روزنامه حامی قالیباف، پخش اهنگ محسن چاوشی، دوهفته بعد از اتمام انتخابات را مصداق تبلیغ برای روحانی خواند!
روزنامه"صبح نو" از نشریات وابیته به قالیباف که با هدف تبلیغات انتخاباتی برای وی تاسیس شدد، پخش آهنگی با صدای چاوشی در دو هفته بعد از انتخابات را مصداق تبلیغ برای روحانی دانست!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو نوشته است:جمعهشب گذشته آخرین قسمت از مجموعه «دیواربهدیوار» ساخته آقای «سامان مقدم» از تلویزیون پخش شد و پایانبندی این سریال کلیپی با ترانه «بیستهزار آرزو» از محسن چاوشی بود که در ایام انتخابات توسط این خواننده در حمایت از آقای روحانی منتشر شده بود.
در ایام انتخابات تعدادی از چهرههای سینمایی بهطور صریح از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کردند و سعی کردند تا میتوانند هواداران خود را برای رأی به حسن روحانی ترغیب کنند. هرچند که این رویه با برخی شعارها مبنی بر هنر برای هنر و اجل بودن شأن هنر از سیاستورزی است اما به هرحال این عملکرد یک رویه و سلیقه شخصی است و نمیتوان بر آن خرده گرفت.
آقای سامان مقدم کارگردان سریال دیواربهدیوار در افتتاحیه فیلم «نهنگ عنبر2» رسماً از روحانی حمایت کرد و گفت: بدون تردید همه ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و رأی همه ما دکتر روحانی خواهد بود.
رضا ناجی بازیگر این مجموعه هم در همان مراسم گفته بود: من از سرزمین آذربایجان هستم و یک رأی دارم که آن رأی هم متعلق به حسن روحانی است.
برخی دیگر از عوامل تولید دیواربهدیوار از جمله خانمها ویشکا آسایش و آزاده صمدی و همچنین آقایان فرهاد آئیش و امیرمهدی ژوله هم از حسن روحانی حمایت و دیگران را برای رأی دادن به وی تشویق کردند.
آقای محسن چاوشی از خوانندگان مشهور پاپ در روزهای منتهی به انتخابات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود با حمایت از حسن روحانی نوشت: «روز جمعه ضمن احترام به همه نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات، به جناب آقای حسن روحانی رأی میدهم و...» محسن چاوشی در ادامه از انتشار ترانهای با عنوان بیستهزار آرزو در حمایت از این جریان خبر داد. تکآهنگ و قطعهای که گفته میشد بهصورت شخصی تولید شده است.
اقدام عجیب تلویزیون
جمعه شب گذشته در زمانیکه قسمت آخر مجموعه دیواربهدیوار در حال پخش بود ناگهان در پایانبندی آن کلیپی با همراهی بازیگران این مجموعه پخش شد که این بازیگران ترانه انتخاباتی بیستهزار آرزوی محسن چاوشی را بهصورت دابسمش اجرا میکردند؛ اتفاقی که نه منطقی در آن وجود داشت و نه توجیه قابل قبولی.
این کلیپ در ادامه کانال تلگرامی چاوشی هم منتشر شد. اما با توجه به عقبه کارگردان این مجموعه که بهصورت آشکارا هویداست و البته به خودی خود ایرادی هم ندارد و نشاندهنده چند صدایی در فضای رسانه ملی است اما اینکه بازیگران و عوامل سازنده یک مجموعه تلویزیونی در ایام انتخابات از یک کاندیدای خاص حمایت کنند و در پایانبندی مجموعه خود هم ترانه انتخاباتی همان کاندیدا را بازخوانی کنند، چه معنایی دارد؟
فرض نخست این است که رسانه ملی و ناظران پخش آن متوجه موضوع نبودهاند و از روی
نا آگاهی اقدامی صورت ندادهاند؛ فرضی که در صورت صحت جای تأسف دارد که مسوولان یک رسانه رسمی تا این حد نسبت به امور کماطلاع هستند. آیا واقعاً مشخص نبود که تکآهنگ تولید شده چاوشی در ایام منتهی به انتخابات و برای کارکرد تبلیغاتی ساخته شده است؟ آیا ناظر پخش و سایر مسوولان سیما اطلاعی از این امر نداشتهاند؟
اما در فرض دوم این که مسوولان تلویزیون در جریان جزئیات این ماجرا و حواشی آن بوده و هستند. در این صورت این سؤال ایجاد میشود که چرا رسانه ملی، نسبت به این اقدام حساسیت چندانی از خود نشان نداده و کمال همراهی را با این جریان انتخاباتی از خود نشان میدهد؟ آیا رسانه ملی متعلق به یک جریان سیاسی خاص است؟ آیا اگر کاندیدای دیگری هم پیروز انتخابات بود همین رویه صورت میگرفت؟
برخی از اقدامات تلویزیون به گونهای است که احساس میشود گویا رسانه ملی به دفتر حزب تبدیل شده است؛ حال از روی فشار بودجهای یا هر چه هست و ما نمیدانیم. آقای سامان مقدم اخیراً برای کارگردانی یک سریال عاشقانه و در سطح الف برای تلویزیون معرفی شدهاند؛ باید باز هم منتظر اقداماتی سیاسی از این جنس بود؟