کد خبر: 203410
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

آریایی‌نژاد، نماینده مجلس: باید تغییر دکترین هسته‌ای را پنهان نگه داریم/ مردم آمریکا تمثال مبارک حضرت آقا را از ساختمان‌های این کشور آویزان کرده اند/ سلاح هسته ای بازدارنده است، فتوای رهبری درباره ممنوعیت سلاح کشتار جمعی است نه دفاع جمعی!

آریایی‌نژاد، نماینده مجلس با بیان این که در حال حاضر دست اسرائیل برای پاسخ دادن به عملیات «وعده صادق ۲» بسته است، به دیده بان ایران گفت: بعید می‌دانم که رژیم صهیونیستی فعلا بخواهد که پاسخی به عملیات «وعده صادق ۲» بدهد. نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: این سلاح ما نبوده بلکه نفوذ ماست که باعث شده است عده زیادی در خود آمریکا، علیه استکبار جهانی دست به تظاهرات بزنند و حتی تمثال مبارک حضرت آقا را از ساختمان‌های این کشور آویزان کنند.

آریایی‌نژاد، نماینده مجلس: باید تغییر دکترین هسته‌ای را پنهان نگه داریم/ مردم آمریکا تمثال مبارک حضرت آقا را از ساختمان‌های این کشور آویزان کرده اند/ سلاح هسته ای بازدارنده است، فتوای رهبری درباره ممنوعیت سلاح کشتار جمعی است نه دفاع جمعی!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، در روزهای اخیر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که در حال نصب سامانه دفاع ضد موشکی «تاد» (THAAD) در اسرائیل است؛ سامانه‌ای که برای مقابله با موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد ساخته شده است و توانایی شلیک هم‌زمان ۵۰ موشک ضدهوایی را دارد. این سامانه تا کنون ۱۶ بار مورد آزمایش قرار گرفته که در آزمایش‌های رهگیری خود، ۱۰۰ درصد موفقیت را به ثبت رسانده است. البته براساس اعلام پنتاگون، برای نصب و هدایت «سامانه تاد» از سربازان آمریکایی استفاده می‌شود، زیرا این سامانه که توسط خود آمریکایی‌ها تولید شده است، به صورت انحصاری در اختیار ایالات متحده قرار دارد. گفته می‌شود که از این سامانه تنها ۸ مورد در سطح جهان وجود دارد و این برای اولین بار است که در جایی خارج از خاک آمریکا مستقر می‌شود.

نصب «سامانه تاد» توسط آمریکا در  اسرائیل در اوج تنش‌های منطقه، شیوه جدیدی از حمایت‌های نظامی ایالات متحده از رژیم اسرائیل در یک سال گذشته محسوب می‌شود. در این میان با توجه به این که سربازان آمریکایی برای نصب و هدایت این سامانه به اسرائیل رفته‌اند، آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که هدف قرار دادن این سامانه در حمله موشکی احتمالی بعدی جمهوری اسلامی، از نظر آن‌ها نوعی رویارویی ایران با آمریکا به حساب می‌آید. البته سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این تحرکات ایالات متحده در منطقه، اخیرا در توئیتی نوشته است که «آمریکا اکنون جان نیروهای خود را با اعزام آن‌ها برای هدایت سیستم‌های موشکی آمریکایی در اسرائیل در معرض خطر می‌دهد.»

ما طرف حسابمان را خود «رژیم اشغالگر آمریکا» می‌دانیم

در همین راستا، از احمد آریایی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره حمایت‌های نظامی جدید آمریکا از اسرائیل و حمله به ایران پرسدیم، این نماینده مجلس به دیده بان ایران گفت: آمریکا تا الان به صورت کامل از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و نصب سامانه موشکی جدید نیز در راستای همان حمایت‌های قبلی آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. اما تجربه یک سال گذشته نشان داده است که رژیم اشغالگر قدس با وجود همه حمایت‌های آمریکایی‌ها، بازهم آسیب‌پذیر است و نیروهای یمنی و عراقی نیز می‌توانند به این رژیم آسیب بزنند؛ بنابراین ما باید استقامت، خودمان را در راه الهی که در پیش گرفته‌ایم، حفظ کنیم و نباید حرفی بزنیم یا رفتاری انجام دهیم که نشان بدهد مرعوب دشمن شده‌ایم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما رژیم اشغالگر قدس را برابر با رژیم اشغالگر آمریکا می‌دانیم، یعنی برایمان فرقی نمی‌کند که سامانه ضدهوایی جدید توسط خود مزدوران ارتش تروریستی آمریکا هدایت شود یا نوکران آمریکایی‌ها در رژیم صهیونیستی. آمریکا همیشه تلاش کرده است که به جمهوری اسلامی ضربه بزند و ما هم طرف حسابمان را خود آمریکا می‌دانیم، چون این آمریکا است که منطقه ما را به هم ریخته است. اعتقاد ما جهاد در راه خدا است و تا زمانی که پرچم ظلم و ستم در این منطقه بالا باشد، مبارزه و جهاد نیز ادامه خواهد داشت و فقط ممکن است که شکل آن متفاوت شود، ولی وقتی ما رضایت خداوند و سعادت اُخروی را مد نظر قرار دهیم، هرچقدر هم دشمن سلاح‌های پیشرفته استفاده کند، بازهم از مبارزه دست نخواهیم کشید.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم و رسانه‌ها باید توجه داشته باشند علاوه بر این که رژیم صهیونیستی، «رژیم اشغالگر قدس» محسوب می‌شود، باید از رژیم آمریکا نیز با عبارت «رژیم اشغالگر آمریکا» یاد کنیم، زیرا حدود ۳۰۰ سال قبل، اروپایی‌ها بومیان سرزمینی که امروزه آن را ایالات متحده می‌خوانند، نابود کردند و رژیمی به اسم آمریکا ایجاد کردند که در طول تاریخ منحوس خود، در سراسر جهان به اشغال و زورگویی دست زده یا از آن حمایت کرده است.

بعید است که اسرائیل فعلا به عملیات «وعده صادق ۲» جواب بدهد

آریایی‌نژاد با بیان این که در حال حاضر دست اسرائیل برای پاسخ دادن به عملیات «وعده صادق ۲» بسته است، به دیده بان ایران گفت: صهیونیست‌ها با خودشان حساب و کتاب می‌کنند که اگر بخواهند به عملیات موشکی ایران جواب بدهند، در آن صورت پاسخ جمهوری اسلامی چه خواهد بود. اسرائیلی‌ها می‌دانند عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲، پاسخ واضحی به جنایت‌های آن‌ها از جمله ترور فرماندهان مقاومت و مستشاران نظامی کشورمان بود. البته این عملیات‌ها پاسخ‌های واضح جمهوری اسلامی بود، وگرنه ما اقدامات غیرواضح دیگری نیز انجام داده‌ایم که دشمن به خاطر پنهانکاری‌هایی که انجام می‌دهد، آن‌ها را رو نمی‌کند، ولی خودشان می‌دانند که به جز عملیات‌های وعده صادق، چه پاسخ‌هایی دیگری را هم در جواب به جنایت‌های خود، از ما دریافت کرده‌اند.

نماینده ملایر در مجلس با اشاره به این نکته که انجام عملیات «وعده صادق ۲» علاوه بر خسارات مادی، از جنبه روانی نیز به رژیم صهیونیستی ضربه زده است، اظهار داشت: اسرائیلی‌ها تا سال‌ها پُز «گنبد آهنین» و سامانه‌های ضدموشکی خود را می‌دانند و خیالشان راحت بود که با پشتیبانی‌های دفاعی که دنیای استکبار از آن‌ها انجام می‌دهد، ضربه موشکی سنگینی دریافت نخواهند کرد، ولی حمله موشکی اخیر ایران به رژیم اشغالگر قدس، مسئولان این رژیم را به فکر فرو برده است و با توجه به این که احساس می‌کنند که اگر بخواهند غلطی انجام دهند، ایران چند برابر جواب خواهد داد، بعید می‌دانم که رژیم صهیونیستی فعلا بخواهد که پاسخی به عملیات «وعده صادق ۲» بدهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به ضرر خود صهیونیست‌ها است، زیرا اگر وضعیت منطقه بحرانی شود، شرایط اقتصادی رژیم نیز بیشتر به هم می‌ریزد و آن‌ها نمی‌توانند بهره لازم را از غارت ثروت‌های فلسطین اشغالی کسب کنند. مسئولان رژیم اشغالگر قدس می‌دانند که اگر دست به ماشه ببرند، دست ما هم روی ماشه است. ضمن این که صهیونیست‌ها همین الان در محاصره گروه‌های محور مقاومت قرار دارند و می‌دانند اگر بخواهند به عملیات موشکی ایران جواب بدهند، نابودی خودشان را نزدیکتر کرده‌اند و اگر بخواهند چنین کاری انجام دهند، دست به انتحار خودشان زده‌اند.

وی با تاکید بر این که صهیونیست‌ها تحمل جنگ‌های فرسایشی و طولانی‌مدت را ندارند، عنوان کرد: با توجه به اتحاد محور مقاومت برای تداوم ضربه زدن به صهیونیست‌ها، رژیم اشغالگر قدس قطعا ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید و در آینده، رژیم صهیونیستی در منطقه ما جایی نخواهد داشت، البته همین حالا هم جایی ندارد. این وضعیت درباره رژیم اشغالگر آمریکا نیز وجود دارد، چون می‌داند در تمام اقداماتی که در این منطقه انجام داده، در نهایت با شکست مواجه شده است.

تصمیم‌گیری نهایی درباره دکترین هسته‌ای کشور با خود حضرت آقاست

آریایی‌نژاد همچنین در واکنش به امضای نامه‌ای خطاب به شورای عالی امنیت ملی درباره درخواست برای تغییر دکترین هسته‌ای کشور توسط حدود ۴۰ نماینده مجلس که مضمون اصلی آن تقاضا برای ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی کارهای لازم برای افزایش سطح بازدارندگی خود را انجام داده است و بازهم انجام خواهد داد، یعنی به دنبال آن هستیم که اگر دشمن بخواهد یک ضربه به ما بزند، حداقل یک ضربه هم دریافت کند و البته بهتر است سطح بازدارندگی را تا جایی بالا ببریم که دشمن بداند اگر یک ضربه بزند، چند ضربه دریافت می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عزیزانی از نمایندگان که نامه مورد اشاره را امضا کرده‌اند، تجزیه و تحلیل خود را دارند، البته که برای ما، ملاک در این زمینه فرمایش حضرت آقا است که تاکید کرده‌اند ساخت سلاح کشتار جمعی را حرام می‌دانیم. البته این مطلب درباره سلاح کشتار جمعی است، ولی ممکن است این وضعیت درباره سلاح دفاع جمعی وجود نداشته باشد. در این زمینه کارشناسان باید صحبت کنند و به جمع‌بندی برسند. البته ما باید تصمیم خودمان را پنهان نگه داریم، زیرا هیچ‎وقت نباید برگ‌های برنده خودمان را برای دشمن تا بن دندان مسلح رو کنیم. 

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر این که در منطق ما کشتار جمعی جایی ندارد، ولی دفاع جمعی، چرا، به دیده بان ایران گفت: اعتقاد ما این است که باید براساس منطق «پیروزی خون بر شمشیر» حرکت کنیم. گفتمان محور مقاومت با سلاح صادر نشده است و این سلاح ما نبوده بلکه نفوذ ماست که باعث شده است عده زیادی در خود آمریکا، علیه استکبار جهانی دست به تظاهرات بزنند و حتی تمثال مبارک حضرت آقا را از ساختمان‌های این کشور آویزان کنند، بلکه فرهنگ شهادت و پیروزی خون بر شمشیر بوده که پیام ما را تا قلب اروپا و آمریکا برده است.

احمد آریایی نژاد

تصمیم گیری درباره سلاح هسته ای با حضرت آقاست صلاح مملکت خویش خسروان دانند

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر جمعی از نمایندگان مجلس با امضای یک نامه خطاب به شورای عالی امنیت ملی، خواستار تغییر دکترین هسته‌ای کشور شده‌اند، اما در هر صورت، صلاح مملکت خویش خسروان دانند؛ ما هم تصمیم‌گیری در این زمینه را به خسروان نظامی و دفاعی خودمان و در رأس همه خود حضرت آقا می‌سپاریم. دوستان تقاضایی داده‌اند که حتما بررسی می‌شود و هر نتیجه‌ای هم گرفته شود، ان‌شاءالله حتما خیر خواهد بود. ما در این زمینه حتما تابع ولایت هستیم و اگر هم مشورتی بدهیم، می‌دانیم تصمیم‌گیرنده نهایی خود حضرت آقا است.

آریایی‌نژاد به سفر دیلپمات‌های ایران به کشورهای عربی در شرایط تشدید تنش‌های منطقه نیز اشاره کرد و به دیده بان ایران گفت: ملت‌های منطقه همگی حامی مردم مظلوم فلسطین هستند، ولی دولت‌های منطقه حتما منافع خود را دنبال می‌کنند؛ در این میان، گاهی منافع حکام با منافع ملت‌ها گره خورده است و برخی مواقع نیز منافع آن‌ها با تاج و تخت خودشان گره خورده است. به همین دلیل، موضع هرکدام از کشورهای عربی در شرایط کنونی منطقه متفاوت است. جمهوری اسلامی ایران اما ضمن این که اعلام می‌کند به دنبال صلح در سراسر جهان به‌ویژه منطقه خاورمیانه است، به حکام کشورهای منطقه نیز توصیه می‌کند که سرنوشت خودشان را به سرنوشت دنیای استکبار گره نزنند، چون این وعده خداوند متعادل در قرآن کریم است که «ان الباطل‌کان زهوقا.»

یا شهید می‌شویم یا به پیروزی ظاهری دست پیدا می‌کنیم

نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وقوع اتفاقاتی نظیر انفجار پیجرها و ترور فرماندهان حزب‌الله لبنان، حاکی از نفوذ دشمن به لایه‌هایی از محور مقاومت است یا خیر، به دیده بان ایران گفت: جنگ یعنی زد و خورد و چالش یعنی پیروزی و شکست. این البته ظاهر مساله است، اما باطن مساله را قرآن فرموده است. در قرآن آیه‌ای وجود دارد مبنی بر این که جهاد در راه خدا، نوعی معامله با خداوند محسوب می‌شود. در ادامه همین آیه آمده است که «نصر من الله و فتح قریب و بشر المؤمنین.» ما شک نداریم اگر در راه رضای خدا حرکت کنیم، پیروز می‌شویم؛ یعنی یا شهید می‌شویم یا به پیروزی ظاهری دست پیدا می‌کنیم. مسائلی مانند شهادت فرماندهان و چهره‌های شاخص نیز در همه جنگ‌ها و مبارزه‌ها پیش می‌آید؛ مگر ما بعد از انقلاب و حتی قبل از آن در راه پیروزی انقلاب این همه شهید تقدیم نکردیم؟ اما نتیجه، پیروزی انقلاب و رشد و اعتلای آن شد.

وی در پایان تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده است دین از بین نمی‌رود و باطل پا نمی‌گیرد. تمام ائمه ما به جز امام زمان (عج) شهید شده‌اند، اما دین و مذهب ما هنوز پابرجا مانده است. ما با این منطق به پیش می‌رویم، هرچند که ممکن است در جایی نفوذ هم وجود داشته باشد، همان‌طور که ما هم در کانون‌های دشمن نفوذ داریم؛ در نهایت، ما در تمام تصمیم‌گیری‌های خود، باید جهت‌گیری‌های الهی را مد نظر قرار دهیم.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر