کد خبر: 82646
A

نعمت احمدی: تتلو یک پدیده است نه یک فرد/ امکان برخورد قضایی نداریم/ وقتی سوار موج تتلو شدیم باید فکر اینجا را می‌کردیم

آقای تتلو در اینجا چهارمیلیون فالوور دارد و می‌بینیم که کاندیدای ریاست جمهوری او را کنار خود می‌نشاند. نیروی دریای او را روی ناو می‌برد و ... . تتلو نه خواننده است، نه شاعر است و نه چیز دیگری. وقتی ما سوار موج می‌شویم معلوم است که او هم سوار موج می‌شود.

نعمت احمدی: تتلو یک پدیده است نه یک فرد/ امکان برخورد قضایی نداریم/ وقتی سوار موج تتلو شدیم باید فکر اینجا را می‌کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ داستان تتلو دیگر زیادی کش پیدا کرده است. بحث از سیگاری زدن وسط کنسرت و بق‌بقو کردن در کامنت و نوشتن روی آثار تاریخی و ... گذشته است. این آقای به اصطلاح هنرمند دیگر دنبال سیاست و همراهی با این کاندیدا و سرود خواندن و ... نیست. غرق در ابتذال است و چند میلیون فالوور عموما نوجوان و جوان را هم با خود به زیر می‌کشد. بدیهی است که باید فکری کرد. از آسیب شناسی جامعه و ریشه یابی ظهور این معضل گرفته تا چاره‌اندیشی برای برخورد با وی. آیا امکان برخورد قضایی با تتلو وجود دارد؟ مگر ما در کشوری زندگی نمی‌کنیم که اگرچهارتا بچه روی پشت بام برقصند به طرفت العینی دستگیر می‌شوند یا اگر یک خواننده آماتور در یک تور گردشگری بخواند، جنجال به پا می‌شود؟! چگونه است که تتلو راست راست راه می‌رود وهر روز وقیحانه‌تر از دیروز عمل می‌کند؟ خروج وی از کشور مانع از امکان برخورد قانونی است؟

پاسخ مثبت است و کار از کار گذشته است. آقایان مسئول آن وقت که باید با او برخورد نکردند اما این ماهی را باید زودتر از آب گرفت. پیش از آنکه تکثیر شود و چندیدن و چند تتلو دیگر تحویلمان دهد.


نعمت احمدی، حقوق‌دان در گفت‌وگویی از عدم امکان برخورد قضایی با تتلو می‌گوی. او معتقد است: « تتلو یک پدیده است. شخص نیست. او محصول سخت گیری‌های آنچنانی است که ما طی این سال‌ها ما در کشور ایجاد کردیم. این تتلو می‌تواند امیرحسین مقصودلو باشد یا نعمت احمدی یا هر فرد دیگری. این در واقع بازخورد عملکرد ما است. سخت گیری‌های خارج از حالت عادی طی سال‌ها موجب این تفریط است. وقتی به خاطر مدل مو، یک نفر را میگیرید و آرایشگاه را می‌بندید نتیجه این است که یک نفر مثل تتلو همه جای خود را تتو می‌کند! »


وی افزود: «ما باید با رویکرد روانشناسانه وجامعه شناسانه به مساله نگاه کرده و ببینیم که چرا در کشوری به اسم ایران بایک جامعه سنتی ویک حکومت مذهبی چنین پدیده‌ای رشد می‌کند؟»
این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به اینکه آیا امکان برخورد قضایی با وی وجود دارد یا خیر؟ گفت: « خیر. این آقا اکنون در حوزه قضایی ما نیست. برای اینکه از پلیس بین الملل هم کمک بخواهیم حتما باید عملی را در ایران انجام داده باشد. در واقع ما الان امکان عملی نداریم که با او برخورد کنیم. او در فضای مجازی و خارج از ایران کاری کرده و دیدیم که خیلی از عاقلانه‌تر از ما با او برخورد کرده و صفحه‌اش را بستند.»


احمدی با تاکید بر اینکه ریشه یابی ظهور پدیده تتلو مهم‌تر از برخورد قضایی با وی است، گفت: « آقای تتلو در اینجا چهارمیلیون فالوور دارد و می‌بینیم که کاندیدای ریاست جمهوری او را کنار خود می‌نشاند. نیروی دریای او را روی ناو می‌برد و ... . تتلو نه خواننده است، نه شاعر است و نه چیز دیگری. وقتی ما سوار موج می‌شویم معلوم است که او هم سوار موج می‌شود. موج او دو سویه بود. یک موجی که راه انداخت و نتیجه‌اش این بود که با جسارت بگوید می‌تواند استادیوم صدهزار نفری را پر کند. شاید راست می‌گویدو ما صد هزار امیر تتلو پرورش داده‌ایم! ما باید ببینیم چه کارکردیم که یک نسلی رابه ضد خود تبدیل کرده‌ایم.»


وی با تاکید بر اینکه «از نظر حقوقی دسترسی به او نداریم و تنها جایی که می‌تواند با اعمال او برخورد کند همین اینستاگرام است» گفت: «تنها راه ما ریشه‌یابی ظهور تتلو است. ما قطعا بدتر از او هم در آینده خواهیم دید اما این وقیح است و خیلی حرف‌ها را ‌می‌زند. من یکی از کنسرت‌های او را دیدم و آدم واقعا شرم می‌کند. وسط کنسرت سیگاری میزند و آن حرف‌ها را می‌زند و یک جمعیتی او را تشویق می‌کند! ما جامعه را به کجا رسانده‌ایم که یک نفر ویزا و بلیط بگیرد، دلار 15، 16 هزار تومانی خرج کند و در ترکیه و ارمنستان حرف‌های فرد وقیحی مثل تتلو را گوش دهد؟! سوال مهم‌تر این است».


تتلو با اشاره به اینکه «کاش این پدیده به تتلو ختم می‌شد» گفت: « وقتی مدعی پر کردن استادیوم آزادی است یعنی باید به صورت جدی به این مساله پرداخت. این هم یک ویروس است. به نظر من امیر تتلوها هم مثل ویروس هستند. باید آسیب شناسی کرده و ببینیم که کجا اشتباه کردیم؟ به خدا این‌ها بچه‌های من و شما هستند. بچه‌های همین مسئولان هستند. مگر ساشا سبحانی نیست؟! ما با جامعه‌ای مواجه هستیم که در نتیجه افراط‌های ما با پدیده‌هایی مثل تتلو مواجه شده است. فراموش نکنیم که جلوی ضرر را از هرجا بگیریم منفعت است»./ سایت آزادی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر