کد خبر: 203454
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: توانایی ضربه زدن به سامانه دفاعی جدید آمریکا را داریم/سامانه پدافندی آمریکا در اسرائیل یکی از اهداف خواهد بود

حجت‌الاسلام احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به دیده بان ایران گفت: ما حتما توانایی ضربه زدن به سامانه جدید که آمریکایی ها در اسرائیل نصب کرده اند خواهیم داشت. اگر رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات موشکی علیه ما اقدامی انجام دهد؛ مسلما سامانه پدافندی آمریکا یکی از اهداف خواهد بود.

احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: توانایی ضربه زدن به سامانه دفاعی جدید آمریکا را داریم/سامانه پدافندی آمریکا در اسرائیل یکی از اهداف خواهد بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، در حدود دو هفته‌ای که از حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل که عصر روز سه‌شنبه دهم مهر انجام شد، می‌گذرد، مقامات اسرائیل بارها تهدیداتی را درباره پاسخ نظامی مطرح کرده و اعلام کرده‌اند که پاسخ آن‌ها به عملیات موشکی ایران قطعی خواهد بود. البته مسئولان جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده‌اند که هرگونه حمله نظامی اسرائیل به  اهداف دولتی، نظامی و استراتژیک، با پاسخی چند برابر مواجه خواهد شد. با این حال، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل مدعی شده است که پاسخ اسرائیل به این حمله، «دقیق، دردناک و غافلگیرانه» خواهد بود. همچنین دفتر بنیامین نتانیاهو، نیز پس از گفت‌وگوی تلفنی او با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره چگونگی پاسخ رژیم به ایران، در بیانیه‌ای ادعا کرده است که «اسرائیل به نظرات ایالات متحده گوش خواهد داد، اما تصمیم نهایی را براساس منافع ملی خود اتخاذ خواهد کرد.»

دیده بان ایران درباره پاسخ مقامات جمهوری اسلامی ایران به حمله احتمالی اسرائیل با حجت الاسلام وحید احمدی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت و گو کرده است. 

رژیم صهیونیستی قدرت ابتکار جمهوری اسلامی را می‌شناسد

در همین راستا از حجت‌الاسلام وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران پرسیدیم که او نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران، توضیح داد: رژیم صهیونیستی هم می‌داند که از عملیات وعده صادق ۲ چه آسیبی دیده است و هم توانمندی‌های ما را می‌شناسد و قدرت ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای این رژیم ملموس و مشخص است. بسیاری از تحلیلگران وابسته به صهیونیست‌ها نیز در اقصی نقاط جهان اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به‌تنهایی به جنگ با ایران برود.

نماینده مجلس دوازدهم گفت: زمانی هم که ایران عملیات وعده صادق ۲ را انجام داد، شهردار تل‌آویو رسما اعلام کرد که دیوانه‌بازی‌هایی که نتانیاهو انجام می‌دهد، همه ما را به ورطه سقوط و نابودی می‌کشاند.

نماینده کنگاور، صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط درونی اسرائیل به گونه‌ای نیست که بتواند به حمله موشکی اخیر ایران جواب بدهد، ضمن این که صهیونیست‌ها می‌دانند وقتی جمهوری اسلامی ایران صحبتی انجام می‌دهد، حتما به حرف خود عمل خواهد کرد؛ یعنی وقتی که مسئولان کشورمان گفته‌اند که اگر رژیم صهیونیستی اقدام نظامی انجام دهد، جوابی بسیار سنگین‌تر از وعده صادق ۲ دریافت خواهد کرد، مسئولان رژیم می‌دانند که حتما این وعده عملی خواهد شد. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها پاسخی جدی به حمله موشکی اخیر ما نخواهند داد، ولی به هر حال آن‌ها برای اعاده حیثیت خود از ابزار تبلیغات و رسانه استفاده می‌کنند و سعی دارند که لفاظی‌ها و تهدیدهایی را علیه کشورمان مطرح کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر آمریکا در شرایطی نیست که بتواند از رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران حمایت کند، برای این که خودشان به‌شدت آسیب‌پذیر هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز رسما به آمریکایی‌ها اعلام کرده است که اگر بخواهند در حمله به کشورمان از رژیم اشغالگر حمایت کنند، تمام پایگاه‌های نظامی آن‌ها در منطقه، هدف مشروع ما خواهد بود و آمریکا ناچار است که خسارات زیادی را متحمل شود.

توانایی ضربه زدن به سامانه دفاعی جدید آمریکا را داریم

احمدی با تاکید مجدد روی این نکته که پاسخ دادن به عملیات وعده صادق ۲ توسط رژیم صهیونیستی، امری بعید به نظر می‌رسد، به دیده بان ایران گفت: حضور پرشور مردم در مراسم «جمعه نصر» و نماز باشکوهی که توسط رهبر معظم انقلاب با شرکت آحاد ملت اقامه شد، مانور بسیار بزرگی از قدرت ایران بود که دنیا روی آن محاسبه کرده است و یکی از عواملی است که رژیم صهیونیستی را از ارائه پاسخ عاجل به حمله موشکی ایران بازمی‌دارد. صهیونیست‌ها همچنین این روزها اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به چشم خود می‌بینند، از جمله این که وزیر خارجه ما در بدترین شرایط در منطقه حضور پیدا کرد و رئیس مجلس ایران نیز در وضعیت جنگی لبنان به این کشور رفت و در میان خرابه ساختمان‌هایی رفت که توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده بود.

وحید احمدی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: هم‌زمان با سفرهای وزیر خارجه و رئیس مجلس، رئیس‌جمهور کشورمان نیز به برخی کشورهای اطراف سفر کرد. این سفرها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در شرایط عادی قرار دارد و با اقتدار امور خود را به پیش می‌برد، از جمله این که با کشورهای منطقه و جهان رایزنی می‌کند. این در حالی است که در حال حاضر، اسرائیل در ناامنی قرار دارند و روحیه سربازان رژیم صهیونیستی نیز بعد از ضربه‌هایی که اخیرا از حزب‌الله لبنان دریافت کردند، تضعیف شده است و تلفات و خساراتی که در حملات اخیر متحمل شده‌اند، آن‌ها را حالا حالاها گیج کرده است و به نظر نمی‌رسد که فعلا توانایی پاسخ دادن به عملیات وعده صادق ۲ را داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: لفاظی‌هایی که مقامات رژیم صهیونیستی درباره تهدید حمله به کشورمان انجام می‌دهند، بیشتر مصرف داخلی دارند، یعنی برای تقویت روحیه سربازان خودشان و شهرک‌نشین‌ها است. آن‌ها همچنین می‌خواهند ژست قلدری را که از قبل در سطح منطقه گرفته بودند، از دست ندهند و به همین دلیل، مدام تهدید می‌کنند که به عملیات وعده صادق ۲ پاسخ خواهند داد، اما به نظر نمی‌رسد که بتوانند اقدامی عاجل انجام دهند. 

سامانه پدافندی آمریکا در اسرائیل یکی از اهداف خواهد بود

احمدی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره نصب سامانه دفاع ضدموشکی «تاد» در اسرائیل نیز  به دیده بان ایران گفت: مهمترین اصل برای آمریکایی‌ها منافع اقتصادی است و با نصب سامانه ضدهوایی جدید، می‌خواهند جیب صهیونیست‌ها را خالی کنند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران، قدرت خود را در عملیات وعده صادق ۲ نشان داد و قبل از ارسال موشک‌ها، سامانه‌های هوایی رژیم صهیونیستی را هک کرد و بخش عمده‌ای از تجهیزات دفاعی رژیم را در جریان این عملیات از کار انداخت. ما حتما توانایی ضربه زدن به سامانه جدید آمریکایی را نیز خواهیم داشت، اما این که آمریکا در مقطع کنونی چنین سامانه‌ای را برای رژیم اشغالگر نصب می‌کند، بار دیگر نیات پلید خود را به اثبات می‌رساند.

حجت‌الاسلام احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ما حتما توانایی ضربه زدن به سامانه جدید که آمریکایی ها در اسرائیل نصب کرده اند  خواهیم داشت. اگر رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات موشکی علیه ما اقدامی انجام دهد؛ مسلما سامانه پدافندی آمریکا یکی از اهداف خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: البته آمریکایی‌ها می‌دانند که حمایت‌های مکرر آن‌ها از صهیونیست‌ها، به نفع‌شان تمام نخواهد شد. 

از نامه  نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی درباره درخواست تغییر دکترین هسته‌ای کشور حمایت می کنم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین به ارسال نامه جمعی از نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی درباره درخواست تغییر دکترین هسته‌ای کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت آقا قبلا فتوا داده بودند که ساخت سلاح هسته‌ای غلط است، چون استفاده از آن حرام است، ولی باید توجه داشت که در علم فقه، فتاوا شرایط مختلفی دارند و اگر شرایط ثانویه تغییر کنند، فتوای مربوطه نیز می‌تواند تغییر کند. البته جمهوری اسلامی براساس فتوای رهبر معظم به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، نه این که توانایی آن را نداشته باشد، ما این توانایی و دانش را داریم، ولی تا زمانی که نسبت به موجودیت، امنیت و اقتدار کشور مشکلی به وجود نیاید، قطعا جمهوری اسلامی به این سمت نخواهد رفت، ولی اگر زمانی، دیگران بخواهند شرایطی را بر ما تحمیل کنند که احتمال آسیب دیدن موجودیت، اقتدار و یکپارچگی کشور وجود داشته باشد، طبق مبنای شرعی، نظر ما نیز در این زمینه، می‌تواند تغییر کند.

وی در پایان تصریح کرد: عزیزان نماینده نامه مورد اشاره را هنوز برای بنده نیاورده‌اند، اما اگر بیاورند، حتما آن را امضا خواهم کرد. اگر دشمنان بخواهند که به کشورمان تعدی کنند، جمهوری اسلامی ایران برای بقای خود، حتما در دکترین دفاعی‌اش تجدید نظر خواهد کرد. تهدیدهایی هم که دشمنان در روزهای اخیر نسبت به ایران اسلامی اعلام کرده‌اند، قطعا در نهایت باعث پشیمانی خودشان خواهد شد. 

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر