کد خبر: 34973
A

رئیس جمهوری: در برجام ما موفقیت های بدست آوردیم که غیر قابل تخریب است

رئیس دولت دوازدهم گفت: در برجام ما موفقیت های بدست آوردیم که غیر قابل تخریب است یعنی موفقیت هایی که هیچ وقت از بین نمی رود .

رئیس جمهوری: در برجام ما موفقیت های بدست آوردیم که غیر قابل تخریب است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روحانی در ادامه گفت و گوی تلویزیونی امشب در پاسخ به اینکه صرف نظر از مواضع طرف های مقابل مواضع ما در زمینه برجام چیست، افزود: برجام برای همیشه در کشور و درتاریخ کشور باقی است ، اولا ما یک معضل بزرگ بین المللی را که مطرح می کردند به عنوان بحران بین المللی، پای میز مذاکره حل کردیم واین یک موفقیت دیپلماتیک ماست و هیچ وقت این موفقیت از بین نمی رود.
وی ادامه داد: مانند جنگ هشت ساله که در برابر دشمن پیروز شدیم و این در تاریخ کشور ثبت شده و هیچ وقت از بین نمی رود و از نظر اخلاقی پیروز شدیم وثابت کردیم که هیچگاه دروغ نمی گفتیم وطرف های ما دروغ می گفتند . هیچ وقت دنبال سلاح هسته ای نبودیم .
رئیس دولت دوازدهم اظهارداشت: توانستیم قطعنامه های سازمان ملل را علیه خود لغو کنیم. ممکن است در آینده قطعنامه داشته باشیم ما که نمی توانیم 20 سال آینده را پیش بینی کنیم ولی هر قطعنامه ای که بود لغو کردیم واین موفقیت است .
روحانی گفت: در طول 2 سال که از برجام می گذرد از برجام استفاده اقتصادی کردیم البته اگر مذاکرات وتوافقات را در نظر بگیریم بیش از چهار سال می شود ولی بعد از برجام درطول 2 سال در زمینه اقتصادی حرکت های خوبی داشتیم وسرمایه گذاری های خارجی و توافقات بانکی انجام گرفته است .
وی افزود: دراین مدت توانستم نفت به اندازه ای که می خواهیم تولید کنیم و بفروشیم ودر میعانات گازی همین طور ، میعانات گازی ما روی آب بود ولی بعد از برجام همه را فروختیم و درآمد ما در کشور اضافه شد و اداره کشور بدون این موفقیت ها، سخت تر بود. نه اینکه اگر برجام نبود نمی توانستیم کشور را اداره کنیم .
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: گشایشی بود که در برجام ایجاد شده و ما استفاده کردیم واینها هیچوقت از بین نمی رود و حال اینکه در بخش برجام در اینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد مهم است که دولت امریکا بعد از حدود یک سال که دولت جدید سرکار آمده همه تلاشش براین بود که برجام را از بین ببرد .
روحانی گفت: تا امروز نتوانسته است و این به معنای اینست که این یک توافق بسیار مستحکمی است و به سادگی نمی شود این توافق را از بین برد و از این مهمتر موضع گیری که دولت امریکا در برابر برجام وایران انجام داد و اظهار دشمنی کرد چه کسانی از آن حمایت کردند و چه کسانی از خط برجام و ایران حمایت کردند؟
وی افزود:در دنیا می بینید دو الی سه کشور و یک رژیم از امریکا حمایت کردند و از طرف دیگر کل اتحادیه اروپا روبه روی امریکا ایستاد. روسیه و چین و دیگر کشورها ایستادند.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: در سازمان ملل 2 نطق ایراد شد یک نطق از سوی اقای ترامپ و یک نطق رئیس جمهور ایران واین دو باهم مقایسه شد وهیچ کس در سازمان ملل نبود و شنیدیم گفتند که نطق رئیس جمهور ایران منطقی و مودب ودر چارچوب بین المللی مطرح شد و نطق رئیس جمهور امریکا غیر منطقی با ملت ایران حرف زده بنابراین ما موفقیت بزرگی درسیاست خارجی داشتیم ودربرابر این موفقیت همه تلاش را باید بکار بگیریم تا در قدمهای بعدی هم دشمن ناموفق باشد.
روحانی افزود: تا امروز بدخواهان برجام در دنیا که عمدتا در منطقه اسرائیل و عربستان هستند و بیرون هم تندروهای امریکا هستند موفق نبودند وما همه تلاش خود را در این زمینه بکار خواهیم گرفت.
1449
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر