کد خبر: 204061
A
دیده‌بان ایران سفرهای خارجی داماد و دختر زاکانی را بررسی کرد؛

سفر ۲۱ روزه خانواده شهردار تهران به اروپا/ آقای داماد بیش از ۸۰ سفر خارجی داشته است؟

یکشنبه ۲۹ مهرماه مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران از ورود وزارت کشور به موضوع «مرخصی‌ها و سفرهای خارجی علیرضا زاکانی، شهردار تهران» در صحن علنی شورای شهر تهران خبر داد. یک منبع آگاه به دیده‌بان ایران گفت: «آقای «ح. ح» داماد زاکانی بیش از ۸۰ سفر خارجی طی سه سال اخیر رفته است.» این در حالی است که اقراریان حتی امروز نیز در تذکر خود غیرمستقیم به داماد زاکانی اشاره کرد. او بار دیگر از پروژه تخریب منتقدان عملکرد شهرداری و شهردار تهران سخن گفت و تاکید کرد: «ما نمی‌دانیم پا روی دم چه آقازاده یا دامادی می‌گذاریم.»

سفر ۲۱ روزه خانواده شهردار تهران به اروپا/ آقای داماد بیش از ۸۰ سفر خارجی داشته است؟

دیده‌بان ایران؛ پریسا هاشمی: سفرهای شهردار و اعضای شورای شهر تهران به خارج از کشور در ادوار مختلف یکی از موضوعاتی است که بارها مورد انتقاد و بررسی نهادهای نظارتی و رسانه‌ها قرار گرفته است. اما در این دوره پدیده‌ای به نام «آقای داماد» نیز به این لیست اضافه شده است. 

علیرضا زاکانی از ابتدای شروع به کار در شهرداری تهران، طی حکمی داماد خود را به عنوان «مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی و فناوری‌های نوین و نوآوری شهری» برگزید. اما این انتخاب با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد، چراکه طبق مصوبه تعارض منافع که در دوره اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود، او نمی‌تواند داماد خود را به عنوان مشاور انتخاب کند. این امر باعث شد که زاکانی از موضع خود عقب‌نشینی کند و حکم خود را پس بگیرد. اما این عقب‌نشینی در عمل اتفاق نیفتاد و آن‌طور که برخی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند، «ح. ح» داماد زاکانی و حتی پدر دامادش همچنان در شهرداری حضور دارند و در امور مدیریت شهری دخالت می‌کنند. 

حتی حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران ۱۷ مهرماه، زمانی که گزارش نحوه واگذاری ون‌های شهرداری در صحن علنی ارائه شد، به صراحت به داماد زاکانی اشاره کرده و گفت: «اینجا بازهم پای آقای «ح. ح» - داماد زاکانی – در میان است. یکی می‌گوید «ح. ح» چیست؟ گفتم مانند «پ. ش» یعنی پسر شجاع یا مانند «پ. پ. ش». گفتند این چیست؟ گفتم پدر پسر شجاع. نمی‌توانیم اسم بیاوریم، اما والا به خدا این اسم همه‌جا در شهرداری هست. یکی گفت: «پایتان را روی دم من نگذارید.» گفتند: «ما هر جا پا می‌گذاریم، دم شما هست.» به مناطق، تاکسیرانی، فاوا، اتوبوسرانی، فاوای نوین و … که می‌رویم، این اسم وجود دارد. عمر ما گذشت این‌قدر که در جلسات از آقای «ح. ح» صحبت کردیم که هیچ مسئولیتی ندارد، اما همه‌جا هم هستند و مانند بختک روی شهرداری افتاده‌اند و بلند هم نمی‌شوند. شما را به امام حسین (ع) این موضوع را تعیین تکلیف کنید.»

کاشانی نه‌تنها از داماد زاکانی به عنوان بختک افتاده روی شهرداری یاد کرد، بلکه از حضورش در همه‌جای شهرداری خبر داد. پیش از این هم برخی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند که داماد زاکانی و پدرش حتی در موضوعات مالی شهرداری هم دخالت می‌کنند. 

اما حالا که وزارت کشور به موضوع «مرخصی و سفرهای خارجی زاکانی» حساس شده و به بررسی آن می‌پردازد، یک منبع آگاه به دیده‌بان ایران گفت: «داماد آقای زاکانی نیز حدود ۸۰ سفر خارجی داشته است. یکی باید از او – داماد زاکانی – بپرسد آقای «ح» شغل شما چیست و پول این سفرها را از کجا می‌آورید؟ او در آخرین سفر خود به اروپا حدود ۲۱ روز اقامت داشته است. ضمن آن که در اغلب این سفرها دختر زاکانی هم حضور داشته است.»

این منبع آگاه با اعتراض به این سفرها ادامه داد: «مگر با حقوق کارمندی و وام می‌شود که چنین هزینه‌هایی کرد؟ آن‌طور که ما شنیدیم، نهادهای نظارتی نیز به موضوع «سفرهای آقای داماد» ورود پیدا کرده‌اند.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر