کد خبر: 20755
A

آقای قالیباف، استفاده تبلیغاتی از محرومان، منزجر کننده است

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در واکنش به صحنه‌هایی از مستند دوم قالیباف گفت: آقای قالیباف هم خوب است به مردم گزارش دهد در مدت ۱۲ سال چه میزان کار کودک را کاهش داده اند.

آقای قالیباف، استفاده تبلیغاتی از محرومان، منزجر کننده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ در بخش عظیمی از مستند دوم محمدباقر قالیباف که شب گذشته تخت عنوان  «روزهای روشن» از تلویزیون پخش شد، معلولان، فقرا و کودکان کار حضور داشتند. قالیباف در این مستند به خانه یک خانواده معلول رفته بود و همه فرزندان این خانواده را که می گفت معلول هستند، جلوی دوربین نشاند.

همچنین در یکی از مناطق خرم آباد، میهمان خانه یکی از اهلی بود و او با فریاد و فغان، از فقر گله می کرد و در صحنه ای، به صورت و صورت خودش هم می زد. در سکانسی دیگر، دوربین همراه با قالیباف به یکی از مدارس آموزش کودکان کار در جنوب تهران رفت و تعداد زیادی از این کودکان را نشان داد.

غیر از این‌ها، در بخش های مختلف، شهروندان حضور داشتند و از فقر خود می گفتند. این درحالی است که از ابتدای شروع رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، انتشار گسترده و بدون پرده پوشی تصاویری از توجه بعضی کاندیداها به اقشار محروم و فقیر، با واکنش های فراوانی روبرو شده است.

روزبه کردونی،‌ مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه، با اعتراض به صحنه های موجود در فیلم تبلیغاتی قالیباف گفت: انتخابات به عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق دموکراسی در هر جامعه ای، بستری را برای تقویت عزت و اقتدار مردم جامعه فراهم می کند. حال آنکه این روزها برخی نامزدها با قربانی کردن ارزش های اخلاقی و زیرپاگذاشتن آبروی و عزت مردم به دنبال بدست آوردن اقبال انتخاباتی هستند.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی با تاکید بر آیه 271 سوره بقره بر لزوم حفظ عزت و ابروی مومن حتی در حین صدقه دادن به افراد، گفت: این افراد انگار فراموش کردند که این حرمت مومن، در روایات، از حرمت کعبه بالاتر دانسته شده و وعده عذابی الیم برای متجاوزین آن در نظر گرفته شده است.

او گفت: استفاده آقای قالیباف از معلولین و کودکان کار در مستندهای سریالی و تبلیغاتی خود، انزجار برانگیز است. این کار نه تنها ابزاری برای جریحه دار کردن افکار عمومی است، بلکه حربه‌ای غیراخلاقی و غیرانسانی است که برای بدست آوردن قدرت، از عکس یادگاری و استفاده نمایشی از آنها در فیلم ها و کلیپ های تبلیغاتی حذر نکرده و آبروی مردم را به راحتی بخاطر یک رای بیشتر تاخت می زنند.

کردونی گفت: حتی در جوامع سرمایه داری نیز که این چنین به توصیه های قرانی و ارزشی التزام ندارند، یکسری چارچوب ها، اصول و حریم ها در جامعه محفوظ است و نامزدهای انتخاباتی حاضر نمی شوند به هر قیمت، عزت مردم جامعه را هزینه کنند.

او گفت: اگرچه کارنامه عمل دولت تدبیر و امید در حمایت از معلولین و اقشار آسیب پذیر طی این چند سال آنقدر روشن و شفاف است که این گونه بداخلاقی ها، نمی تواند ذره ای اختلال در آن ایجاد کند. با این حال، باعث بسی تاسف است، برای مردی که روزی به منظور حفظ عزت و آبروی مردم همین سرزمین شجاعانه جنگید، امروز اینچنین مستاصل برای کسب قدرت، با طمع و حرص، کرامت مردم را به ناچیزی می فروشد.

کردونی گفت: آقای قالیباف که ۱۲ سال شهردار پایتخت بوده است اگر به کاهش الام کودکان کار اهتمام داشت باید تاکنون مساله کودک کار در تهران حل می شد. دولت تدبیر ظرف مدت ۴ سال بدون همراهی شهرداری پایتخت ۸ درصد کار کودک را در کشور کاهش داده است، آقای قالیباف هم خوب است به مردم گزارش دهد در مدت ۱۲ سال چه میزان کار کودک را کاهش داده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر