشته بخت خود را آزموده اند در 96 پا به عرصه انتخابات نگذارند، در نخستین برداشت چنین فهم می شد که منظور باهنر، جناب قالیباف شهردار تهران است؛ اما وی طی مصاحبه دیگری، قالیباف را از قاعده فوق، مستثنی کرد؛ از اینرو می توان حدس زد که گزینه اصلی منع شده از سوی دبیرکل جبهه پیروان، سعید جلیلی بود.
با این همه اما، با نگاهی گذرا به مواضع ، اظهارات ، سخنرانیها و سفرهای سعید جلیلی می توان نیک دریافت که وی عزم خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 96 جزم کرده است و حتی اگر طیف راست اصولگرایان هم او را منع و طرد کنند، او به حمایت طیف چپ این جریان و همچنین نوحزباللهیهای مدرن ظهورکرده در سپهر سیاسی ایران اکتفا خواهد کرد.
البته در این میان نباید از حامیان همیشگی سعید جلیلی در حلقه پرتو و محفل مریدان علامه مصباح که به طیف قم نشین جبهه پایداری شهره هستند، غافل شد؛ گزینه اول و آخر انتخاباتی این جماعت کم تعداد اما پرهیاهو قطعا سعید جلیلی خواهد بود.
برای پی بردن به این نکته که کاندیداتوری جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، امری نه محتمل بلکه قطعی است، کافی است نگاهی گذرا بیندازیم به تعداد سفرهای استانی و سخنرانیهای این فرد در روزها و ماه های اخیر. یک جستجوی ساده اینترنتی، انبوهی از سفرهای شبه انتخاباتی جناب جلیلی را پیش روی جستجوگر قرار می دهد؛ پی گیری خبرنگار دیده بان ایران، مشخص کرد که در پاییز سال جاری که دیروز به پایان رسید، جناب جلیلی 13 سفر استانی به همراه سخنرانیهای متعدد و دیدارهای عمومی داشته است؛ آخرین آنها هم روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان بود.
اما آنطور که خبرنگار دیدهبان ایران از منابع آگاه، کسب اطلاع کرده است، سعیدجلیلی و تیم انتخاباتیاش، برای پیروزی در انتخابات 96 تنها به این سفرهای استانی اکتفا نکردهاند بلکه از مدتها پیش یعنی از همان نخستین روزهای پس از انتخابات 92، با یک نگاه دوراندیشانه اقدام به تاسیس و دایرکردن دفاتری در همه استانهای کشور و برخی شهرهای مهم کردند؛ دفاتری که به اسم «مراکز گفتمانسازی انقلاب اسلامی» راه اندازی شدهاند و غالبا به صورت هفتگی جلساتی در آنها برگزار میشود؛ اینکه مخارج و هزینههای راهاندازی و فعالیت این دفاتر از کدام منابع تامین میشود سوالی است که خودِ آقای جلیلی باید در یکی از هزاران سخنرانی پیش رویش بدان پاسخ دهد و اگر بواسطه تحلیلهای ایشان پیرامون برجام ، حقوقهای نجومی و قیمت مسکن، وقت سخنرانی تنگ نیامد، درباره هزینههای دفاتر خود هم اندکی روشنگری کند!