سید احسان قاضیزاده: ورود شورای نظارت بر صداوسیما به موضوع استفاده از پیامرسانهای داخلی/ صداو سیما کالای با کیفیت ایرانی را به مردم معرفی کند
عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما از حضور مسئولان فضای مجازی صداوسیما در جلسه شورای نظارت بر صداوسیما به منظور استفاده از پیامرسانهای داخلی خبر داد.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از خانه ملت، سید احسان قاضیزاده با اشاره به بررسی وضعیت پیامرسانهای داخلی و لزوم تبلیغات برای فرهنگسازی این پیامرسانهای در سازمان صداوسیما، گفت: در جلسات این شورا هنوز بحثی در این خصوص مطرح نشده است؛ وضعیت فعلی و بیان نظرات اعضا درخصوص پیامرسانهای داخلی و تبلیغات لازم در این زمینه باید در دستور کار شورا قرار گیرد تا با حضور مسئولان حوزه فضای مجازی سازمان صداو سیما به آن رسیدگی شود.
نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صداوسیما در فرهنگسازی برای استفاده از پیامرسانهای داخلی، افزود: صداوسیما میتواند با کارهای تبلیغاتی امکانات و ظرفیت پیامرسانهای داخلی را به مردم معرفی کند؛ به طور مثال این سازمان باید برخی از خدمات مانند خدمات بانکی که فقط در پیامرسانهای داخلی میتوان از آنها استفاده کرد را به مردم معرفی کند تا مردم با وجه تمایز این پیامرسانها به خوبی آشنا شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی بیان کرد: صداوسیما در حمایت از کالای ایرانی نقش بسیار موثری دارد و میتواند مبدا اقدامی فرهنگی در این زمینه باشد؛ این سازمان میتواند با تبلیغات در برنامههای پربیننده و شبکههای ایران کالا فرهنگ لازم برای استفاده از کالای ایرانی را ایجاد کند.
وی اظهار کرد: صدا و سیما میتواند کالاهای با کیفیت ایرانی را به مردم معرفی کند و با رتبهبندی کالاها مردم را از شرایط کالاهای ایرانی آگاه نماید؛ این سازمان باید رتبهبندی کالاها را براساس کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم انجام دهد در واقع میتواند با نظرخواهی از مردم کالاها را درجهبندی نماید و نتیجه این نظرسنجی را اعلام کند.
عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد سازمان صداوسیما در پایان افزود: این نوع نظرسنجی باعث ایجاد رقابت بین کالاهای ایرانی میشود تا تولیدکنندگان با تلاش بیشتر درجه کیفیت بهتری از مردم کسب کنند.