کد خبر: 23627
A
دیده بان ایران جمع آوری امضاء در نماز جمعه تهران را بررسی می کند؛

تسنیم: ما نبودیم؛ الله کرم: ما بودیم؛ یکی از امضاء کنندگان بیانیه: امضاء من اشتباهی بوده است!

در همان ساعات اولیه اقامه نماز جمعه تصویری از یک بنر در شبکه های اجتماعی خطاب به ریاست قوه قضاییه دست به دست میشد که در آن ضمن غیر شرعی خواندن اجازه حضور بانوان در ورزشگاه، عنوان کرده بودند که در صورت عدم رسیدگی به درخواست شان با استناد به بند «م» وصیت نامه امام و امر آتش به اختیار رهبری، نسبت به این موضوع اقدام خواهند کرد.

تسنیم: ما نبودیم؛ الله کرم: ما بودیم؛ یکی از امضاء کنندگان بیانیه: امضاء من اشتباهی بوده است!

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: همانطور که پیش بینی میشد پس از حضور گزینشی برخی بانوان در استادیوم آزادی جهت  تماشای بازی والیبال تیم ملی  کشورمان در لیگ جهانی، و مخالف های همیشگی برخی افراد نسبت به آن، نمازجمعه روز گذشته تهران بار دیگر شاهد جمع آوری طومار علیه این اقدام وزارت ورزش و فدراسیون والیبال شد. 

در همان ساعات اولیه اقامه نماز جمعه تصویری از یک بنر در شبکه های اجتماعی خطاب به ریاست قوه قضاییه دست به دست میشد که در آن ضمن غیر شرعی خواندن اجازه حضور بانوان در ورزشگاه، عنوان کرده بودند که در صورت عدم رسیدگی به درخواست شان با استناد به بند «م» وصیت نامه امام و امر آتش به اختیار رهبری، نسبت به این موضوع اقدام خواهند کرد.

انتشار این تصویر و به دنبال آن واکنش های متعدد بسیاری  از کاربران در شبکه های مجازی باعث شد تا برخی از رسانه های اصولگرا از جمله خبرگزاری تسنیم و دانشجو در اقدامی عجیب ضمن مشکوک خواندن انتشار این طومار آنرا به شیطنت سازی جناح مقابل خود منتسب نمایند.

خبرگزاری «تسنیم»  در خبری که ظهر روز گذشته در همین رابطه منتشر کرد نوشت؛ «تصویر این بنر با هدف تخریب دانشجویان انقلابی و همچنین تخریب فرمان «آتش به اختیار» در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. 

با پیگیری‌ها مشخص شد اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هیچ نقشی در طراحی، ساماندهی و جمع‌آوری امضاء برای طوماری که امروز در اطراف نمازجمعه تهران نصب شده و تصویر آن در حال انتشار در کانال‌های تلگرامی است، نداشته‌اند.

این اقدام مشکوک در راستای تخطئه فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب به دانشجویان و تهیه خوراک رسانه‌ای برای رسانه‌های خاص است و تاکنون هویت طراحان این اقدام مشکوک مشخص نشده است.»

*الله کرم: کار ما بود

حسین الله کرم، دبیر شوراى هماهنگى حزب الله در صفحه خود در اینستاگرام به این اقدام اشاره و در بیانیه ای آن را کار شورای هماهنگی حزب الله دانست، در این بیانیه که در صفحه اینستاگرام حسین الله کرم منتشر شده است، آمده است؛« دانشجویان حزب الله نمازجمعه آنگاه که دانشگاههاپس ازپیروزى انقلاب، به کانون اصلى اپوزسیون ومحلى براى جذب ویارگیرى تشکیلاتى چریکهاى فدایى، منافقین و..تبدیل شد، دانشجویان حزب الله نمازجمعه بوجودآمد و تا کنون اقداماتی را از اواخر سال 59 داشته اند که در آخرین مورد این تشکل شکایت از وزارت ورزش وجوانان دارد که صدها تماشگر دختر وزن رابطورغیرقانونى وغیرشرعى به مسابقات اخیروالیبال مردان کشانده است.»

 

 دیده بان ایران با یکی از امضا کنندگان این بنر گفت و گو کرده است وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران؛ در خصوص امضای بیانیه گفت: " امضای من اشتباهی بوده است"  

بند «م»

در بنری که دیروز در نماز جمعه نصب شده بود به بند «م» وصیت نامه امام خمینی اشاره و رئیس قوه قضاییه را تهدید کرده بود اگر اقدامی نکنید بر اساس بند «م» وصیت نامه امام خمینی و امر آتش به اختیار امام خامنه ای اقدام خواهیم کرد.

بند «م» وصیت نامه امام خمینی این گونه آمده است؛« از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند، به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.»

سعید حجاریان، فعال سیاسی و یکی از نزدیکان امام خمینی(ره) در تفسیر رای امام خمینی (ره) و مقایسه آن با سایر رای های امام در یادداشتی این گونه می نویسد؛«در آرا و فتاوی حضرت امام(ره) نوعی تمایز میان نحوه برخورد با منکرات در زمان طاغوت و نظام جمهوری اسلامی به چشم  می‌خورد. ایشان در کتاب تحریرالوسیله که مجموعه‌ای از آرای فقهی ایشان است مراتب امر به معروف و نهی از منکر را به سه دسته انزجار قلبی (اعراض) و امر و نهی لسانی (اعتراض) و انکار بالید (تعرّض) تقسیم کرده‌اند و در خصوص برخورد فیزیکی با منکرات می‌‌فرمایند:

«مسأله 10، اگر مطلوب جز با زدن و آسیب رساندن حاصل نشود ظاهر آن است که با مراعات الایسر فالایسر و الاسهل فالاسهل، جایز باشد. و سزاوار است که از فقیه جامع‌الشرایط اذن گرفته شود.»

«مسأله 11، اگر انکار موجب شود که به مجروح شدن با قتل کشانده شود، بنا بر اقوی بدون اذن امام (علیه السلام) جایز نیست، و در این زمان فقیه جامع‌الشرایط -با وجود شرایط- جای امام (علیه السلام) است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر