کد خبر: 203582
A

علی جنتی: پکن و مسکو هرطور که خواسته‌اند از ما باج‌گیری ‌کرده‌اند

علی جنتی گفت: ما مجبور شدیم که ازنظر اقتصادی به چین و از نظر نظامی به روسیه نزدیک شویم و پکن و مسکو هم هرطور که خواسته‌اند باج‌گیری ‌کرده‌اند

علی جنتی: پکن و مسکو هرطور که خواسته‌اند از ما باج‌گیری ‌کرده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم ضمن ارزیابی فضای بین‌الملل گفت: رابطه با روسیه را هزینه و فایده کنیم. اگر ترامپ بیاید همان فشارهای حداکثری که در گذشته داشت را ادامه خواهد داد و به دنبال این است که تحریم‌ها را بیشتر تشدید کند.

وی افزود: ما اگر به دنبال توسعه به معنای کامل یعنی توسعه همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی هستیم باید در بسیاری از سیاست‌هایی که الان داریم تجدیدنظر کنیم. سیاستی که جمهوری اسلامی دارد سیاست حمایت از نیروهای مقاومت است و طبیعتاً این حمایت پیامدهایی هم دارد که بر اهدافی که برای توسعه ملی خودمان درنظر داریم تأثیرگذار هستند.

جنتی ادامه داد: تحریم‌های کمرشکنی بر کشور ما تحمیل شده است. آنها با تحریم‌هایشان اقتصاد کشور را به نوعی فلج کردند و ما مجبور شدیم که ازنظر اقتصادی به چین و از نظر نظامی به روسیه نزدیک شویم و پکن و مسکو هم هرطور که خواسته‌اند باج‌گیری ‌کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مساله اوکراین مساله دیگری است که به نظرم متأسفانه درآن هزینه و فایده نکردیم که ببینیم در برابرکاری که انجام می‌دهیم چه فایده‌ای نصیب‌مان خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر