کد خبر: 204242
A

نماینده آمریکا در سازمان ملل: ایران همواره دوست دارد خود را به‌عنوان قربانی تجاوز نشان دهد / تهران صدها موشک علیه شهروندان اسرائیل شلیک کرده که اگر رهگیری نمی‌شدند، شاهد تلفات جانی قابل توجه بودیم / پاسخ سفیر ایران: هرگز حمله‌ای علیه اسرائیل آغاز نکردیم؛

«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد به ادعاها و اتهام زنی‌های نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل: ایران همواره دوست دارد خود را به‌عنوان قربانی تجاوز نشان دهد / تهران صدها موشک علیه شهروندان اسرائیل شلیک کرده که اگر رهگیری نمی‌شدند، شاهد تلفات جانی قابل توجه بودیم / پاسخ سفیر ایران: هرگز حمله‌ای علیه اسرائیل آغاز نکردیم؛

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد به ادعاها و اتهام زنی‌های نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت که برای همسویی با رژیم اسرائیل و روحیه بخشی به این رژیم در هراس از پاسخ موشکی تهران مطرح کرد، قاطعانه پاسخ داد.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان در نشست عصر چهارشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت در سخنان خود اقدامات و سیاست های ایالات متحده آمریکا در سوریه را به باد انتقاد گرفت که رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در پایان نشست شورا از حق پاسخ خود استفاده کرد و اتهامات و ادعای همیشگی واشنگتن را علیه تهران مطرح کرد.

سپس سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز از حق پاسخ خود استفاده کرد و علاوه بر سخنرانی مفصل خود، در انتهای نشست شورای امنیت به ادعاها و اتهام زنی های دیپلمات آمریکایی پاسخ داد.

ایروانی در واکنش به ادعاهای نماینده آمریکا گفت: مایلم تاکید کنم که ما هرگز حمله‌ای علیه رژیم اسرائیل آغاز نکردیم و تنها به تجاوزات طبق قوانین بین‌المللی پاسخ دادیم.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا اصلی‌ترین حامی این رژیم وحشی است. بدون حمایت‌های ایالات متحده، این رژیم نمی‌توانست تجاوزات سبعانه و اقدامات جنایتکارانه خود را علیه فلسطینیان، لبنانی‌ها و سوری‌ها ادامه دهد.

رابرت وود سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاها و اتهام زنی های واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «ایران همواره دوست دارد خود را به‌عنوان قربانی تجاوز در سراسر جهان نشان دهد، در حالی که می‌دانیم از طریق نیروهای نیابتی در سراسر جهان حملات تروریستی علیه غیرنظامیان بی‌گناه انجام می‌دهد.»

این دیپلمات آمریکایی در همسویی با رژیم اسرائیل و هراس تل آویو از پاسخ موشکی تهران به تجاوزات و اقدامات تروریستی این رژیم ادعا کرد: « بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه دو بار از ماه آوریل تاکنون اتفاق افتاده است: ایران صدها موشک علیه شهروندان [رژیم] اسرائیل شلیک کرده است. اگر این موشک‌ها رهگیری نمی‌شدند، شاهد تلفات جانی قابل توجه و خسارات سنگین به زیرساخت‌های غیرنظامی بودیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر