کد خبر: 203948
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

توسلی، نماینده مجلس: حق ترور سران رژیم صهیونیستی برای جبهه مقاومت محفوظ است/ اسرائیل بدون کمک گرفتن از کشورهای منطقه نمی‌تواند به ایران حمله کند/توانایی ساخت بمب اتم را داریم

توسلی، دیپلمات وزارت خارجه و نماینده مجلس با بیان این که وقتی اسرائیل فرماندهان جبهه مقاومت را ترور می‌کند، این حق برای گروه‌های مقاومت محفوظ است که در انتقام از شهادت فرماندهان خود، سران رژیم را ترور کنند، به دیده بان ایران گفت: جنگنده‌های اسرائیل نمی‌توانند به صورت مستقیم از تل‌آویو به خاک کشورمان پرواز کنند، مگر این که در مسیر سوخت‌گیری کنند که برای این منظور، صهیونیست‌ها نیاز دارند که از برخی کشورهای منطقه کمک بگیرند؛ بنابراین اگر جنگنده‌های رژیم به آسمان ایران برسند، حتما نمی‌تواند بدون کمک گرفتن از کشورهای منطقه باشد.

توسلی، نماینده مجلس: حق ترور سران رژیم صهیونیستی برای جبهه مقاومت محفوظ است/ اسرائیل بدون کمک گرفتن از کشورهای منطقه نمی‌تواند به ایران حمله
کند/توانایی ساخت بمب اتم را داریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، در حالی که بیش از یک سال از شروع جنگ غزه می‌گذرد، اسرائیل ضمن این که در حدود سه هفته گذشته به صورت زمینی به جنوب لبنان حمله کرده است، در سه ماه گذشته به صورت جدی ترور فرماندهان جبهه مقاومت را در دستور کار قرار داده و افراد مهمی همچون اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و در تازه‌ترین مورد، یحیی سنوار را به شهادت رسانده است. البته بر اثر حملات رژیم صهیونیستی، تعدادی از مستشاران نظامی ایران از جمله سردار عباس نیلفروشان نیز به شهادت رسیده‌اند و تعداد دیگری از فرماندهان گروه‌های مقاومت به‌ویژه در میان فرماندهان حزب‌الله اعم از فواد شکر، ابراهیم عقل و علی کرکی نیز شهید شده‌اند.

همچنین در حالی که مسئولان اسرائیل طی حدود سه هفته‌ای که از حمله موشکی ایران به اسرائیل می‌گذرد، بارها تهدید کرده‌اند که به عملیات وعده صادق ۲ پاسخ خواهند داد و حملاتی هوایی را علیه نقاط مورد هدف خود در خاک کشورمان ترتیب می‌دهند، اخیرا حدود ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به شورای عالی امنیتی ملی خواستار تجدید نظر در دکترین هسته‌ای کشور شده‌اند. از نظر این دسته از اعضای پارلمان جمهوری اسلامی، ساخت سلاح هسته‌ای می‌تواند بازدارندگی کشورمان را در برابر اسرائیل بالا ببرد و مانع عملی شدن تهدیدات دشمن علیه مواضع، منافع و شخصیت‌های ایرانی شود.

گروه‌های مقاومت حق دارند که سران رژیم صهیونیستی را ترور کنند

در چنین شرایطی از «فتح‌الله توسلی»، دیپلمات وزارت خارجه و نماینده شهرستان‌های بهادر و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی پرسیدیم که با توجه به حمله پهپادی اخیر حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو، آیا جبهه مقاومت می‌تواند راهبرد ترور سران رژیم صهیونیستی را در پاسخ به ضربه‌های اخیر اسرائیل به فرماندهان این جبهه در پیش بگیرد؟ توسلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران، توضیح داد: وقتی رژیم صهیونیستی فرماندهان جبهه مقاومت را ترور می‌کند، این حق برای گروه‌های مقاومت محفوظ است که در انتقام از شهادت فرماندهان خود، سران رژیم را ترور کنند. چطور رژیم صهیونیستی به خودش اجازه می‌دهد که آقای هنیه را که برای یک اجلاس بین‌المللی و مراسم مهم جمهوری اسلامی به تهران آمده بود، به شهادت برساند، ولی مدافعان غزه حق نداشته باشند که با سران رژیمی که کشور آن‌ها را اشغال کرده است، برخورد کنند؟

وی با تاکید بر این که جبهه مقاومت حق گرفتن انتقام خون شهدای خود را دارد و می‌تواند از هر ظرفیتی که دارد برای ضربه زدن به سران رژیم صهیونیستی استفاده کند، اظهار داشت: مقاومت جنگنده F15 یا F35 در اختیار ندارد، ولی پهپادهای کوچکی دارد که می‌تواند از همان‌ها استفاده کند. دیدیم که وقتی شهید سنوار در حال شهادت بود، همان یک تکه چوبی را که در دست داشت، به سمت دشمن پرتاب کرد؛ یعنی نیروهای مقاومت از حداقل امکاناتی که دارند، برای دفاع از خودشان استفاده می‌کنند و حق خونخواهی از فرماندهان خود را که به دست رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند، دارند.

ایران دانش و توانایی فنی ساخت سلاح هسته‌ای را دارد

توسلی همچنین در واکنش به ارسال نامه درخواست تغییر دکترین هسته‌ای کشور توسط حدود ۴۰ نماینده مجلس برای شورای عالی امنیت ملی، گفت: شخصا این نامه را امضا نکرده‌ام، زیرا خودم را یک مقلد می‌دانم. رهبر معظم انقلاب هم به عنوان فرمانده کل قوا و هم به عنوان یک مرجع تقلید، فعلا دستیابی به سلاح هسته‌ای را از نظر شرعی حرام می‌دانند و تا وقتی که رهبری و ولی فقیه چنین نظری دارند، من به خودم اجازه نمی‌دهم که خلاف نظر ایشان نظر بدهم یا عمل کنم. اما به هر حال این یک اصل اساسی است که کشورمان در برابر این همه جنایت‌های دشمنان یعنی آمریکا و اسرائیل، لازم است سطح بالایی از بازدارندگی داشته باشد که این بازدارندگی می‌تواند در حوزه موشکی و پهپادی باشد یا در حوزه راداری و سامانه‌های دفاع ضدهوایی باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران دانش و توانایی فنی این کار را که درصد غنی‌سازی را بالا ببرد و حتی سلاح هسته‌ای تولید کند، دارد و همین مقدار که جمهوری اسلامی ایران چنین توانی را براساس دانش بومی خود دارد، برای ما باعث عزت است. اما این که واقعا بخواهیم چنین کاری انجام دهیم، به نظر فرمانده معظم کل قوا و شورای عالی امنیت ملی بستگی دارد و فعلا چنین تصمیمی در سطوح کلان جمهوری اسلامی ایران گرفته نشده است.

سرزمین‌های اشغالی کوچک است و تاب تحمل ضربات سنگین را ندارد

توسلی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل توانایی پاسخ دادن به عملیات وعده صادق ۲ را دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از نظر نظامی توانایی این کار را دارد، اما سران رژیم حتما تبعات این اقدام را در نظر می‌گیرند. البته این که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بخواهند به صورت مستقیم از تل‌آویو به خاک کشورمان پرواز کنند، برایشان مقدور نیست، مگر این که در مسیر سوخت‌گیری کنند که برای این منظور، صهیونیست‌ها نیاز دارند که از برخی کشورهای منطقه کمک بگیرند؛ بنابراین اگر جنگنده‌های رژیم به آسمان ایران برسند، حتما نمی‌تواند بدون کمک گرفتن از کشورهای منطقه باشد و ایران نیز پیام صریح خود را به کشورهای منطقه درباره لزوم عدم همراهی با رژیم صهیونیستی در ترتیب دادن چنین حمله‌ای، مخابره کرده است.

نماینده شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس به دیده بان ایرانگفت: قدرت موشکی رژیم صهیونیستی مثل قدرت موشکی ما نیست، ولی نیروی هوایی این رژیم توانایی بالایی دارد که آن هم به خاطر جنگنده‌ها و امکاناتی است که آمریکایی‌ها در اختیار صهیونیست‌ها گذاشته‌اند؛ بنابراین ممکن است که رژیم صهیونیستی از کشورهای منطقه و همچنین پایگاه‌های آمریکا در خلیج فارس کمک بگیرد و جنگنده‌های خود را به آسمان ایران برساند، اما سران رژیم می‌دانند که از نظر استراتژیکی توان محدودی دارند، زیرا مساحت تحت اختیار رژیم بسیار کوچک است و سرزمین‌های اشغالی تاب تحمل ضربات سنگین احتمالی ایران را در صورت حمله هوایی رژیم به کشورمان، نخواهند داشت. این در حالی است که ایران یک سرزمین پهناور با وسعت یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع است که به لحاظ استراتژیکی و جغرافیای نظامی، شرایط برای ضربه زدن به آن بسیار دشوار است.

وی در پایان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یک سرزمین کوچکی را در کنار دریای مدیترانه اشغال کرده است که گروه‌های مقاومت از شمال و جنوب و شرق به آن دسترسی دارند و در داخل خود فلسطین اشغالی نیز غزه وجود دارد که نیروهای مقاومت در آن همچنان فعال هستند. ضمن این که نقاط استراتژیک رژیم صهیونیستی چند نقطه محدود است که در دسترس موشک‌های ایرانی قرار دارد، به همین دلیل، آمریکایی‌ها بخصوص فرماندهان ارشد پنتاگون و سرویس‌های امنیتی ایالات متحده، قطعا این هشدار را به سران رژیم صهیونیستی خواهند داد که اگر بخواهند خطایی مرتکب شوند، قطعا با آسیب‌های شدیدی مواجه خواهند شد. 

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر