کد خبر: 38649
A

قاسمی: مواضع مداخله جویانه کانادا ناقض تعهدات بین المللی و فاقد هر گونه وجاهت است

– سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین المللی آن کشور و فاقد هر گونه وجاهت می داند.

قاسمی: مواضع مداخله جویانه کانادا ناقض تعهدات بین المللی و فاقد هر گونه وجاهت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ضمن محکومیت و رد بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه کانادا در امور داخلی کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین المللی آن کشور و فاقد هر گونه وجاهت می داند.
وی با اشاره به قتل یک شهروند ایرانی مقیم کانادا توسط پلیس این کشور و عدم پاسخگویی دولت کانادا و نادیده گرفتن مطالبات و درخواست های بحق ایرانیان مقیم این کشور به منظور برخورداری از حقوق اولیه کنسولی و اقامتی به رغم پیگیری های مستمر ایرانیان و وزارت امور خارجه کشورمان را از مصادیق سیاست های دوگانه این کشور در قبال شهروندان ایرانی خواند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه، این گونه مواضع دولت کانادا با اظهارات مقامات عالیه آن کشور درخصوص تعامل و گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه این ادبیات دولت کانادا تکرار ادبیات غلط، غیرمنطقی و ناکار آمد دولت های قبلی کانادا علیه مردم ایران بوده و مردود است.
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه کانادا نیز یک بیانیه مداخله‌جویانه خواستار توجه دولت ایران به حقوق بشر و دموکراتیک مردم شد.
در بخشی از بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است: اوتاوا از تلاش مردم ایران که از حقوق اولیه‌شان برای اعتراض مسالمت‌آمیز بهره می‌برند، دلگرم شده است و از مقامات ایران می‌خواهد تا به حقوق بشر و دموکراتیک مردمش احترام بگذارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر