کد خبر: 202977
A

امام جمعه اصفهان: پیکر شهید نیلفروشان پیدا شده است

امام جمعه اصفهان: نمازجمعه مقام معظم رهبری دوستان را هیجان زده و دشمنان را در هراس انداخت.

امام جمعه اصفهان: پیکر شهید نیلفروشان پیدا شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه دشمن شکن این هفته شهر اصفهان ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) به برخی روایات در خصوص جایگاه ولی امر اشاره و اظهار کرد: در روایات آمده است که گاهی برخی به عنوان ولیجه در جایگاه ولی امر نشسته‌اند در حالی که شایسته چنین مقامی نیستند اما گاهی برخی واسطه می‌شوند برای امانت مردم در نزد خداوند و پروردگار هم امان آن‌ها را تصدیق می‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  امام جمعه اصفهان  با اشاره به روایتی از نصیر خادم امام عسگری (ع) افزود: نصیر می‌گوید بارها شنیدم که امام با غلامان خود که از کشورهای مختلف آمده بودند با زبان محلی آن‌ها صحبت می‌کرد و تعجب می‌کردم، این بیان نشان می‌دهد که خداوند در خصوص حجت چنین مقدر کرده که امام در بین مردم و همه خلایق به تمام لغات دنیا و نسب‌ها و مرگ و میرها و حوادث تا روز قیامت و حتی حوادث گذشته آگاه است و اگر چنین نباشد بین حجت الهی و مردم تفاوتی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید ولی امر خود را در زمان غیبت تبعیت کنند و هیچگاه تابع دشمنان نباشند و آن‌ها را محرم اسرار خود ندانند، بر پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرد و با اشاره به نماز جمعه هفته گذشته شهر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این نماز دوستان را هیجان زده و دشمنان را در هراس انداخت.

وی افزود: مردم وقتی فهمیدند ولی امرشان قرار است اقامه نماز کنند بسیاری از شهرهای کشور با وسیله‌های عمومی و شخصی خود را به نماز جمعه ایشان رساندند و نماز جمعه کم نظیری را رقم زدند، برخلاف دشمنان صهیونیستی که وقتی تهدید می‌شوند به پناهگاه‌ها مخفی می‌شوند اما مردم ایران با وجود تهدیدات در نماز جمعه حاضر شده و این حضور در تاریخ ثبت شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: بسیاری از جوانان شیرینی اقامه نماز پشت سر ولی خود را تجربه کردند و این همان چیزی است که دشمنان از آن هراس دارند و این رمز پیروزی ما است، همان که امام خمینی (ره) فرمودند اگر می‌خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد پشتیبان ولی فقیه باشید.

وی ابراز کرد: در سال‌هایی که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری امت را بر عهده داشته‌اند، هیچگاه از ولایت فقیه دفاع نداشته‌اند چون خودشان مصداق آن هستند به طوری که حتی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از اصل ولایت فقیه به سرعت عبور کرده‌اند، با این حال ما باید این نعمت را قدر دانسته و شکر آن را به جای آوریم.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر ابراز کرد: ایشان در این نماز چشم اندازی از امید و پیروزی، تقویت روحیه مقاومت، اتحاد جبهه انقلاب، تبیین وظیفه مردم و بصیرت افزایی، استقرار جهاد، حضور در میدان، مقاومت و حمایت از مقاومت صورت قانونی و عقلایی را به همراه تجلیل از سید مقاومت بیان نمودند و گفتند اگر سیدحسن نصرالله به شهادت رسید راه و مکتب او تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت؛ ایشان همچنین حمایت از وعده صادق ۲، حمایت از بستن کمربند اتحاد در بین کشورهای اسلامی و دفاع از مظلوم را در این نماز مورد تاکید قرار دادند و وعده الهی برای پیروزی را بشارت دادند.

وی تصریح کرد: اگر با شهادت سید مقاومت برخی روحیه‌شان تضعیف شد یا با موشک باران ایران فکر می‌کردند مسئله مقاومت پایان یافته است اما رهبر انقلاب گفتند که حمایت از مقاومت فرض بر همه مسلمانان است و تا وقتی ادامه خواهد داشت که استکبار جهانی در منطقه وجود نداشته باشد و دشمن صهیونیستی رو به زوال و نابودی رفته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت: از آغاز طوفان الاقصی تاکنون بیشتر ۴۳ هزار نفر در غزه شهید و صدها هزار نفر زخمی شده‌اند و دستاوردی است که رژیم صهیونیستی برای حفظ موجودیت خود انجام می‌دهد اما امروز مردم جامعه آمریکا و رژیم غاصب و یهودیان فهمیده‌اند که سردمداران خبیثشان جدای از مردم هستند، ادعای دموکراسی می‌کنند اما خلاف نظر مردم عمل می‌کنند تا جایی که نظارت روشنفکران را در دانشگاه سرکوب می‌کنند و این از نتایج طوفان الاقصی است که موجب بیداری آن مردم شد.

وی ادامه داد: مردم آمریکا متوجه شده‌اند که دولتمردانشان پول کشورشان را صرف جنایات رژیم صهیونیستی می‌کنند و نسبت به این موضوع معترضند اما دولت آمریکا بر سر دوراهی مانده است؛ اگر از اسرائیل حمایت نکند این رژیم از بین می‌رود و اگر حمایت کند ذلت خود را بین مردم و دنیا ایجاد می‌کند و شکاف بین مردم و دولتمردان آمریکا ایجاد می‌شود و این کشور در انتخابات پیش رو با حضور کم مردم مواجه خواهد شد و بازنده خواهد بود و این خسارت بزرگی برای آمریکا به وجود خواهد آورد.

آیت‌الله مهدوی گفت: در سرزمین‌های اشغالی هم وضع به همین منوال است، مردم هفته‌ها است که به دولتمردان خود می‌گویند جنگ را تمام کنید و اسرا را نجات دهید اما چرا که متوجه شده‌اند نتانیاهو به جای مردم به فکر بقای حکومت خود است چون اگر آتش بس را قبول نکند از حکومت ساقط می‌شود و باید در دادگاه محاکمه شود و اگر به جنگ ادامه دهد اسرائیل را با ذلت بیشتری مواجه می‌کند و در نتیجه بین بد و بدتر گزینه بدتر را انتخاب کرده است.

وی با امید به پیروزی حق شود، تاکید کرد: مردم حضور گسترده در نماز جمعه نصر را دیدند و شور و عزت و اتحاد بین خود را احساس کردند و ما نیز دعا می‌کنیم که این مردم علاقه مند به ولی امر همه بتوانند در پیشگاه حجت خدا روزی نماز اقامه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با اشاره به شهادت سردار عباس نیلفروشان گفت: پیکر این مجاهد الی الله پیدا شده و مردم اصفهان در موقع خود تجلیل خاصی از این شهید مقاومت خواهند داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر